• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Divide - Ny kontokredit

L

Låneakuten

Gäst
Poäng: 0
Nån mer som blivit erbjuden höjning av våra kära vänner på divide?
Om jag inte har helt fel var det väl i början av oktober för ett år sedan ganska exakt nu dom började förlanseringen...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Nån mer som blivit erbjuden höjning av våra kära vänner på divide?
Om jag inte har helt fel var det väl i början av oktober för ett år sedan ganska exakt nu dom började förlanseringen...
Min man fick men vi vet ej belopp.
Då vi har skulder hos KFM så är det knappast aktuellt.
Och han har obetald skuld där och jag med.
Men dom tar bisnode på oss den senaste bara för några dagar sedan och vi har ju knappast ansökt.
Men nu är det säkert för vi har obetald skuld där.
Märkligt ändå om erbjudande av höjning kan jag tycka
 
L

Låneakuten

Gäst
Poäng: 0
Kan vara så.. har inte läst men vissa långivare tar bisnode lite då och då på eget initiativ och ser det bra ut kommer erbjudande om höjning..
Thorn är ett bra exempel på det då det står i avtalen att upplysning kan inhämtas lite då och då..
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Nån mer som blivit erbjuden höjning av våra kära vänner på divide?
Om jag inte har helt fel var det väl i början av oktober för ett år sedan ganska exakt nu dom började förlanseringen...
Min man blev erbjuden 50 000. Dom gjorde kontroll och trots han var godkänd i kalkylen blev det avslag pga förfrågningar. Han har 9 förfrågningar.
Sen berättade dom att vår adress är "flaggad som högrisk". Han frågade vad det innebar men det kunde dom ej förklara. Så buuuuuuu
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Min man blev erbjuden 50 000. Dom gjorde kontroll och trots han var godkänd i kalkylen blev det avslag pga förfrågningar. Han har 9 förfrågningar.
Sen berättade dom att vår adress är "flaggad som högrisk". Han frågade vad det innebar men det kunde dom ej förklara. Så buuuuuuu
Va adress flaggad som högrisk?
Det enda jag vet som bryr sig om område o adress är försäkringsbolagen blir högre avgift om du bor i utsatt området adress när det gäller ex bilförsäkringar
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Va adress flaggad som högrisk?
Det enda jag vet som bryr sig om område o adress är försäkringsbolagen blir högre avgift om du bor i utsatt området adress när det gäller ex bilförsäkringar
Ja, möjligtvis om det är för jag har inledande skuldsanering men som sagt han fick ingen förklaring.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Ja, möjligtvis om det är för jag har inledande skuldsanering men som sagt han fick ingen förklaring.
Okej men hur vet dom det? Dom har väl inte kollat dina uppgifter.
Är ni gifta? Då syns det i UC men ändå konstigt om dom kollat upp dig.
Vet inte hur det står i UC eller bisnode om maken söker lån om makan har anmärkningar eller inledande borde väl inte stå där. Eftersom det inte är dig dom tar upplysning på.
Står väl gift med ..., men för att veta din ekonomi bör dom ta upplysning på dig det står ju inte i hans upplysning
 
L

Låneakuten

Gäst
Poäng: 0
Har troligen med Tink att göra.. där går det inte ihop och där syns ju om du spelar eller om du betalar inkasso m.m.
Tink är värdelöst.. du kan ju ha 20000 över varje månad efter räkningar och mat men sen ser den 500kr till nåt spelbolag o då ringer varningsklockorna.. så det är troligen det dom kallar med flaggad adress..
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Samtidigt säger Divides kundtjänst att de enbart använder Tink för att verifiera inkomst. Inget annat. Om det stämmer kan jag dock inte verifiera.

Har troligen med Tink att göra.. där går det inte ihop och där syns ju om du spelar eller om du betalar inkasso m.m.
Tink är värdelöst.. du kan ju ha 20000 över varje månad efter räkningar och mat men sen ser den 500kr till nåt spelbolag o då ringer varningsklockorna.. så det är troligen det dom kallar med flaggad adress..
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Okej men hur vet dom det? Dom har väl inte kollat dina uppgifter.
Är ni gifta? Då syns det i UC men ändå konstigt om dom kollat upp dig.
Vet inte hur det står i UC eller bisnode om maken söker lån om makan har anmärkningar eller inledande borde väl inte stå där. Eftersom det inte är dig dom tar upplysning på.
Står väl gift med ..., men för att veta din ekonomi bör dom ta upplysning på dig det står ju inte i hans upplysning

De kanske kollar vissa saker direkt med Kronofogden, som tex om partnern har skuldsanering, skuldsaldo eller så. Det är inget man får reda på att någon har frågat, så det märker inte den omfrågade. Lite långsökt kanske, men fullt möjligt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp