• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Midsommar redan fast sommaren just har börjat. Är det någon mer än jag som bara känner hur tiden springer fortare än fortast på sommarhalvåret och håller på i evigheter under vinterhalvåret?
Som knasig norrlänning längtar jag till vintern, så att vi redan är halvvägs genom 2022, passar mig fint :D
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mockingjay

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
3 Juni 2022
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
32
Poäng
136
Som knasig norrlänning längtar jag till vintern, så att vi redan är halvvägs genom 2022, passar mig fint :D
Jag vet såklart inte varifrån i norrland du kommer men jag är också norröver ifrån och med all snö som vräker ner till förbannelse och kallt -sen mörkt i princip dygnet runt... Nej usch! Vintern får gärna vara mild och kort i mitt tycke.
 

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
323
Poäng
477
Som knasig norrlänning längtar jag till vintern, så att vi redan är halvvägs genom 2022, passar mig fint :D
Men gud så skönt att någon känner som jag gör.
Sommaren med höga temperaturer = jag vill AVLIDA på fläcken!

Hösten den som är i september och oktober med svala/kyliga temperaturer på max 10 grader, krispig luft, blå himmel, strålande sol och alla färger på lövträden ... det gör mig GENUINT lycklig. Samt vinterdagarna i februari, mars då de flesta vinterstormar är över och då de vindstilla, soliga dagarna med strålande blå himmel kommer. Känslan när man är ute och det är så där gnistrande vitt, man hör och känner knarret av stegen i snön, känner doften av vinter/snö, känner känslan av den lite bitiga känslan i kinderna pga minusgraderna och ser hela detta snötäckta Narnia-landskap framför sig.

Och ja - jag är född och uppvuxen i norraste delen av Sverige :D (alltså typ riktiga Norrland :facejoy: )
 

Mockingjay

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
3 Juni 2022
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
32
Poäng
136
Men gud så skönt att någon känner som jag gör.
Sommaren med höga temperaturer = jag vill AVLIDA på fläcken!

Hösten den som är i september och oktober med svala/kyliga temperaturer på max 10 grader, krispig luft, blå himmel, strålande sol och alla färger på lövträden ... det gör mig GENUINT lycklig. Samt vinterdagarna i februari, mars då de flesta vinterstormar är över och då de vindstilla, soliga dagarna med strålande blå himmel kommer. Känslan när man är ute och det är så där gnistrande vitt, man hör och känner knarret av stegen i snön, känner doften av vinter/snö, känner känslan av den lite bitiga känslan i kinderna pga minusgraderna och ser hela detta snötäckta Narnia-landskap framför sig.

Och ja - jag är född och uppvuxen i norraste delen av Sverige :D (alltså typ riktiga Norrland :facejoy: )
Jag gillar vårvintern, och hösten är fin så länge det inte bara regnar. Men så mycket snö som det kommit de senaste åren har jag helt börjat avsky vintern.
 

Mockingjay

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
3 Juni 2022
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
32
Poäng
136
Sen beror det på, -15, -20 med vindstilla och sol går väl an men -20 i snålblåst och snöfall är vanligare. För att inte tala om hur ofta det kryper ner under -30. Då kan jag absolut gå i ide på någon tropisk plats
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Jag gillar vårvintern, och hösten är fin så länge det inte bara regnar. Men så mycket snö som det kommit de senaste åren har jag helt börjat avsky vintern.
I Skåne har snön lyst med sin frånvaro sista åren tyvärr.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Det är fasta betalningsdagar på vab sedan några år.

Och därför får jag tydligen vabpeng för någon dag jag ansökte om i maj utbetald i slutet av juli då det gjordes klart idag. Så är det nog inte riktigt tänkt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp