• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

DNB Privatlån

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
606
Mottagna reaktioner
295
Poäng
447
Någon som har erfarenheter av DNB Privatlån?

Jag har sökt ett samlingslån idag, och då fick jag ett antal ”bra” förslag, och det med bäst ränta var DNB. Men jag vet ganska lite om DNB Privatlån.

Berätta gärna erfarenheter, känns väl inte jättestora på marknaden? :) .
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Någon som har erfarenheter av DNB Privatlån?

Jag har sökt ett samlingslån idag, och då fick jag ett antal ”bra” förslag, och det med bäst ränta var DNB. Men jag vet ganska lite om DNB Privatlån.

Berätta gärna erfarenheter, känns väl inte jättestora på marknaden? :) .
DNB har verkligen överträffat mina förväntningar med ett riktigt bra erbjudande till mig som har sämre förutsättningar med hög belåning.
Under föregående månad så sökte jag själv ett samlingslån via Lendo (205 000) och fick omgående tre erbjudanden där DNB stack ut med 4,5% ränta vilket är helt galet i min värld.

Mina förutsättningar:

UC-risk: 0,9%
Inkomst 2020: 590k
Underskott: 110k
Förfrågningar: 3st (alla äldre än 8 månader)
Blanco: 1 595 000
Bolån: 3 000 000 (min del är 50% av angivna summan)

När jag väl accepterade erbjudandet från Lendo så kom jag till DNB's sida där jag kunde justera summan upp till 350 000 och blev beviljad detta. Jag tog dock 311 000 för att göra det bästa för egen del (bra att känna till här är att ju längre återbetalningstid du väljer ju högre summa beviljas, t.ex. 10 år så fick jag 311k men 15 år så fick jag 350k men inte på 10 år). Jag lyckades därefter sänka räntan för det lån jag har hos Coop via deras räntegaranti samt även hos Nordax så sparade in en bra slant tack vare DNB.

Tog bara ett par dagar att få lånet utbetalt och kommer in via eFaktura som jag ansökte om via min bank.
 
Senast ändrad:

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
606
Mottagna reaktioner
295
Poäng
447
DNB har verkligen överträffat mina förväntningar med ett riktigt bra erbjudande till mig som har sämre förutsättningar med hög belåning.
Under föregående månad så sökte jag själv ett samlingslån via Lendo (205 000) och fick omgående tre erbjudanden där DNB stack ut med 4,5% ränta vilket är helt galet i min värld.

Mina förutsättningar:

UC-risk: 0,9%
Inkomst 2020: 590k
Underskott: 110k
Förfrågningar: 3st (alla äldre än 8 månader)
Blanco: 1 595 000
Bolån: 3 000 000 (min del är 50% av angivna summan)

När jag väl accepterade erbjudandet från Lendo så kom jag till DNB's sida där jag kunde justera summan upp till 350 000 och blev beviljad detta. Jag tog dock 311 000 för att göra det bästa för egen del (bra att känna till här är att ju längre återbetalningstid du väljer ju högre summa beviljas, t.ex. 10 år så fick jag 311k men 15 år så fick jag 350k men inte på 11 år). Jag lyckades därefter sänka räntan för det lån jag har hos Coop via deras räntegaranti samt även hos Nordax så sparade in en bra slant tack vare DNB.

Tog bara ett par dagar att få lånet utbetalt och kommer in via eFaktura som jag ansökte om via min bank.
Tack för mkt bra info :tummen: .

Jag sökte också 250k via Lendo, och fick erbjudande med strax över 5% i ränta.
jag har dock inte lika hög belåning som dig, och hade 0.2% i UC, som jag kämpat ner för just detta samlingslån :).
Det lutar åt detta lånet, om inget mer trillar in efter att bankerna öppnat idag.

Tack återigen för snabb och bra återkoppling!
 

Henke054

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
293
Mottagna reaktioner
63
Poäng
207
Hur är DNB när man har dålig uc score pga många ff?
 

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
606
Mottagna reaktioner
295
Poäng
447
DNB har verkligen överträffat mina förväntningar med ett riktigt bra erbjudande till mig som har sämre förutsättningar med hög belåning.
Under föregående månad så sökte jag själv ett samlingslån via Lendo (205 000) och fick omgående tre erbjudanden där DNB stack ut med 4,5% ränta vilket är helt galet i min värld.

Mina förutsättningar:

UC-risk: 0,9%
Inkomst 2020: 590k
Underskott: 110k
Förfrågningar: 3st (alla äldre än 8 månader)
Blanco: 1 595 000
Bolån: 3 000 000 (min del är 50% av angivna summan)

När jag väl accepterade erbjudandet från Lendo så kom jag till DNB's sida där jag kunde justera summan upp till 350 000 och blev beviljad detta. Jag tog dock 311 000 för att göra det bästa för egen del (bra att känna till här är att ju längre återbetalningstid du väljer ju högre summa beviljas, t.ex. 10 år så fick jag 311k men 15 år så fick jag 350k men inte på 10 år). Jag lyckades därefter sänka räntan för det lån jag har hos Coop via deras räntegaranti samt även hos Nordax så sparade in en bra slant tack vare DNB.

Tog bara ett par dagar att få lånet utbetalt och kommer in via eFaktura som jag ansökte om via min bank.
För att ändra summan så gick du in under ”Ändra Ansökan”?
 

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
För att ändra summan så gick du in under ”Ändra Ansökan”?
Jag tror det, minns inte exakt vad det stod. Det görs ingen extra uc och jag provade säkert 10 olika kombinationer så verkar inte vara någon risk att prova sig fram (men jag kan såklart ej garantera detta)
 

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
606
Mottagna reaktioner
295
Poäng
447
Jag tror det, minns inte exakt vad det stod. Det görs ingen extra uc och jag provade säkert 10 olika kombinationer så verkar inte vara någon risk att prova sig fram (men jag kan såklart ej garantera detta)
Jag testade att justera lite, och det verkade funka galant utan ny UC, (vilket känns rimligt när den bara var ett par timmar gammal.
Smidigt och enkelt :tummen: .
 

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
606
Mottagna reaktioner
295
Poäng
447
Utbetalt och klart, enormt smidigt och enkelt, dessutom till en human ränta. Bara positivt så här långt :tummen: .
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp