Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Midsommar redan fast sommaren just har börjat. Är det någon mer än jag som bara känner hur tiden springer fortare än fortast på sommarhalvåret och håller på i evigheter under vinterhalvåret?

Midsommar redan fast sommaren just har börjat. Är det någon mer än jag som bara känner hur tiden springer fortare än fortast på sommarhalvåret och håller på i evigheter under vinterhalvåret?
Det är nog en vanlig känsla.
Överlag så tycker jag att livet bara rusar iväg.

Det är nog en vanlig känsla.
Överlag så tycker jag att livet bara rusar iväg.
Jo, det är sant! Och äldre och tröttare känner jag mig också. Hade önskat att man kunnat tanka mer energi under sommaren så man hade mer stuns i stegen på vintern!

Ett tips kan vara att se över att potentiellt binda elavtalet.
Den optimistiska prognosen för elområde 3-4 denna vinter är 5:-/KWh, den mer pessmistiska är 10:-…

Som knasig norrlänning längtar jag till vintern, så att vi redan är halvvägs genom 2022, passar mig fint :D

Som knasig norrlänning längtar jag till vintern, så att vi redan är halvvägs genom 2022, passar mig fint :D
Jag vet såklart inte varifrån i norrland du kommer men jag är också norröver ifrån och med all snö som vräker ner till förbannelse och kallt -sen mörkt i princip dygnet runt... Nej usch! Vintern får gärna vara mild och kort i mitt tycke.

Men gud så skönt att någon känner som jag gör.
Sommaren med höga temperaturer = jag vill AVLIDA på fläcken!

Hösten den som är i september och oktober med svala/kyliga temperaturer på max 10 grader, krispig luft, blå himmel, strålande sol och alla färger på lövträden ... det gör mig GENUINT lycklig. Samt vinterdagarna i februari, mars då de flesta vinterstormar är över och då de vindstilla, soliga dagarna med strålande blå himmel kommer. Känslan när man är ute och det är så där gnistrande vitt, man hör och känner knarret av stegen i snön, känner doften av vinter/snö, känner känslan av den lite bitiga känslan i kinderna pga minusgraderna och ser hela detta snötäckta Narnia-landskap framför sig.

Och ja - jag är född och uppvuxen i norraste delen av Sverige :D (alltså typ riktiga Norrland :facejoy: )

Men gud så skönt att någon känner som jag gör.
Sommaren med höga temperaturer = jag vill AVLIDA på fläcken!

Hösten den som är i september och oktober med svala/kyliga temperaturer på max 10 grader, krispig luft, blå himmel, strålande sol och alla färger på lövträden ... det gör mig GENUINT lycklig. Samt vinterdagarna i februari, mars då de flesta vinterstormar är över och då de vindstilla, soliga dagarna med strålande blå himmel kommer. Känslan när man är ute och det är så där gnistrande vitt, man hör och känner knarret av stegen i snön, känner doften av vinter/snö, känner känslan av den lite bitiga känslan i kinderna pga minusgraderna och ser hela detta snötäckta Narnia-landskap framför sig.

Och ja - jag är född och uppvuxen i norraste delen av Sverige :D (alltså typ riktiga Norrland :facejoy: )
Jag gillar vårvintern, och hösten är fin så länge det inte bara regnar. Men så mycket snö som det kommit de senaste åren har jag helt börjat avsky vintern.

Sen beror det på, -15, -20 med vindstilla och sol går väl an men -20 i snålblåst och snöfall är vanligare. För att inte tala om hur ofta det kryper ner under -30. Då kan jag absolut gå i ide på någon tropisk plats

Jag gillar vårvintern, och hösten är fin så länge det inte bara regnar. Men så mycket snö som det kommit de senaste åren har jag helt börjat avsky vintern.
I Skåne har snön lyst med sin frånvaro sista åren tyvärr.

Det är fasta betalningsdagar på vab sedan några år.

Och därför får jag tydligen vabpeng för någon dag jag ansökte om i maj utbetald i slutet av juli då det gjordes klart idag. Så är det nog inte riktigt tänkt.

Mina vänner, ja behöver er hjälp, då jag ska hjälpa en släkting :facejoy:
Samlingslån, jag kan ingenting om det.
Hans förutsättningar :

inkomst ca 350.000kr
Underskott : 65.000kr
Anmärkningar : 3 st (samtliga över 2 år gamla)
Förfrågningar : 13 st (sista går ut i januari 2023)
Lån på uc : 340.000kr Blanco , inga krediter.

Han har dryga 150-160.000kr utanför uc han vill samla. Tror ni han kommer få bud eller måste han vänta?
ska han ansöka tillsammans med de han redan har på uc ?
alltså totalt 500.000 eller ska han ansöka om endast 160.000?
Hoppas ni haft en fin midsommar <3

Mina vänner, ja behöver er hjälp, då jag ska hjälpa en släkting :facejoy:
Samlingslån, jag kan ingenting om det.
Hans förutsättningar :

inkomst ca 350.000kr
Underskott : 65.000kr
Anmärkningar : 3 st (samtliga över 2 år gamla)
Förfrågningar : 13 st (sista går ut i januari 2023)
Lån på uc : 340.000kr Blanco , inga krediter.

Han har dryga 150-160.000kr utanför uc han vill samla. Tror ni han kommer få bud eller måste han vänta?
ska han ansöka tillsammans med de han redan har på uc ?
alltså totalt 500.000 eller ska han ansöka om endast 160.000?
Hoppas ni haft en fin midsommar <3
Då han har 3 anmärkningar så tror jag det blir svårt innan dessa försvunnit som de gör efter tre år.

Då han har 3 anmärkningar så tror jag det blir svårt innan dessa försvunnit som de gör efter tre år.
Tack! :folded: Vill ju kunna ge så bra stöttning som möjligt, men jag har aldrig tagit samlingslån så vet inte riktigt om de är skillnad mot att ta ett vanligt blanco.

Utmaning att slänga upp 10% direkt vid auktionen. Gissar att många kort inte släpper igenom köp på flera miljoner
Är auktioner via KF bundna att acceptera högsta bud?
Alltså i ett rent teoretiskt och orealistiskt scenario, säg att någon skulle buda 10,000:- på det huset i den exekutiva auktionen, ingen budar över. Vinner det budet då eller kan KF alternativt ägaren neka budet som vid en vanlig försäljning?

Är auktioner via KF bundna att acceptera högsta bud?
Alltså i ett rent teoretiskt och orealistiskt scenario, säg att någon skulle buda 10,000:- på det huset i den exekutiva auktionen, ingen budar över. Vinner det budet då eller kan KF alternativt ägaren neka budet som vid en vanlig försäljning?

Nej det finns diverse bestämmelser kring det där. I det här fallet bör banken med bolån ha vetorätt bland annat

Ibland blir man bekymrad.

Kl 11. Delger en handfull betalningsförelägganden. Sedvanliga bortförklaringar och problem med postnord och "skulle ringa och fråga efter fakturan efter lunch"
Brydde mig inte om att säga att det skickats på kivra och postnordursäkten inte verkar så relevant.

Kl 12.55 svängt förbi butik tillhörande en av de större hemelektronikkedjorna. Blir stående i kö till infodisken bakom, just det: Personen som skulle ägna eftermiddagen åt att ringa runt.
Hen hade kanske redan ringt runt och fixat allt. Det vet jag inte, men det verkade isåfall firas med en ny tv för ca 12000.
Överhörde att det blev manuell kreditkontroll. Jag gissar avslag för det blev ingen ny tv efter samtalet mellan hen och finansbolaget.

Hens min när hen vänder sig och ska gå och ser att Herr Lasse står bakom i kön.

Vad tjänar du efter skatt i månaden Lasseman?

Har ni OB också? Jag tänker delger ni på eftermiddagar/kvällar och jobbar på helger också?

Det där är en djungel. Övertid har vi och förskjutning av arbetstid. Jouren har något eget tillägg för jourveckor, och just delgivarna har något särskilt också.
Förutom att delgivare som regel har sämre lön än inspektörer så har dom som jag fattat det sämre tillägg om det blir kvällsjobb..

Har man jobbat en lördag och dessutom varit ute ett pass med polis som polisen kommit på väldigt sent så blir den lönen lite annorlunda.

Hade tänkt fixa fint på balkongen under midsommarhelgen men fick snällt ligga i sängen med 40 graders feber.
Men nu är andra omgången av covid avklarad, kanske klarar jag mig resten av året, det är helt gratis att hoppas :) Och balkongen finns ju kvar.
Hoppas att ni har haft en fin midsommarhelg!

dom har ju gjort om systemet, numera får man köra 14 månader på en godkänd besiktning, besiktigar du idag då blir det 14 kalendermånader från juni, men besiktigar du 1 juli då blir det 14 kalendermånader från juli istället, så skillnaden mellan att besiktiga sista eller första i månaden blir en hel månad i hur länge man får köra.
däremot så är detta bara ett bra tips om du 1 juli har möjlighet att köra direkt till besiktningen (helst med en bokad tid som bevis) men om du skulle köra till jobbet först på morgonen för att sedan besiktiga på eftermiddagen då har du ju kört olagligt och riskerar både böter av polisen och risk för problem med försäkringsbolaget vid en eventuell olycka.
jag jobbar natt så jag kör bilen lagligt till jobbet sista dagen i månaden och har sedan en bokad tid på morgonen den första i den nya månaden då jag egentligen har körförbud, skulle jag bli stoppad av polisen då visar jag bara upp bokningsbekräftelsen på besiktningen så är allt lugnt. och även om du besiktigar nästa månad och blir underkänd då får du ändå köra i 30 dagar
Överlämnar besiktningsansvaret till sambon. Men han har fortf inte bokat tid och det är en lampa på bilen som måste fixas.

Ja du det går framåt iallafall ! Kommer få samtalen från kronofogden inom 2 veckor om inledande eller avslag :) har denna månad betalat av en del hos kronofogden för min sambo . Vi känner det vore otroligt skönt att få ut henne så hon kan få behålla hela lönen istället . Skulle göra enorm skillnad såklart :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp