- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Håller med, betalar man av krediten inom 12 månader så tycker jag det är en bra ränta om man jämför med de flesta kortkrediter på marknaden.5,26% är väl ändå inte högkostnadsränta?
- Meddelanden
- 516
- Mottagna reaktioner
- 126
- Poäng
- 337
Nej det håller jag med om, men på detta forum så är det nog inte så vanligt att man betalar tillbaka tex 40000 på ett år och då blir det en högkostnadsränta.5,26% är väl ändå inte högkostnadsränta?
- Meddelanden
- 1 801
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 967
Håller med, betalar man av krediten inom 12 månader så tycker jag det är en bra ränta om man jämför med de flesta kortkrediter på marknaden.
men lånar man 250 000 kr så blir det svårt o betala tillbaka på 12 månader. 10-50k är görbart men ej optimalt.
5,26 ränta effektiv är bra men personligen hade jag väntat mig bättre från dom.
jag fortsätter betala av den kredit jag har men kommer ej ta nytt där tror jag.
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Håller med dig några större lån lär det inte bli hos dem, skulle jag utnyttja krediten så blir det små summor.men lånar man 250 000 kr så blir det svårt o betala tillbaka på 12 månader. 10-50k är görbart men ej optimalt.
5,26 ränta effektiv är bra men personligen hade jag väntat mig bättre från dom.
jag fortsätter betala av den kredit jag har men kommer ej ta nytt där tror jag.
- Meddelanden
- 124
- Mottagna reaktioner
- 37
- Poäng
- 146
Provade bara för skojs skull då jag inte fått någon kredit där förut, stod ”något blev fel - försök igen”. Vilket jag inte gjorde. Men ändå har två (!!!!) upplysningar tagits. Fick inte ens något svar
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Har du kontaktat Divide dem bör i varje fall annullera 1st ff.Provade bara för skojs skull då jag inte fått någon kredit där förut, stod ”något blev fel - försök igen”. Vilket jag inte gjorde. Men ändå har två (!!!!) upplysningar tagits. Fick inte ens något svar
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Ja det verkar som att ngt verkligen blivit fel! Självklart måste de ta bort ena upplysningen.Provade bara för skojs skull då jag inte fått någon kredit där förut, stod ”något blev fel - försök igen”. Vilket jag inte gjorde. Men ändå har två (!!!!) upplysningar tagits. Fick inte ens något svar
- Meddelanden
- 124
- Mottagna reaktioner
- 37
- Poäng
- 146
Ja det verkar som att ngt verkligen blivit fel! Självklart måste de ta bort ena upplysningen.
Jag bryr mig inte nämnvärt då jag inte tänkt att ta några lån. Konstigt bara då ansökan inte ens gick igenom.
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Inte konstigt alls Wästgöta är mycket svåra, jag fick där för 1 år sedan sökte 150k fick 150k med väldigt bra betyg på Bisnode.Jag bryr mig inte nämnvärt då jag inte tänkt att ta några lån. Konstigt bara då ansökan inte ens gick igenom.
- Meddelanden
- 4 569
- Mottagna reaktioner
- 4 571
- Poäng
- 2 947
https://www.divide.se/hur-fungerar-divide
På den sidan är det nu uppdaterat till ”Kommer Snart” och även räntan har ändrats nyligen. Ingen större uppdatering, men något verkar vara på gång nu. Även fliken investera på hemsidan är borta. Vilket jag tycker indikerar på att dom har fått tag i kapitalet för att komma igång. På ”om oss” fliken har något namn tillkommit.
På den sidan är det nu uppdaterat till ”Kommer Snart” och även räntan har ändrats nyligen. Ingen större uppdatering, men något verkar vara på gång nu. Även fliken investera på hemsidan är borta. Vilket jag tycker indikerar på att dom har fått tag i kapitalet för att komma igång. På ”om oss” fliken har något namn tillkommit.
G
Göte
Gäst
Poäng: 0
Nu har dom lagt upp att man kan.göra preliminäransökan på 250000
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Nu har dom lagt upp att man kan.göra preliminäransökan på 250000
Var det inte så tidigare också?
- Meddelanden
- 190
- Mottagna reaktioner
- 77
- Poäng
- 217
Det gjorde jag för två år sedan och blev beviljad 250 dessutomNu har dom lagt upp att man kan.göra preliminäransökan på 250000
Sedan dess, inte ett ljud. Har sedan länge tappat tron på det här gänget.- Blev medlem
- 31 augusti 2012
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Tror ingen fått under 2021
Tror inte jag heller.
Nästan så att man blir sugen på att "Lajva" investerare och maila VD:n så att man får ut information
Divide - En kontokredit som gör skillnad
Divide är ett kreditmarknadsinstitut som erbjuder konsumentkrediter. Verksamheten bedrivs i enlighet med lagen (2014:275) om viss verksamhet med konsumentkrediter och är under tillsyn av Finansinspektionen.
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Kanske höstlov.Någon som haft kontakt med deras kundtjänst de senaste dagarna ? Har skickat 3 meddelanden sammanlagt men inte fått svar på ett enda ? Tidigare har de varit snabba att svara .
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Kanske höstlov.
Hahahah
- Meddelanden
- 191
- Mottagna reaktioner
- 65
- Poäng
- 197
Då hade de höstlov förra veckan med isåfall. Ha haKanske höstlov.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Vad hände med dessa?
Det kan ju inte förklaras med att det är några oseriösa lallare, deras styrelse är utomordentligt professionell och hemsidan såg modern och fräsch ut.
Vet någon varför det aldrig blev något av dom?
Det kan ju inte förklaras med att det är några oseriösa lallare, deras styrelse är utomordentligt professionell och hemsidan såg modern och fräsch ut.
Vet någon varför det aldrig blev något av dom?
- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Försökt att ställa frågan men typ fått svaret att de jobbar på att lansera. Kanske svårt med kapitalanskaffning? Vet inte vad som annars skulle vara förklaringen.
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 681
- Poäng
- 11 977
NjaBlir lite smått irriterad på frågorna som ställs när 99% kan besvaras genom att gå in på getdivides hemsida, hur svårt kan vara?
Ett tips till många är att titta på affärsplanen. 5000 kunder 2018, hint "förlansering".
Den riktiga lanseringen lär ske i Jan/Feb nästa år.
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Kan man ej höra av sig till Konsumentverket eller nått? För dom måste väl endå kunna göra så man kan berlaa. Är väl deras skyldighet... eller finansinspektionen eller nått sånt?Hur gör vi för o betala månadens avi då ?
@Lasseman eller vad säger du vet du? Borde dom ej ha en skyldighet till det.
- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Det går inte att kopiera förra månadens utgifter utan enbart amortera extra. Antar att detta får gälla som månadsbetalning om de nu strulat med avierna. Måste säga att det är jäkligt skumt agerat då det aldrig varit några problem tidigare.Man har som regel skyldighet att betala oavsett.
Använd samma som förra månad, kopiera uppgifterna.
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 681
- Poäng
- 11 977
Det går inte att kopiera förra månadens utgifter utan enbart amortera extra. Antar att detta får gälla som månadsbetalning om de nu strulat med avierna. Måste säga att det är jäkligt skumt agerat då det aldrig varit några problem tidigare.
Har du inte så du kan kopiera uppgifterna från en bankgiroinbetalning på din internetbank?
Annars gör som ovan, jag skulle utan tvekan argumentera för att betalning har erlagts om det skulle bli protester.
- Meddelanden
- 516
- Mottagna reaktioner
- 126
- Poäng
- 337
Man betalar med swish.Har du inte så du kan kopiera uppgifterna från en bankgiroinbetalning på din internetbank?
Annars gör som ovan, jag skulle utan tvekan argumentera för att betalning har erlagts om det skulle bli protester.
- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Fortfarande ingen som fått någon återkoppling från Divide?
- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Antingen har de enorma tekniska strul, vilket man tycker att de borde kunna kommunicera eller så har hela skiten gått i konken.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.