• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
16 000 betalande besökare som ska se allsvensk damfotboll, är det publikrekord?
2018/19 låg snittet på under 900 besökare.

Japp! Rekordet låg väl på 9000 tror jag. Vilken match det var vet jag inte. Är inte jätteinsatt i damfotbollen.
Har inte sett många matcher, men dom man bläddrat förbi på teven har det ju varit mer funktionärer än publik kändes det som. Så är otroligt att det sålts så mycket.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kanki

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 Juni 2016
Meddelanden
321
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Final i nations league ikväll. Känns aningen off på nåt sätt. Turneringen som alla glömde bort.

Ja det känns verkligen som ett desperat försök att få in ännu mer pengar till UEFA pampar, får väll se om dom lyckas att utöka antalet mästerskap också! Många som vill ha en del av kakan!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Bajen - AIK idag i Damallsvenskan. Ska tydligen bli en publikfest deluxe. Över 16.000 personer läste jag hade köpt biljetter.
Kul och bra för damfotbollen! :)
Besökssiffran landade på ca 18 500 besökare!
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Är det bara jag som upplever att tonen här på forumet har hettats till lite?
När jag läser många trådar så är det alltid något slags personangrepp och man kallar varandra för det ena med det andra.. istället för att hjälpa varandra och bara dela sin kunskap har ”vi” nu gått till påhopp för att man inte tror på varandra eller att man ger spydiga kommentarer på någons svar för man själv inte tycker / upplever samma.

Jag kanske har fel och hamnat i fel trådar, men har ändå upplevt detta i flertalet trådar och mest på senare tid då jag hänger här dagligen.

Någon annan som håller med eller är det bara jag som känner så? :axelryck:
Du har i stort del bidragits till detta Anam, jag och många andra väntar fortfarande på bevis på sina uttalanden i andra trådar som du duckar frågor på. Kommer man med halvsanningar så ska man nog vara beredd på lite frågor ?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 527
Du har i stort del bidragits till detta Anam, jag och många andra väntar fortfarande på bevis på sina uttalanden i andra trådar som du duckar frågor på. Kommer man med halvsanningar så ska man nog vara beredd på lite frågor ?
Har jag bidragit till personangrepp? :facejoy:
Bara för man inte tycker samma , så kallar man inte varann för saker.
 

Lussebulle

Aktiv medlem
Poäng: 157
Blev medlem
5 Januari 2020
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
54
Poäng
157
Har jag bidragit till personangrepp? :facejoy:
Bara för man inte tycker samma , så kallar man inte varann för saker.
Här är svaret egentligen på din fråga. Anledningen är hur vi läser ett svar eller uppfattar ett svar.
Eftersom ekonomi är en sån laddad fråga så önskar man sig oftast ett svar som är positivt istället för negativt, och man vill heller inte tro det värsta. Därför tror jag att man har lättare för att uppfatta vissa svar som otrevliga från början och tonen blir därefter.
Jag skulle vilja säga att den otrevliga tonen börjar som ett missförstånd då vi inte kan se eller höra personen som ger oss ett svar.
Därför tror jag att, läser man ett inlägg eller svar mer än en gång och tänker efter lite innan man skriver ett svar, och läser sitt eget inlägg mer än en gång (innan man skickar iväg det) och tänker på hur inlägget skulle uppfattas så tror jag att många onödiga kommentarer på forumet skulle kunna undvikas.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp