• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Det är dags. Nu ska samlingslånen äntligen tas...

kallevalle

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
28 Februari 2018
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Jag hade valt att gå till en bank och resonera med dem först - med bra kreditbetyg är sannolikheten god att den lokala banken vill hjälpa till
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Alternativen är ju att antingen ansöka lendo, advisa och freedom samtidigt eller med en veckas mellanrum.
Frågan är hur bankerna reagerar på så täta ansökningar, är ju i stort sett första ansökan som blir opåverkad.
Men söker du väldigt tätt så kommer de bankerna som finns på alla tre se att du även sökt på andra håll även dem på den första ansökan.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 242
Mottagna reaktioner
13 376
Poäng
8 917
Jag sökte med ett par dagars mellanrum för ca 14 dagar sedan på både Lendo och Advisa och fick massor med erbjudande från båda...har nästan samma förutsättningar som dig Terry....

Hur gick det för dig? Vilka belopp fick/tog du då?
Undrar också hur många dagar som gick emellan?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 242
Mottagna reaktioner
13 376
Poäng
8 917
Alternativen är ju att antingen ansöka lendo, advisa och freedom samtidigt eller med en veckas mellanrum.
Frågan är hur bankerna reagerar på så täta ansökningar, är ju i stort sett första ansökan som blir opåverkad.
Men söker du väldigt tätt så kommer de bankerna som finns på alla tre se att du även sökt på andra håll även dem på den första ansökan.

Ja det är därför jag inte alls vet hur fan jag ska göra...
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
580
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Hur gick det för dig? Vilka belopp fick/tog du då?
Undrar också hur många dagar som gick emellan?
Jadu sökte på 350.000kr fick
Erbjudande från 5-6 bolag på hela beloppet och några på mindre belopp, då jag precis bytt jobb så tackade alla i första läget nej via Advisa, därefter via Lendo 3 dagar senare och fick lika många erbjudande där. Men alla ville ha arbetsgivarintyg...märkligt. Så sökte jag direkt hos Remember och fick 300.000 o h kunde höja till 400”...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 242
Mottagna reaktioner
13 376
Poäng
8 917
Hmm...Jag är så förvirrad alltså....
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Tror det är helt lugnt för dig och söka hos båda med några dagars mellanrum, du kommer få många erbjudande. Sen efter det söker du hos Remember och får även där...:)

Jag hade för mig att man ”bör” vänta 30 dagar mellan varje låneansökan (?) Att man får avslag nästan automatiskt om man söker igen för snabbt? Är det inte så är det ju jättebra!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp