Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

5,26% är väl ändå inte högkostnadsränta?

5,26% är väl ändå inte högkostnadsränta?
Nej det håller jag med om, men på detta forum så är det nog inte så vanligt att man betalar tillbaka tex 40000 på ett år och då blir det en högkostnadsränta.

Håller med, betalar man av krediten inom 12 månader så tycker jag det är en bra ränta om man jämför med de flesta kortkrediter på marknaden.

men lånar man 250 000 kr så blir det svårt o betala tillbaka på 12 månader. 10-50k är görbart men ej optimalt.
5,26 ränta effektiv är bra men personligen hade jag väntat mig bättre från dom.

jag fortsätter betala av den kredit jag har men kommer ej ta nytt där tror jag.

men lånar man 250 000 kr så blir det svårt o betala tillbaka på 12 månader. 10-50k är görbart men ej optimalt.
5,26 ränta effektiv är bra men personligen hade jag väntat mig bättre från dom.

jag fortsätter betala av den kredit jag har men kommer ej ta nytt där tror jag.
Håller med dig några större lån lär det inte bli hos dem, skulle jag utnyttja krediten så blir det små summor.

Provade bara för skojs skull då jag inte fått någon kredit där förut, stod ”något blev fel - försök igen”. Vilket jag inte gjorde. Men ändå har två (!!!!) upplysningar tagits. Fick inte ens något svar

Provade bara för skojs skull då jag inte fått någon kredit där förut, stod ”något blev fel - försök igen”. Vilket jag inte gjorde. Men ändå har två (!!!!) upplysningar tagits. Fick inte ens något svar
Har du kontaktat Divide dem bör i varje fall annullera 1st ff.

Ja det verkar som att ngt verkligen blivit fel! Självklart måste de ta bort ena upplysningen.

https://www.divide.se/hur-fungerar-divide

På den sidan är det nu uppdaterat till ”Kommer Snart” och även räntan har ändrats nyligen. Ingen större uppdatering, men något verkar vara på gång nu. Även fliken investera på hemsidan är borta. Vilket jag tycker indikerar på att dom har fått tag i kapitalet för att komma igång. På ”om oss” fliken har något namn tillkommit.

Någon som fått något beviljat och utbetalat här under juli?

Tror ingen fått under 2021

Tror ingen fått under 2021

Tror inte jag heller.
Nästan så att man blir sugen på att "Lajva" investerare och maila VD:n så att man får ut information :D

Någon som haft kontakt med deras kundtjänst de senaste dagarna ? Har skickat 3 meddelanden sammanlagt men inte fått svar på ett enda ? Tidigare har de varit snabba att svara .

Vad hände med dessa?

Det kan ju inte förklaras med att det är några oseriösa lallare, deras styrelse är utomordentligt professionell och hemsidan såg modern och fräsch ut.

Vet någon varför det aldrig blev något av dom?

Försökt att ställa frågan men typ fått svaret att de jobbar på att lansera. Kanske svårt med kapitalanskaffning? Vet inte vad som annars skulle vara förklaringen.

Ganska ofta strular Divide med att få ut månadsfaktura, men denna månad får man inte ens livstecken när man påtalar det. Nån mer med problem?

Å Kristina guldet blev till sand...

Blir lite smått irriterad på frågorna som ställs när 99% kan besvaras genom att gå in på getdivides hemsida, hur svårt kan vara?
Ett tips till många är att titta på affärsplanen. 5000 kunder 2018, hint "förlansering".
Den riktiga lanseringen lär ske i Jan/Feb nästa år.
Nja

Hur gör vi för o betala månadens avi då ?
Kan man ej höra av sig till Konsumentverket eller nått? För dom måste väl endå kunna göra så man kan berlaa. Är väl deras skyldighet... eller finansinspektionen eller nått sånt?

@Lasseman eller vad säger du vet du? Borde dom ej ha en skyldighet till det.

Märkligt agerande.

Man har som regel skyldighet att betala oavsett.
Använd samma som förra månad, kopiera uppgifterna.

Man har som regel skyldighet att betala oavsett.
Använd samma som förra månad, kopiera uppgifterna.
Det går inte att kopiera förra månadens utgifter utan enbart amortera extra. Antar att detta får gälla som månadsbetalning om de nu strulat med avierna. Måste säga att det är jäkligt skumt agerat då det aldrig varit några problem tidigare.

Det går inte att kopiera förra månadens utgifter utan enbart amortera extra. Antar att detta får gälla som månadsbetalning om de nu strulat med avierna. Måste säga att det är jäkligt skumt agerat då det aldrig varit några problem tidigare.

Har du inte så du kan kopiera uppgifterna från en bankgiroinbetalning på din internetbank?
Annars gör som ovan, jag skulle utan tvekan argumentera för att betalning har erlagts om det skulle bli protester.

Håller med . Men tänkte köra samma summa på extra inbetalning på 228kr som
Varit summan senaste 2 åren , så det inte blir nåt strul sen

Antingen har de enorma tekniska strul, vilket man tycker att de borde kunna kommunicera eller så har hela skiten gått i konken.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp