• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 457
Poäng
1 527
Här är svaret egentligen på din fråga. Anledningen är hur vi läser ett svar eller uppfattar ett svar.
Eftersom ekonomi är en sån laddad fråga så önskar man sig oftast ett svar som är positivt istället för negativt, och man vill heller inte tro det värsta. Därför tror jag att man har lättare för att uppfatta vissa svar som otrevliga från början och tonen blir därefter.
Jag skulle vilja säga att den otrevliga tonen börjar som ett missförstånd då vi inte kan se eller höra personen som ger oss ett svar.
Därför tror jag att, läser man ett inlägg eller svar mer än en gång och tänker efter lite innan man skriver ett svar, och läser sitt eget inlägg mer än en gång (innan man skickar iväg det) och tänker på hur inlägget skulle uppfattas så tror jag att många onödiga kommentarer på forumet skulle kunna undvikas.
Håller med till fullo, klokt svar! :folded:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Galet med dom nya elpriserna sjukt. Våran el räkning har aldrig kostat över 500 oavsett jul med massa jul belysningen osv, alltså aldrig över 500
Per månad oavsett årstid. Förra månaden fick vi på 600 nu denna 750... hoppas det går ner snart tråkiga pengar. Speciellt när elen inte ingår i hyran haha...
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
974
Mottagna reaktioner
626
Poäng
617
Galet med dom nya elpriserna sjukt. Våran el räkning har aldrig kostat över 500 oavsett jul med massa jul belysningen osv, alltså aldrig över 500
Per månad oavsett årstid. Förra månaden fick vi på 600 nu denna 750... hoppas det går ner snart tråkiga pengar. Speciellt när elen inte ingår i hyran haha...
Ja det är galna priser, jag har tur som har band mitt elavtal till pris på runt 35 öre.
Tyvärr går det avtalet ut till sommaren så jag hoppas det bättrar sig tills dess.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Dygnsmedelpriset i elområde SE3 (mellersta Sverige inkl. Stockholm och Göteborg) ligger på onsdagen på 1,59 kr per kWh. Därmed slås det tidigare rekordet från mitten av september då priset toppade på 1,40 kr per kWh. Men under enskilda timmar under onsdagsdygnet hamnar priset ännu högre.

sjukt!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Smart att lägga ner kärnkraften. Tack MP!
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Hoppas det vänder för Djurgården hockey ikväll och dom tar en vinst mot Luleå. En svår match, men nångång måste det ske. :folded:
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Det kan inte vara så kul som sambo/make/maka att den man bor med får en kvarstad på sig..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Speciellt om dom inte vet om det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp