Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Förresten! Hur mycket drar lampor? Har elräkningar på ca 500 kr i månaden, 70 kvadrat lägenhet. Tjejen har förkärlek till lampor
Har du gamla kvicksilver60w som går 24/7 kan det påverka en del..

Annars verkar det aktuella lösningen mest vara att bo norr om dalälven, enl svenska kraftnät är det söder om ungefär där som priset skenar

Men. Luleå? Vad händer? Fler som inte bli vräkta?

Men. Luleå? Vad händer? Fler som inte bli vräkta?
"det är någon i lägenheten som har gjort någonting med någonting och så har det inte blivit som man har tänkt och sedan har det exploderat"

Gjort någonting med någonting... Luddigare formulerat än han den demente presidenten i USA.

"det är någon i lägenheten som har gjort någonting med någonting och så har det inte blivit som man har tänkt och sedan har det exploderat"

Gjort någonting med någonting... Luddigare formulerat än han den demente presidenten i USA.

Haha, ja det var inte jättetydliga besked kanske.
Någon som suttit och monterat kärnvapen hemma kanske

Att följa DIF hockey nu är för övrigt lite som att se sin förälder sakta gå i barndom.

För att avvisa någon?
Har ni andra befogenheter som polis inte har?

För övrigt 3 ganska lätta poäng idag
Nu 3 mot Grekland så börjar det bli spännande

Avvisa gör polis, kfm avhyser.
Ja kronofogden får ju gå in hos personer och i personers utrymmen utan brottsmisstanke

Att följa DIF hockey nu är för övrigt lite som att se sin förälder sakta gå i barndom.

Absurt dålig uppslutning, såg inte DIF:s match idag eftersom jag var på Skånederbyt men i torsdags var det 4100 på Hovet varav 500 höll på Rögle.

Sinnessjukt usla siffror och uppslutning när man inte fått gå på hockey på 2 år. Oskarshamn och Timrå drar liksom mer folk än huvudstadens enda lag i SHL...

Bajen - AIK idag i Damallsvenskan. Ska tydligen bli en publikfest deluxe. Över 16.000 personer läste jag hade köpt biljetter.
Kul och bra för damfotbollen! :)

Bajen - AIK idag i Damallsvenskan. Ska tydligen bli en publikfest deluxe. Över 16.000 personer läste jag hade köpt biljetter.
Kan bli spännande för Stockholmssjukhusen sen

16 000 betalande besökare som ska se allsvensk damfotboll, är det publikrekord?
2018/19 låg snittet på under 900 besökare.

Final i nations league ikväll. Känns aningen off på nåt sätt. Turneringen som alla glömde bort.

16 000 betalande besökare som ska se allsvensk damfotboll, är det publikrekord?
2018/19 låg snittet på under 900 besökare.

Japp! Rekordet låg väl på 9000 tror jag. Vilken match det var vet jag inte. Är inte jätteinsatt i damfotbollen.
Har inte sett många matcher, men dom man bläddrat förbi på teven har det ju varit mer funktionärer än publik kändes det som. Så är otroligt att det sålts så mycket.

Final i nations league ikväll. Känns aningen off på nåt sätt. Turneringen som alla glömde bort.

Ja det känns verkligen som ett desperat försök att få in ännu mer pengar till UEFA pampar, får väll se om dom lyckas att utöka antalet mästerskap också! Många som vill ha en del av kakan!

Besökssiffran landade på ca 18 500 besökare!

Är det bara jag som upplever att tonen här på forumet har hettats till lite?
När jag läser många trådar så är det alltid något slags personangrepp och man kallar varandra för det ena med det andra.. istället för att hjälpa varandra och bara dela sin kunskap har ”vi” nu gått till påhopp för att man inte tror på varandra eller att man ger spydiga kommentarer på någons svar för man själv inte tycker / upplever samma.

Jag kanske har fel och hamnat i fel trådar, men har ändå upplevt detta i flertalet trådar och mest på senare tid då jag hänger här dagligen.

Någon annan som håller med eller är det bara jag som känner så? :axelryck:
Du har i stort del bidragits till detta Anam, jag och många andra väntar fortfarande på bevis på sina uttalanden i andra trådar som du duckar frågor på. Kommer man med halvsanningar så ska man nog vara beredd på lite frågor ?

Du har i stort del bidragits till detta Anam, jag och många andra väntar fortfarande på bevis på sina uttalanden i andra trådar som du duckar frågor på. Kommer man med halvsanningar så ska man nog vara beredd på lite frågor ?
Har jag bidragit till personangrepp? :facejoy:
Bara för man inte tycker samma , så kallar man inte varann för saker.

Har jag bidragit till personangrepp? :facejoy:
Bara för man inte tycker samma , så kallar man inte varann för saker.
Här är svaret egentligen på din fråga. Anledningen är hur vi läser ett svar eller uppfattar ett svar.
Eftersom ekonomi är en sån laddad fråga så önskar man sig oftast ett svar som är positivt istället för negativt, och man vill heller inte tro det värsta. Därför tror jag att man har lättare för att uppfatta vissa svar som otrevliga från början och tonen blir därefter.
Jag skulle vilja säga att den otrevliga tonen börjar som ett missförstånd då vi inte kan se eller höra personen som ger oss ett svar.
Därför tror jag att, läser man ett inlägg eller svar mer än en gång och tänker efter lite innan man skriver ett svar, och läser sitt eget inlägg mer än en gång (innan man skickar iväg det) och tänker på hur inlägget skulle uppfattas så tror jag att många onödiga kommentarer på forumet skulle kunna undvikas.

Här är svaret egentligen på din fråga. Anledningen är hur vi läser ett svar eller uppfattar ett svar.
Eftersom ekonomi är en sån laddad fråga så önskar man sig oftast ett svar som är positivt istället för negativt, och man vill heller inte tro det värsta. Därför tror jag att man har lättare för att uppfatta vissa svar som otrevliga från början och tonen blir därefter.
Jag skulle vilja säga att den otrevliga tonen börjar som ett missförstånd då vi inte kan se eller höra personen som ger oss ett svar.
Därför tror jag att, läser man ett inlägg eller svar mer än en gång och tänker efter lite innan man skriver ett svar, och läser sitt eget inlägg mer än en gång (innan man skickar iväg det) och tänker på hur inlägget skulle uppfattas så tror jag att många onödiga kommentarer på forumet skulle kunna undvikas.
Håller med till fullo, klokt svar! :folded:

Galet med dom nya elpriserna sjukt. Våran el räkning har aldrig kostat över 500 oavsett jul med massa jul belysningen osv, alltså aldrig över 500
Per månad oavsett årstid. Förra månaden fick vi på 600 nu denna 750... hoppas det går ner snart tråkiga pengar. Speciellt när elen inte ingår i hyran haha...

Galet med dom nya elpriserna sjukt. Våran el räkning har aldrig kostat över 500 oavsett jul med massa jul belysningen osv, alltså aldrig över 500
Per månad oavsett årstid. Förra månaden fick vi på 600 nu denna 750... hoppas det går ner snart tråkiga pengar. Speciellt när elen inte ingår i hyran haha...
Ja det är galna priser, jag har tur som har band mitt elavtal till pris på runt 35 öre.
Tyvärr går det avtalet ut till sommaren så jag hoppas det bättrar sig tills dess.

Dygnsmedelpriset i elområde SE3 (mellersta Sverige inkl. Stockholm och Göteborg) ligger på onsdagen på 1,59 kr per kWh. Därmed slås det tidigare rekordet från mitten av september då priset toppade på 1,40 kr per kWh. Men under enskilda timmar under onsdagsdygnet hamnar priset ännu högre.

sjukt!

Smart att lägga ner kärnkraften. Tack MP!

Hoppas det vänder för Djurgården hockey ikväll och dom tar en vinst mot Luleå. En svår match, men nångång måste det ske. :folded:

Det kan inte vara så kul som sambo/make/maka att den man bor med får en kvarstad på sig..

Speciellt om dom inte vet om det.

Har 3 stora sopsäckar med pant som jag helst inte vill ställa mig och panta i matbutiken och se kön växa bakom mig.
Vet att dom har en sån där maskin uppe vid återvinningsstationen där man bara häller i burkarna så räknar maskinen ut hur många det är.

Men får lite olika svar hur dessa fungerar om man vill ha pengar. Måste man ha ett Paypal-konto eller någon app?
Annars kan man få ut panten som en värdecheck att handla mat för i matbutikerna hörde jag.

Någon som använt dessa och kan berätta hur man går tillväga? :)

Har ni sett Squid Game?

Har 3 stora sopsäckar med pant som jag helst inte vill ställa mig och panta i matbutiken och se kön växa bakom mig.
Vet att dom har en sån där maskin uppe vid återvinningsstationen där man bara häller i burkarna så räknar maskinen ut hur många det är.

Men får lite olika svar hur dessa fungerar om man vill ha pengar. Måste man ha ett Paypal-konto eller någon app?
Annars kan man få ut panten som en värdecheck att handla mat för i matbutikerna hörde jag.

Kan du inte ta en säck i taget till mataffären?

Den jag använder kan man få en kod som man får in i en pantapp med och får sedan pengar till kontot

Smart att lägga ner kärnkraften. Tack MP!

Lagt ner och lagt ner. Fakta är att det produceras faktiskt lika mkt kärnkraft nu som på det glada 80-talet… se diagram.

Men håller med om att dessa siffror inte bör minska, snarare öka framåt!!

Bilagor

• A3AF1268-8162-438C-A234-600BD969BAB8.webp
    A3AF1268-8162-438C-A234-600BD969BAB8.webp
    48.3 KB · Visningar: 3
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp