Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Divide - Ny kontokredit

Lite till kommer dom kolla om man läser detta .

För det fall Användaren nyttjar Divides tjänst samtycker Användaren till att Divide inhämtar en kreditupplysning från Creditsafe i Sverige AB eller liknande leverantörer. Användaren samtycker även till att Divide har rätt att verifiera dennes angivna inkomstuppgifter, ekonomiska förutsättningar, övriga lämnade uppgifter, erhålla information om Användarens bankkonto via Tink AB eller liknande leverantörer samt verifiering av personuppgifter via Finansiell ID-Teknik BID AB (mobilt BankID).

Blir man beviljad 0 kr nu så kan man tidigast söka i maj 2019 igen

För det fall Användaren nyttjar Divides tjänst samtycker Användaren till att Divide inhämtar en kreditupplysning från Creditsafe i Sverige AB eller liknande leverantörer.

Detta var ju jävligt luddigt, detta kan i princip då innebära exempelvis Bisnode?

För det fall Användaren nyttjar Divides tjänst samtycker Användaren till att Divide inhämtar en kreditupplysning från Creditsafe i Sverige AB eller liknande leverantörer. Användaren samtycker även till att Divide har rätt att verifiera dennes angivna inkomstuppgifter, ekonomiska förutsättningar, övriga lämnade uppgifter, erhålla information om Användarens bankkonto via Tink AB eller liknande leverantörer samt verifiering av personuppgifter via Finansiell ID-Teknik BID AB (mobilt BankID).

Har någon koll på mer specifik info om hur deras beräkning av krediten görs i nästa skede? Menar du att de kan kolla upp min ekonomin genom att se på löneutbetalning å utgifter direkt från mitt bankkontot om jag har Tink-appen?

Tink fungerar väl i praktiken som Instantor och söker igenom transaktioner på bankkontot.

Är det någon som fått svar av dessa? Jag mailade å frågade när det skulle komma ut på marknaden, men har inte fått svar... blev dock preliminärt godkänd för 250.000, så kanske man kan bli beviljad hälften om man har tur??

Lite kons
Är det någon som fått svar av dessa? Jag mailade å frågade när det skulle komma ut på marknaden, men har inte fått svar... blev dock preliminärt godkänd för 250.000, så kanske man kan bli beviljad hälften om man har tur??

Slutet på oktober skrev dom till mig. Vi får helt enkelt se hur mycket vi får sen. Dom kommer ju ringa upp och ställa massa frågor samt skriva sina ekonomi uppgifter. Man kan bli nekad eller får en mindre summa skrev dom till mig.

Lite kons

Slutet på oktober skrev dom till mig. Vi får helt enkelt se hur mycket vi får sen. Dom kommer ju ringa upp och ställa massa frågor samt skriva sina ekonomi uppgifter. Man kan bli nekad eller får en mindre summa skrev dom till mig.

Okej, jag hittar inte info att de kommer ringa upp? Lite som creditstar gör kanske, oavsett hur många ggr man söker där så ringer de..

Känslan är att väldigt många kommer bli grymt besvikna när Divide börjar snoka runt på deras konton och upptäcka diverse transaktioner från snabblåneföretag och därmed också få avslag på sin låneansökningar. Alt bli erbjuden en betydligt lägre summa ;)

Preliminärt 161k till 2% effektivränta. Det tror jag inte en sekund på förren jag ser pengarna på kontot. Om det här är sant att jag får huslånsränta med min kreditupplysning och bättre än alla storbanker ska jag banne mig skicka en present till dom. Nu håller vi alla tummar och tår att tomten är tidig i år.Skulle hjälpa mig otroligt mycket

Senast ändrad:
Låter som sagt riktigt bra.
Men innan dom har lanserat och innan min ansökan blivit godkänd samt pengarna landat på kontot så är jag försiktigt optimistisk :D

Det här verkar legit allesammans. Men det blir ju kul att se vilken summa man egentligen får beviljad. Hittade detta dokument och blir ändå lite skeptisk. Här ser ni två bilder som visar att det står att man blir beviljad samma summa som sin månadslön och att dom även kan höja räntor då dom är oberoende av marknadsräntor.

Dokumentet hittas här:

http://cbcgroup.se/wp-content/uploads/2018/03/Divide-teaser-CBC20180131.pdf

Bilagor

• AD5EA7AE-5358-40F5-8D3C-3FDFC75B0F65.webp
    AD5EA7AE-5358-40F5-8D3C-3FDFC75B0F65.webp
    155.5 KB · Visningar: 286
  • FE235B0F-621D-4F3A-87C3-862418D90D57.webp
    FE235B0F-621D-4F3A-87C3-862418D90D57.webp
    65.1 KB · Visningar: 271
Konstigt. Att man ”bara” blir beviljad sin månadslön? Känns sisådär.

Konstigt. Att man ”bara” blir beviljad sin månadslön? Känns sisådär.

Dom kanske lockar kunder med 250.000 för att visa sig lovande för investerare tänker jag. Jag menar. Vem skulle inte använda dessa om det stämde. Det känns ju oerhört orimligt med 250.000 utan UC egentligen.

Det här verkar legit allesammans. Men det blir ju kul att se vilken summa man egentligen får beviljad. Hittade detta dokument och blir ändå lite skeptisk. Här ser ni två bilder som visar att det står att man blir beviljad samma summa som sin månadslön och att dom även kan höja räntor då dom är oberoende av marknadsräntor.

Dokumentet hittas här:

http://cbcgroup.se/wp-content/uploads/2018/03/Divide-teaser-CBC20180131.pdf

Finns mer eller snarlik dokument och läsning om affärsmodellen på devids investor-hemsida https://www.getdivide.se/investera

Oslgbart var ordet... håller med föregående talare, skeptisk att de kan hålla en sådan låg räntebild långsiktig! Allt under 5% när det kommer till nya kreditgivare måste anses som oslagbart eller galet kanske är ett bättre ordval :)

Intressant är att de alltså lånar ut sina egna pengar, vem av herrarna står för utlåningen?

Ett citat från affärsmodell:

"Samtliga krediter löper på 144 månader med rak amortering. I de fall kunden inte betalat tillbaka skulden inom 12 månader övergår utnyttjad kredit till en löpande effektiv ränta om 4%. Snittbelåning per kund uppskattas till 100 000 kr och medför en intäkt på ca 22 300 kr per kund. "

Edit: Vi får helt enkelt vänta och se. Men jag tror att man kommer få låna betydligt mer än sin inkomst. Tror inte det är så att det första de gör är att vilseleda investerare och kunder.

Ett citat från affärsmodell:

"Samtliga krediter löper på 144 månader med rak amortering. I de fall kunden inte betalat tillbaka skulden inom 12 månader övergår utnyttjad kredit till en löpande effektiv ränta om 4%. Snittbelåning per kund uppskattas till 100 000 kr och medför en intäkt på ca 22 300 kr per kund. "

Edit: Vi får helt enkelt vänta och se. Men jag tror att man kommer få låna betydligt mer än sin inkomst. Tror inte det är så att det första de gör är att vilseleda investerare och kunder.
Som alla tidigare sagt, det låter för bra för att vara sant, tyvärr är det förmodligen också det. Vi får se.

Målsättningen säger dom är att ha allt digitalt, mailade och frågade. De sa även att det går bra att göra en ansökan vid lansering sen utan att göra en intresseanmälan nu. Jag avvaktar därför med detta och ser hur det utvecklar sig.

Exakt min tanke...250 K och ”bara” Creditsafe. Tillåt mig att tvivla.

Dom kanske lockar kunder med 250.000 för att visa sig lovande för investerare tänker jag. Jag menar. Vem skulle inte använda dessa om det stämde. Det känns ju oerhört orimligt med 250.000 utan UC egentligen.

Om allt skulle visa sig vara guld och gröna skogar vilket det verkar vara så är detta döden för flertalet aktörer ala Vivus,Euroloan,Onea,Credway...
Inte en jävel kommer ju anlita dom istället för dessa?

Jag tänker maila företaget och varna dessa för att detta är otroligt dumt och folk bland annat här kommer söka denna lån och sedan inte betala.

Finns hur många missbrukstrådar som helst här, varav klarna är en av de.
Hoppas de ändrar sig och tar UC, för deras egen skull.

Finns alldeles för många som kommer söka detta lån och sedan skuldsanering längre fram när ekonomin brakat åt skogen.

Editerad pga personangrepp

Senast redigerad av en moderator:
Jag tänker maila företaget och varna dessa för att detta är otroligt dumt och folk bland annat här kommer söka denna lån och sedan inte betala.

Finns alldeles för många som kommer söka detta lån och sedan skuldsanering längre fram när ekonomin brakat åt skogen.

Senast redigerad av en moderator:
Om man har för avsikt att inte betala och misskött sina tidigare lån så att man har skuldsaldo och betalningsanmärkning så kommer företaget veta det UTAN att du mejlar dom och varnar dom. Haha.

En styrelse som siktar på börsnotering och här kommer du och ska varna dom efter att dom varit igång med denna affärsmodell i 2 år?

Jag vet faktiskt inte vem jag tror har störst koll på lånemarknaden, dom eller du.

I februari 2018 ska Divide göra en emission på 7,5 Mkr. I maj 2018 planerar företaget att inleda en emission på 250 Mkr och i juli 2018 planerar man att inleda en emission på 500 Mkr. Man planerar sedan att göra en publik emission och notera sig under tredje kvartalet 2019.

Vi är inte helt på det klara med hur upplägget för emissionen på 7,5 Mkr i början av 2018 ser ut. Divide tar hjälp av CBC Investment Group för att få in pengarna. Investerare erbjuds köpa aktier indirekt. En modell CBC brukar arbeta med är att de själva investerar via en nyemission och sedan säljs dessa aktier till investerare i nästa steg.

https://www.nyemissioner.se/foretag/planerad-notering/divide_ab/1986

Denna är tecknad redan för personer som undrar. Finansiellt inga problem alls.

Detta är ju faktiskt riktigt roligt. Ring alla och säg det du har att säga. Ring gärna Vivus när du är igång som inte är någon storbank. Säg att dom inte tjänar några pengar då Sverige är så dåligt.

(Se nedan), pengarna kommer in ska du se. 58 miljoner i vinst föregående år.

https://www.allabolag.se/5567904189/4finance-ab

Låter väldigt konstigt med detta lån då de förmodligen behöver ge utdelning till sina aktieägare.
Väldigt märkligt. En man med skulder är alltid fattig har klarat mig utan lån i 37 år och lör fortsätta så.

Oh herregud.

Vi har en vit riddare här people.. Watch out!

Jisses. Du får ursäkta men försvinn härifrån.
Det är precis på grund av sådana som du som man inte vill att forumet ska vara öppet.

Du tror att du vet mer än företaget och dess styrelse? Haha.
De kommer garva åt ditt mejl.

Du kanske missade att en av Klarnas grundare sa att "den bästa kunden är den som inte betalar direkt".

Du tror inte att de har aktivt valt Creditsafe för att använda det som en säljpunkt?

Detta är ju faktiskt riktigt roligt. Ring alla och säg det du har att säga. Ring gärna Vivus när du är igång som inte är någon storbank. Säg att dom inte tjänar några pengar då Sverige är så dåligt.

(Se nedan), pengarna kommer in ska du se. 58 miljoner i vinst föregående år.
Självklart ska de tjäna pengar. Om du inte har skött din ekonomi och dem etablerade bankerna vägrar låna dig pengar självklart ska de ta högre ränta då du är en risk kund.
Vi lever i en marknadsekonomi och i ett liberalt samhälle om du vill spela bort dina pengar skänka bort dina pengar är det upp till dig.
Är man vuxen ska man ta sina konsekvenser av sitt handlande och inte gråta ut att man har massa skulder. Betting företagen har inte tvingat dig att spela sms företagen har inte tvingat dig ta lån. Om ni hade vunnit på spel säg en jackpott ni hade inte ens hängt här. Life is a gamble. Upp till och var en att välja sin väg. Men bort med gnället.
https://www.allabolag.se/5567904189/4finance-ab

Åter till ämnet...

Jag förstår inte hur de ska få detta och snurra.. genom att inte ta ordentliga kreditupplysningar öser de ju ut pengar som inte kommer återbetalas.. som många skriver innan.. vad är haken? Det är ju etablerade affärsmän som har fått med sig stora riskkapitalbolag i detta. Jag menar, dessa aktörer vet ju vad de gör..

Ska bli otroligt spännande att se vad detta landar.. som alla skrivet.. höga belopp, utan uc, låg ränta.. Jag står först i kön att söka när de öppnar men förstår inte hur de ska undvika gigantiska kreditförluster??

Åter till ämnet...

Jag förstår inte hur de ska få detta och snurra.. genom att inte ta ordentliga kreditupplysningar öser de ju ut pengar som inte kommer återbetalas.. som många skriver innan.. vad är haken? Det är ju etablerade affärsmän som har fått med sig stora riskkapitalbolag i detta. Jag menar, dessa aktörer vet ju vad de gör..

Ska bli otroligt spännande att se vad detta landar.. som alla skrivet.. höga belopp, utan uc, låg ränta.. Jag står först i kön att söka när de öppnar men förstår inte hur de ska undvika gigantiska kreditförluster??

Titta tidigare i tråden, de får tillgång till ens bankutdrag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp