Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Belöningen kommer alltid i slutändan.

Speciellt om man kan bibehålla livskvalitén!

Och sprängningen i Göteborg var kopplad till en avhysning....

Vad ska Maggan säga om det, då? Jag har ett tips: KFM, sluta med vräkningar så behöver inte folk spränga sin morsas hus.

Vad ska Maggan säga om det, då? Jag har ett tips: KFM, sluta med vräkningar så behöver inte folk spränga sin morsas hus.

Jag gissar "oacceptabelt"
Inte mig emot, är bara att folk betalar hyran så försvinner 98% av avhysningarna, så kan man använda tiden till något roligare

Ringde en kille till en person i min umgängeskrets och ville diskutera lån. Min bekanta svarade att det var ingen idé för hen hade allt hos kronofogden. Då frågade killen om min bekanta sökt skuldsanering, ”om det fått avslag kan jag annars tipsa om att det finns ett bolag som heter Nystart finans, vi har inget samarbete med dem men bara som ett tips!”

Det fick ju den killen att bli mänskliga, tycker jag! Någon som hänger här kanske

Vad ska man ange vid lånelöfte för kreditkort? Beviljat belopp eller det man har i skuld i form av utnyttjad kredit?

Ang sprängningen i Göteborg... hoppas de tar gärningsmannen och att han får ett långt fängelsestraff. Eller så är han psykiskt sjuk, har väl aldrig tidigare hänt ngt liknande, att man spränger ett flerfamiljshus pga att man ska bli vräkt. Ett mirakel att ingen dog!

Ang sprängningen i Göteborg... hoppas de tar gärningsmannen och att han får ett långt fängelsestraff. Eller så är han psykiskt sjuk, har väl aldrig tidigare hänt ngt liknande, att man spränger ett flerfamiljshus pga att man ska bli vräkt. Ett mirakel att ingen dog!

Nej det är första gången.
Han var visst rättshaverist. Sådana tar upp så mycket tid.
Personal på kronofogden har blivit skjuten till döda tidigare, på sitt sätt allvarligare.

Nej det är första gången.
Han var visst rättshaverist. Sådana tar upp så mycket tid.
Personal på kronofogden har blivit skjuten till döda tidigare, på sitt sätt allvarligare.
Hoppas verkligen han får ett straff som känns! Han hade dessutom skrivit in sig hos en polis som bodde i samma hus.

Grov allmänfarlig ödeläggelse finns det väl livstid på.
Kanske får psykvård i stället så kanske han kan haverera vidare där i stället

Lär väl bli någon psyk-klinik han verkar inte riktigt klok.

Grov allmänfarlig ödeläggelse finns det väl livstid på.
Kanske får psykvård i stället så kanske han kan haverera vidare där i stället
Ngt av de alternativen hoppas vi på! Tänk vad han har orsakat andra människor, som inte har nånstans att bo, förlorat sina ägodelar etc. Fruktansvärd gärning! Vad trodde han att han skulle uppnå med detta!
Livstid fängelse eller inlåst på psyk så behöver han inte oroas för att bli vräkt nåt mer.

Ngt av de alternativen hoppas vi på! Tänk vad han har orsakat andra människor, som inte har nånstans att bo, förlorat sina ägodelar etc. Fruktansvärd gärning! Vad trodde han att han skulle uppnå med detta!
Livstid fängelse eller inlåst på psyk så behöver han inte oroas för att bli vräkt nåt mer.
Jag tror inte att han hade förmågan att se konsekvenserna av sin handling. Han är förmodligen svårt psykiskt sjuk.

Finns ju en snubbe i Malmö som dödade 25 personer, satt några år bara. Ser honom lite då och då traska runt i stan.

Estrellas skördefest chips med smak av kantareller,vitlök och chili kunde haft lite mer smak av kantareller

Ja han dödade alltså 25 gamlingar medan han jobbade på sjukhusen.

Han hamnade på psyket 1980 och släppes bara några år senare.

Tror han jobbar som vaktmästare idag, ser han gå runt i vaktmästarkläder runt om i Malmö och ha det allmänt gott.

Jättemärkligt hur det kan vara ibland. I vissa fall hade han aldrig sett ljuset mer.

Pajasföretaget Klarna ligger nere…

Nackdelen med rättspsyk är ju att så fort en läkare där anser att psykisk sjukdom ej längre finns så finns det inget annat att göra än att släppa fri.
Det kan ju ske efter 1 år eller 20 år och egentligen har jag inget problem med det. Är man inte psykiskt sjuk skall man heller inte vårdas för det. Men samtidigt lite fel att en som mördat 25 pers skall få gå fritt på gator och torg redan efter ett fåtal år.

Nackdelen med rättspsyk är ju att så fort en läkare där anser att psykisk sjukdom ej längre finns så finns det inget annat att göra än att släppa fri.
Det kan ju ske efter 1 år eller 20 år och egentligen har jag inget problem med det. Är man inte psykiskt sjuk skall man heller inte vårdas för det. Men samtidigt lite fel att en som mördat 25 pers skall få gå fritt på gator och torg redan efter ett fåtal år.

Det är det som är problemet. Du kan mörda 100 personer och komma ut efter en vecka och du kan ha rökt lite gräs och sitta i 50 år för att dom anser dig vara knepig.

Får mig att minnas den briljanta filmen Gökboet (One flew over the Cuckoo¨s nest) med Jack Nickelsson.

Om det inte är särskild utskrivningsprövning, då blir det domstolssak..

Om det inte är särskild utskrivningsprövning, då blir det domstolssak..

Är det inte just läkare och psykologer som då utgör dom kunniga? Eller är det vanliga nämnemän/domare?

Är det inte just läkare och psykologer som då utgör dom kunniga? Eller är det vanliga nämnemän/domare?
Läkaren får lämna in ett sakkunnigutlåtande, sen ska åklagaren höras också, minns inte om det är fler.
I förvaltningsrätten är det 1 juristdomare och 3 nämndemän, i kammarrätten är det 3 juristdomare och 2 nämndemän som beslutar.

Det är ganska sällsynt att man går emot läkarens utlåtande, men det händer.

Dom som inte har särskild utskrivningsprövning kan bli släppt på stunden, det blir en fördröjning som kan vara klok när det ska gå via domstol.

Killen bakom operation cobra dömdes väl till vård och kom ut efter ett par veckor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp