• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Det är dags. Nu ska samlingslånen äntligen tas...

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Sen vet jag inte hur tidsaspekten spelar in mellan UC-tagen.

Jag väntade ju 3 veckor innan jag sökte på nytt. Kanske blir automatiskt nej om man söker dagen efter ett annat? Ingen aning faktiskt
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Kommer att ha Remember och BN lite som ess i rockärmen.

Sen finns det ju en verklighet att förhålla sig till också, om jag så får 3 millen i blanco på något vänster ska ju detta betalas varje månad också...
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Jag skulle köra Advisa 600k sen Lendo 500k innan valt lån på fr Advisa syns pp UCn. Själv har jag ju snart 900k i blanco med hälften av din inkomst typ. Var inga problem för mig att få 475 fr Collector å sen 200 fr Remember och nu flera som nappat på 250k. Sen går det ju att slrapa ihop 150k el mer i osynliga Bisnode och Creditsafe lån.

Kanske om man kör 2 Advisa 600k, den andra just efter man fått utbetalt fr första, då kanske bankerna tror man ör lite snurrig bara att man råkat söka igen i tron om att få fler erbjudanden el avbrutit första pga man ångrat sej och sen ångrat sej igen å sökt. Inget olagligt och Advisa lär ju inte varna bankerna utan varje bank måste själva dubbelkolla om dom skulle vara oroliga vilket ja tror många inte är och bryr sej inte. Såklart ange du skall lösa för hela summan.
 
L

lånlån1

Gäst
Poäng: 0
Hej Terry,

Är inte insatt i din situation , men jag hade om du inte redan har börjat med att spärra mig från all spel , annars är du väl i samma sits om 2 månader igen ?

Hur som helst , lycka till.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Jag har varit spelfri sedan 1.5 år snart och spärrad såväl via spelpaus.se som direkt via alla aktörer. Naturligtvis ska man vara spärrad :)! Alltid steg ett och första tipset jag ger till alla.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
jag har inte någon större empati för dom som har spelat bort sina pengar, men jag är sjukt imponerad av din disciplin och det som du har åstadkommit Terry.

hur många förfrågningar har du på Bisnode? om du inte har allt för många där då skulle jag först söka hos Wästgöta Finans då dom trots allt kan ge riktigt bra ränta med rätt förutsättningar, ingen UC tas så det påverkar inte kommande ansökningar. tar Lendo först då får du ju automatiskt två förfrågningar på Bisnode som förstör för detta framöver då både Sevenday och Nordax tar Bisnode när man söker via Lendo (och minst en av dom via Advisa)
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
359
Mottagna reaktioner
279
Poäng
437
Svårt så klart att veta hur alla banker resonerar, men hade nog också chansat på någon som collector, remember typ först för att få ut 350-400 000:- där. Hade lån på båda, skrev att jag skulle samla lån men fick pengarna utbetalda direkt att göra vad jag ville med (tyvärr eftersom jag då inte hade tagit tag i spelmispelmissbruket). Sen efter skulle jag ansökt via Lendo/advisa. Gör man det i tvärtom ordning så ser ju både collector och remember den förfrågan eftersom båda finns med där..
Angående mellanrum så handlar det väl om att inte verka desperat men samtidigt söka innan lånen blir reggade i UC.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
A27. Kommer att ha en hel del jäkla Bisnode i ungefär 9 månader till. Jag gjorde en amatörtabbe.

Jag hade något hos Trygg-Kredit. En konto där. Så jag tog ut pengar därifrån kanske 15 gånger vilket resulterade i 15 (!) förfrågningar...

Måste lugna mig till typ årsskiftet innan jag kan göra något hos Bisnode tråkigt nog.

Men då kanske man ska gå igenom Collector då!
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
jag har inte någon större empati för dom som har spelat bort sina pengar, men jag är sjukt imponerad av din disciplin och det som du har åstadkommit Terry.

hur många förfrågningar har du på Bisnode? om du inte har allt för många där då skulle jag först söka hos Wästgöta Finans då dom trots allt kan ge riktigt bra ränta med rätt förutsättningar, ingen UC tas så det påverkar inte kommande ansökningar. tar Lendo först då får du ju automatiskt två förfrågningar på Bisnode som förstör för detta framöver då både Sevenday och Nordax tar Bisnode när man söker via Lendo (och minst en av dom via Advisa)

Varför tror du att dom behöver din empati?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp