- Meddelanden
- 737
- Mottagna reaktioner
- 425
- Poäng
- 527
Re:member ges ut av Entercard Group AB, som i sin tur ägs av Swedbank (60%) och Barclays Bank (40%).Hur är kopplingen mellan Entercard/Remember/Swedbank? Finns det en koppling mellan dessa tre?
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Detta är en märklig soppa
www.svt.se
Husspekulanter lockas av uppehållstillstånd – köper fastigheter i Västernorrland
Med förhoppningar om svenskt uppehållstillstånd lockas människor i Mellanöstern att köpa företag och fastigheter i Sverige, bland annat i Undrom i Ångermanland. Bakom affärerna finns Kadry El Naggar som marknadsför fastigheterna på sociala medier. – Att myndigheterna tillåter det är ju skandal...
- Meddelanden
- 245
- Mottagna reaktioner
- 53
- Poäng
- 177
bra affärsidé, kanske man borde testaDetta är en märklig soppa
![]()
Husspekulanter lockas av uppehållstillstånd – köper fastigheter i Västernorrland
Med förhoppningar om svenskt uppehållstillstånd lockas människor i Mellanöstern att köpa företag och fastigheter i Sverige, bland annat i Undrom i Ångermanland. Bakom affärerna finns Kadry El Naggar som marknadsför fastigheterna på sociala medier. – Att myndigheterna tillåter det är ju skandal...www.svt.se
- Meddelanden
- 2 686
- Mottagna reaktioner
- 1 130
- Poäng
- 927
Lite smutsigt men går säkert bra.bra affärsidé, kanske man borde testa
- Meddelanden
- 1 482
- Mottagna reaktioner
- 777
- Poäng
- 677
Testa gärna, går det bra så hakar jag på……bra affärsidé, kanske man borde testa
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Man blir stående med en massa vrak till hus och jöttekrånglig deklaration om inte annat.Lite smutsigt men går säkert bra.
- Meddelanden
- 2 686
- Mottagna reaktioner
- 1 130
- Poäng
- 927
Man blir stående med en massa vrak till hus och jöttekrånglig deklaration om inte annat.
Den risken finns också om du inte lyckas lura folk, deklarationen är väl inga problem.
Men smutsigt som sagt.
men funderar på det själv däremot göra det efter skuldsaneringen och flytta ett hus från någon kommun där det folk flyttat ifrån.
Finns fina hus också som bara behöver en massa kärlek, går göra det billigare, på så sätt spara pengar, och kunna skaffa ett hus efteråt, annars rätt tufft för mig då jag börjar på 0 efter skuldsaneringen.
- Meddelanden
- 334
- Mottagna reaktioner
- 194
- Poäng
- 367
Ville bara säga att jag precis fått i ledande skuldsanering efter tre ansökningar. Vilken känsla av välbehag!
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Fick du avslag direkt de andra gångerna ?Ville bara säga att jag precis fått i ledande skuldsanering efter tre ansökningar. Vilken känsla av välbehag!
- Meddelanden
- 334
- Mottagna reaktioner
- 194
- Poäng
- 367
Jao, andra gången överklagade jag till TR och avslag även där.Fick du avslag direkt de andra gångerna ?
Nu är det 6-7 veckor av ytterligare utredning innan beslut tas,enligt brevet. Vad mer utreder dem? Lite limbo-känsla..
- Meddelanden
- 84
- Mottagna reaktioner
- 65
- Poäng
- 187
Grattis! Det måste kännas riktigt braVille bara säga att jag precis fått i ledande skuldsanering efter tre ansökningar. Vilken känsla av välbehag!
- Meddelanden
- 334
- Mottagna reaktioner
- 194
- Poäng
- 367
Jag vågar knappt tro på det. 😛Grattis! Det måste kännas riktigt bra
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Dina borgenärer skickar in dina skulder och de tittar på när de uppstod osv.Jao, andra gången överklagade jag till TR och avslag även där.
Nu är det 6-7 veckor av ytterligare utredning innan beslut tas,enligt brevet. Vad mer utreder dem? Lite limbo-känsla..
Plocka fram underlag för dina lån om de finns för ett flertalet av mina borgenärer uppgav felaktiga uppgifter som tex datum när lånen är tagna men även skulder som inte fanns.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Kan någon hjälpa mig läsa ut ovan? Jag fattar ingenting.
Jag hade 8 sparade semesterdagar för mycket. Så jag fick detta i en klumpsumma nu på lönen men hur utläser man detta?
Jag hade 8 sparade semesterdagar för mycket. Så jag fick detta i en klumpsumma nu på lönen men hur utläser man detta?
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Alla har olika system.Kan någon hjälpa mig läsa ut ovan? Jag fattar ingenting.
Men som jag tolkar det är att du har fått betalt för 8 semesterdagar och att de dragit 8 dagar på lönen.
Om du haft 8 semesterdagar sparade som du fått utbetalt och inte tagit ut dem? Så borde du inte få avdraget.
- Meddelanden
- 3 891
- Mottagna reaktioner
- 2 756
- Poäng
- 1 837
Jag tolkar det som att avdraget innebär att du inte får både betalt för arbete och semester samtidigt.Kan någon hjälpa mig läsa ut ovan? Jag fattar ingenting.
Har du månadslön på ca 34 700 (1579 * 22)?
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Jag tolkar det som att avdraget innebär att du inte får både betalt för arbete och semester samtidigt.
Har du månadslön på ca 34 700 (1579 * 22)?
Det stämmer! Ja har ungefär något sådant ja det stämmer. Under 35.000 men över 34.500 haha!
Men hur utläser jag detta ovan? Jag får inte betalt för både arbete och semester, hur menar du?
Jag har jobbat varje dag i maj - jag hade 8 sparade semesterdagar ifrån 2023.
Varför står det inte bara 8 gånger vad jag nu har för en semesterdag?
Dessa plus, minus, avdrag gör ju det bara svårt att förstå vad som menas.
- Meddelanden
- 3 891
- Mottagna reaktioner
- 2 756
- Poäng
- 1 837
Den frågan får du nog ställa till den som byggt lönesystemet.Det stämmer! Ja har ungefär något sådant ja det stämmer. Under 35.000 men över 34.500 haha!
Men hur utläser jag detta ovan? Jag får inte betalt för både arbete och semester, hur menar du?
Jag har jobbat varje dag i maj - jag hade 8 sparade semesterdagar ifrån 2023.
Varför står det inte bara 8 gånger vad jag nu har för en semesterdag?
Dessa plus, minus, avdrag gör ju det bara svårt att förstå vad som menas.
Det jag menar är att de slagit ihop både vad du skulle haft i lön för arbete och semester, sen dras det som skulle vara arbete av.
Märkligt dock att ha mindre betalt för semester än arbete, jag har tvärtom.
- Meddelanden
- 84
- Mottagna reaktioner
- 65
- Poäng
- 187
Mellanskillnaden blir väl den sk semesterersättningen. Dvs typ 12% av lönen. Där jag jobbar betalas all semesterersättning ut på junilönen oavsett om man tar ut alla dagar under året eller ej. Ett sätt att minimera kortfristiga skulder och undvika att anställda som ökar mycket i lön får ränta på sparade dagar
Oavsett väldigt klumpigt redovisning i lönespec. Hade varit bättre med semesterersättning x kr per dag gånger y dagar.
Oavsett väldigt klumpigt redovisning i lönespec. Hade varit bättre med semesterersättning x kr per dag gånger y dagar.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
HD prövar mål mellan spelmissbrukare och Betsson
www.aftonbladet.se
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Är det fullständigt prövningstillstånd eller bara för viss fråga?![]()
HD prövar mål mellan spelmissbrukare och Betssonwww.aftonbladet.se
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Så många är felaktigt skrivna i Sverige
Finansminister Elisabeth Svantesson (M) är förvånad över siffran.
Enligt rapporten är mellan 74 000 och 158 000 personer folkbokförda i Sverige trots att de inte borde vara det.
Helt jävla absurt.
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Och rätt många ytterligare som är skriven på fel ställe i Sverige.![]()
Så många är felaktigt skrivna i Sverige
Finansminister Elisabeth Svantesson (M) är förvånad över siffran.www.sydsvenskan.se
Enligt rapporten är mellan 74 000 och 158 000 personer folkbokförda i Sverige trots att de inte borde vara det.
Helt jävla absurt.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Och rätt många ytterligare som är skriven på fel ställe i Sverige.
Säkert är det så. Där är det däremot mindre skada för staten även om det också är problematiskt.
Men tänk någon som inte bott i Sverige på 30 år och plockar ut diverse bidrag som vilka medborgare som helst...
- Meddelanden
- 3 891
- Mottagna reaktioner
- 2 756
- Poäng
- 1 837
Man skriver sig felaktigt för att kunna maxa diverse bidrag.Säkert är det så. Där är det däremot mindre skada för staten även om det också är problematiskt.
Men tänk någon som inte bott i Sverige på 30 år och plockar ut diverse bidrag som vilka medborgare som helst...
Antagligen lika stor, eller till större kostnad...

- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Ekonomiskt är det nog större skada skulle jag troSäkert är det så. Där är det däremot mindre skada för staten även om det också är problematiskt.
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Det flödar så jäkla mycket pengar från bedrägerier och påhittade jävla projekt i detta landet så jag blir galen. Kan bara ta västlänken i min stad som exempel. Myndigheter, beslut och deras ”handläggning” ska vi inte tala om. Maken till ineffektivitet finns inte. Hoppas AI tar över allt i framtiden.Ekonomiskt är det nog större skada skulle jag tro
- Meddelanden
- 3 891
- Mottagna reaktioner
- 2 756
- Poäng
- 1 837
Sarah Connor håller inte med.Det flödar så jäkla mycket pengar från bedrägerier och påhittade jävla projekt i detta landet så jag blir galen. Kan bara ta västlänken i min stad som exempel. Myndigheter, beslut och deras ”handläggning” ska vi inte tala om. Maken till ineffektivitet finns inte. Hoppas AI tar över allt i framtiden.
- Meddelanden
- 1 393
- Mottagna reaktioner
- 589
- Poäng
- 597
Vi behöver kanske vår egen terminator också.Sarah Connor håller inte med.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Sverige är så jävla sönderkorrupt att det finns inte. Men det sköts bara så jävla snyggt att det aldrig kommer fram. Hela Skandinavien är det. Titta bara på den danska serien den svarta svanen.
Jag jobbar mycket mot myndigheter och statliga organisationer som egentligen måste göra en upphandling innan dom köper in varor. Dom är dock så duktiga på att runda detta för att göra det enkelt för sig att man blir mörkrädd.
www.svtplay.se
Jag jobbar mycket mot myndigheter och statliga organisationer som egentligen måste göra en upphandling innan dom köper in varor. Dom är dock så duktiga på att runda detta för att göra det enkelt för sig att man blir mörkrädd.
Den svarta svanen – 2. Ingen nåd
Amira bearbetar en medlem från Bandidos och får insikt i omfattande fusk gällande förorenade jordmassor.
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Helt enigSverige är så jävla sönderkorrupt att det finns inte. Men det sköts bara så jävla snyggt att det aldrig kommer fram. Hela Skandinavien är det. Titta bara på den danska serien den svarta svanen.
![]()
Amira bearbetar en medlem från Bandidos och får insikt i omfattande fusk gällande förorenade jordmassor.www.svtplay.se
- Meddelanden
- 629
- Mottagna reaktioner
- 484
- Poäng
- 527
Korruptionen i Sverige har ju dessvärre ökat sista decennier.
Förhållandevis lågt jämfört med andra EU länder.
Sedan har vi länder som t.ex Ukraina där korruptionen är ett stort problem.
Förhållandevis lågt jämfört med andra EU länder.
Sedan har vi länder som t.ex Ukraina där korruptionen är ett stort problem.
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Det flödar så jäkla mycket pengar från bedrägerier och påhittade jävla projekt i detta landet så jag blir galen. Kan bara ta västlänken i min stad som exempel. Myndigheter, beslut och deras ”handläggning” ska vi inte tala om. Maken till ineffektivitet finns inte. Hoppas AI tar över allt i framtiden.
Det kallas demokrati.
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Sverige är så jävla sönderkorrupt att det finns inte. Men det sköts bara så jävla snyggt att det aldrig kommer fram. Hela Skandinavien är det. Titta bara på den danska serien den svarta svanen.
![]()
Amira bearbetar en medlem från Bandidos och får insikt i omfattande fusk gällande förorenade jordmassor.www.svtplay.se
Fakta | Korruptionsindex 2023
Topp 14 på listan med poäng.90 Danmark
87 Finland
85 Nya Zeeland
84 Norge
83 Singapore
82 Sverige
82 Schweiz
79 Nederländerna
78 Tyskland
78 Luxemburg
77 Irland
76 Kanada
76 Estland
75 Australien
Sista 14 på listan med poäng
20 Myanmar
20 Sudan
20 Tadzjikistan
18 Libyen
18 Turkmenistan
17 Ekvatorialguinea
17 Haiti
17 Nordkorea
17 Nicaragua
16 Jemen
13 Sydsudan
13 Syrien
13 Venezuela
11 Somalia
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Då Sverige ligger på 6 plats i världen tycker jag att det är rimligt att ha visst perspektiv.
Vi är inte perfekta, men vi är ändå ett av de bästa länderna i världen.
Sverige har länge varit ett av världens minst korrupta länder. Men i organisationen Transparency Internationals senaste index över uppfattad korruption sjunker Sverige, och noterade sin sämsta placering någonsin sedan mätningen startade 1995. Dessutom är Sverige ett av de fem EU-länderna med den sämsta utvecklingen i indexet.
På tal om perspektiv.
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Håller med! Sen kan man ju undra varför de som är så missnöjda med Sverige inte flyttar. Finns gott om länder att flytta till där du t ex behöver läkarintyg fr dag 1 om du blir sjuk, läkarintyg fr dag 1 om dina barn blir sjuka, barnbidrag och andra förmåner ligger på obefintliga nivåer, samma med A-kassan, tåg och buss lämnar kvar mkt att önska, bilvägar med stora hål, finns ingen skollunch, blir dina gamla föräldrar sjuka får du ta hand om dem. Och man behöver inte åka långt för att hitta länder som är "bättre" än Sverige, åk till Syd- eller Östeuropa.Då Sverige ligger på 6 plats i världen tycker jag att det är rimligt att ha visst perspektiv.
Vi är inte perfekta, men vi är ändå ett av de bästa länderna i världen.
Inte många som flytt till Sverige eller bara flyttat hit för jobb eller för kärleken har jag hört klaga på Sverige. Det enda jag hört det kan anmärkas på är att svenskarna är så "reserverade".
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.