• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Divide - Ny kontokredit

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Nej ingen förklaring alls och dem kunde inte säga varför heller....
Får väl prova igen sen när och om dem lanserar på riktigt...
Hade du frågat om anledning? Och dom ej kunde svara?
Hade du stora utgifter i förhållande till inkomst? Tänkte om du föll på det!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
T

Tristan

Gäst
Poäng: 0
Ni kan nog släppa teorin om att pengarna är slut. Folk har fått beviljat och utbetalt efter 23/10..... Vissa får godkänt, andra inte. Jag sökte ett lån hos Swedbank i våras, fick avslag...rätt säker på att pengarna inte är slut hos dem...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Ni kan nog släppa teorin om att pengarna är slut. Folk har fått beviljat och utbetalt efter 23/10..... Vissa får godkänt, andra inte. Jag sökte ett lån hos Swedbank i våras, fick avslag...rätt säker på att pengarna inte är slut hos dem...

Förvisso,
Men förutsatt att du gör en "normal" kalkyl där du inte har en hyra på 10.000 och dylikt så förstår jag inte varför dom nekar vissa.
På creditsafe ser du som sak bara två saker. Lön och anmärkningar. På Swedbank där dom gjorde en UC på dig ser dom allt ifrån krediter,lån,förfrågningar. ALLT.
Om du du uppfyller både deras lönekrav och saknar anmärkningar så är jag nyfiken vad dom plockar ut och nekar på från creditsafe.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 822
Mottagna reaktioner
13 071
Poäng
10 087
Ni kan nog släppa teorin om att pengarna är slut. Folk har fått beviljat och utbetalt efter 23/10..... Vissa får godkänt, andra inte. Jag sökte ett lån hos Swedbank i våras, fick avslag...rätt säker på att pengarna inte är slut hos dem...

Nej en sån stor bank får inte slut, dom ville nog inte låna ut då bara. Och liknande är det nog med dessa, man har nog finansmuskler så det räcker, annars går det inte att dra igång något sånt här.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
om man tar lån kommer beloppet att synas på UC?
 

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Har inte fått något erbjudande än om 25k. Fick 54k preliminärt, dem går säkert i den ordningen där dem som fick mest preliminärt till dem som fick minst för att få dem 25k. Hade varit rätt logiskt kan man tycka.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp