Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

Tvivlar på att de kommer hålla sig till creditsafe med sånna stora belopp, inga lån redovisas ju på creditsafe och underskott kan man ju själv nollställa i deklarationen , spelmissbrukare kommer holka deras kapital på pengar o skita i o betala ,

Tvivlar på att de kommer hålla sig till creditsafe med sånna stora belopp, inga lån redovisas ju på creditsafe och underskott kan man ju själv nollställa i deklarationen , spelmissbrukare kommer holka deras kapital på pengar o skita i o betala ,
Det är så dom kommer tjäna pengar. Som klarna har sagt: - ”De bästa kunderna är de som inte betalar”. Efter alla förseningsavgifter och dyl så tar inkasso över skulden och sedan kronokalle.

Vad menar du med att ”kronkalle köper skulderna”?
Svenskarnas skuldsättningar har blivit en miljardindustri. Alla kreditbolag ”VILL” att du hamnar hos inkasso. För inkasso analyserar och köper fordringar/skulder hos kreditbolagen och driver in skulden. Sen skrattar de till banken när kronokalle tar över. Business är business!

Senast ändrad:
Svenskarnas skuldsättningar har blivit en miljardindustri. Alla kreditbolag ”VILL” att du hamnar hos inkasso. För inkasso analyserar och köper fordringar/skulder hos kreditbolagen och driver in skulden. Sen skrattar de till banken när kronokalle tar över. Business är business!

Inkasso bolagen driver in skulden och ibland köper dom skulden, men är aldrig till fulla värdet av ursprungliga skuldens värde.

Dvs factorning. Bra business, tittade på det för många års sen och investerat i det i bolag.

Factoring är ännu bättre när det gäller moms eftersom dom kan kräva in momsen också är ren profit för dem. Vet inget land som låter det gå till som vi gör. De avgifter och räntor de lägger på gör att skulden i många fall aldrig kan betalas.

Inkasso bolagen driver in skulden och ibland köper dom skulden, men är aldrig till fulla värdet av ursprungliga skuldens värde.

Dvs factorning. Bra business, tittade på det för många års sen och investerat i det i bolag.

Factoring är ännu bättre när det gäller moms eftersom dom kan kräva in momsen också är ren profit för dem. Vet inget land som låter det gå till som vi gör. De avgifter och räntor de lägger på gör att skulden i många fall aldrig kan betalas.
Dom tar inte över hela skulden givetvis men factoring du nämner gäller fakturorna i detta fall. Det kan gälla En faktura av (tex) hundratals under amorteringsperioden, missar man 5-6 till per individ och kanske mer så rasslar det till i kassan, ja.

Dom tar inte över hela skulden givetvis men factoring du nämner gäller fakturorna i detta fall. Det kan gälla En faktura av (tex) hundratals under amorteringsperioden, missar man 5-6 till per individ och kanske mer så rasslar det till i kassan, ja.

Är nog lite olika, ser ju att endel av mina långivare säger upp hela skulden till betalning. Blir bara en faktura då.

Har ju släppt mina fakturor alla sedan sista januari. Ingen har sagt upp skulden men ser ju att dom hotar med det i dagsläget. Seriösa kreditgivare verkar dock vänta 3 månader, antar det är
innan man går vidare till inkasso, känns som man kommer bli bombaderad av olika kuvert en lång tid.

Vissa leker ju eget inkasso för att kunna lägga på mer avgifter.

Bara nyfiken, är det fler än jag som fått förfrågning av getdivide genom bisnode? Dom tog en på mig d 6/2.

Har ni lån hos dem nu eller bara intresseanmält??? Riktigt oroande om de börjar ta uc helt plötsligt utan att man får chansen att välja

Såhär står de på deras hemsida.

Kommer det att ske en kreditupplysning på mig? I samband med att du ansöker om en kontokredit genomför vi en kreditupplysning via Creditsafe (Creditsafe i Sverige AB). Kreditupplysningen registreras inte hos andra kreditgivare vilket medför att din kreditvärdighet inte påverkas negativt, andra långivare ser dig inte som lånebenägen.

Vilket jävla magplask. Maila dom meddetsamma!!!!!!!!

Risken finns då att dom börjar registrera lånet också hos UC?

Såhär står de på deras hemsida.

Kommer det att ske en kreditupplysning på mig? I samband med att du ansöker om en kontokredit genomför vi en kreditupplysning via Creditsafe (Creditsafe i Sverige AB). Kreditupplysningen registreras inte hos andra kreditgivare vilket medför att din kreditvärdighet inte påverkas negativt, andra långivare ser dig inte som lånebenägen.
Första gången var det creditsafe så det stämmer men detta fattar jag inte. Har inte fått mail eller ngt från dom om det är en höjning på gång.

Dom.kanske tar på.dom.som dom tänker erbjuda en högre kredit.. men få de verkligen ta en upplysning utan o fråga?

Då kanske vi slutligen får svaret på frågan om de verkligen avser att låna ut så pass mycket som upptill 250K med enbart Creditsafe. Tillsammans med andra faktorer känns faktiskt Get Divide mer och mer som ett stort antiklimax. De lovade runt med verkar hålla tunt. Tyvärr.

De borde ju rimligen ställa en förfrågan om man som kund avser att höja sin kredit innan de börjar ta kreditupplysningar på folk. Annars undrar jag vad fan de sysslar med.

Dom.kanske tar på.dom.som dom tänker erbjuda en högre kredit.. men få de verkligen ta en upplysning utan o fråga?

Av er som dom tagit ny upplysning ifrån (UC, bisnode). Har ni mejlat och frågat och fått något svar?

Detta känns ju helt sjukt!!

Av er som dom tagit ny upplysning ifrån (UC, bisnode). Har ni mejlat och frågat och fått något svar?

Detta känns ju helt sjukt!!
Ja verkligen!
Tror att dom tar upplysning för att veta om dom kan erbjuda högre kredit till en del! Vill försäkra sig att inget nytt hänt innan erbjudande
Men fel är det kan man tycka

Helt absurt om de börjar ta UC när de lovat motsatsen.

Asså... vad i hela.. kommer avsluta mitt lån där imorgon.. inte alls värt detta om det börjar ta kreditupplysningar helt random.. (får finansiera detta med något annat skitlån men betalar hellre högre ränta och sitter säkert)

Ni som har fått bisnode eller UC... har ni varit sena med betalningar på befintligt 25k lån? Har upplysningen kommit i samband med uttag eller bara huxflux?

Det har alltid varit ett frågetecken för mig hur någon skulle kunna låna ut upp mot 250k enbart via creditsafe.. låter helt galet enligt min mening då kreditbolaget missar mycket information om kredittagaren som t.ex UC tillhandahåller. Det har dock varit min förhoppning att detta skulle var sanning.. hade hjälpt mig så sjukt mkt men börjar tvivla rejält på detta nu...

Asså... vad i hela.. kommer avsluta mitt lån där imorgon.. inte alls värt detta om det börjar ta kreditupplysningar helt random.. (får finansiera detta med något annat skitlån men betalar hellre högre ränta och sitter säkert)

Ni som har fått bisnode eller UC... har ni varit sena med betalningar på befintligt 25k lån? Har upplysningen kommit i samband med uttag eller bara huxflux?

Det har alltid varit ett frågetecken för mig hur någon skulle kunna låna ut upp mot 250k enbart via creditsafe.. låter helt galet enligt min mening då kreditbolaget missar mycket information om kredittagaren som t.ex UC tillhandahåller. Det har dock varit min förhoppning att detta skulle var sanning.. hade hjälpt mig så sjukt mkt men börjar tvivla rejält på detta nu...
Det är en gäst som kallades sig ”smöret” som har fått en UC?

Vilket pissföretag!!! Först fick de upp hoppet hos mig och alla andra som ville samla dyra smålån och fina till uc-betyget. Sen blev det inget av det utan ett "vanligt" 25 k lån och bara massa..."snart, senare och kanske". Skamlös marknadsföring!

Frågade och fick svaret att en Bisnode har tagits på kunder som ligger efter med sina betalningar alternativt vid högre kreditutrymme. Passade på att fråga gällande ökningen men fick inget tydligt besked.

Sluta missköta era betalningar istället kort och gott...

Frågade kundtjänst och fick samma svar.

Frågade och fick svaret att en Bisnode har tagits på kunder som ligger efter med sina betalningar alternativt vid högre kreditutrymme. Passade på att fråga gällande ökningen men fick inget tydligt besked.

skulle inte förvånas om de ändrar till Bisnode och i vissa fall i kombination med uc

Att dom tar bisnode när en kund ligger efter med betalning? Jag ligger inte efter och har inte blivit erbjuden höjning så den förklaringen är fejk..

Då förstår man! Inte så konstigt kan man tycka! Sköter mig där i alla fall!
Värre med många andra långivare tyvärr där kronolle snart står o knackar på dörren!

Att dom tar bisnode när en kund ligger efter med betalning? Jag ligger inte efter och har inte blivit erbjuden höjning så den förklaringen är fejk..
Varför skulle @lugnt ljuga om det?
Vet inte vad jag ska tro men ligger du inte efter är förklaringen konstig!

Varför skulle @lugnt ljuga om det?
Vet inte vad jag ska tro men ligger du inte efter är förklaringen konstig!
Jag påstår inte @lugnt ljuger, men det stämmer liksom inte in på mitt fall så jag blir lite fundersam. Men gjort är gjort,dom lär ju inte ta tillbaka förfrågningen.

Jag påstår inte @lugnt ljuger, men det stämmer liksom inte in på mitt fall så jag blir lite fundersam. Men gjort är gjort,dom lär ju inte ta tillbaka förfrågningen.
Nej förstår det märkligt!
Du får kolla med dom varför?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp