• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

DNB Privatlån

Lybb

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 April 2014
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
17
Poäng
52
Jag gjorde en ansökan idag hos lendo på 300k. Fick en massa erbjudanden där marginalen och DNB hade bäst ränta ( strax över 5%) Vilket skulle ni valt av dom två? Har läst lite halvbra om marginalen.
Min uc-score var på 1.3%
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Jag gjorde en ansökan idag hos lendo på 300k. Fick en massa erbjudanden där marginalen och DNB hade bäst ränta ( strax över 5%) Vilket skulle ni valt av dom två? Har läst lite halvbra om marginalen.
Min uc-score var på 1.3%
Dnb har jag goda erfarenheter av och ser även att det finns andra trådar om dnb med bra erfarenheter likväl. Marginalen har en bekant haft som efter ett år lyckats sänka räntan något, vet ej hur dnb är på den delen. Annars stor tumme upp för dnb.
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
238
Mottagna reaktioner
181
Poäng
357
Mitt ”bästa” lån har jag hos Marginalen (4,5% ränta). Men har egentligen aldrig haft med dom att göra efter att lånet blev klart för några år sen så jag kan inte säga nåt om hur deras kundservice är, så min erfarenhet är att så länge allt rullar på funkar det hur bra som helst.
Dom kontaktade mig några gånger för nåt halvår sen och ville erbjuda mig en höjning men då var det inte läge, skall dock försöka höja och baka in några sämre lån hos dom under nästa år..
 

Lybb

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 April 2014
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
17
Poäng
52
550 000 inkomst
50 underskott
3ff
300k blanco
60k kreditkort
1.3% risk
Bolån typ 2 milj.
 

Havregröt

Viktig medlem
Poäng: 226
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
91
Poäng
226
Tacksam för riktigt snabbt svar!

Har en vän som tänker låna mig 100 000 kr fram tills jag tar nästa år då jag själv kan ta ett större och betala tillbaka honom.

Har fått erbjudande från de flesta bankerna på Lendo.

Tanken är att gå på DNB med 15 års avbetalning, men jag undrar detta: Har ni behövt skicka in kompletterande uppgifter vid lån hos dem? Det står enbart "signering med BANKID" på Lendo under deras erbjudande.

Tacksam för snabbt svar som sagt! :D
 

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Tacksam för riktigt snabbt svar!

Har en vän som tänker låna mig 100 000 kr fram tills jag tar nästa år då jag själv kan ta ett större och betala tillbaka honom.

Har fått erbjudande från de flesta bankerna på Lendo.

Tanken är att gå på DNB med 15 års avbetalning, men jag undrar detta: Har ni behövt skicka in kompletterande uppgifter vid lån hos dem? Det står enbart "signering med BANKID" på Lendo under deras erbjudande.

Tacksam för snabbt svar som sagt! :D
Har inte sett någon här på forumet som behövt komplettera (även jag slapp). Men de har ett förbehåll att ibland begärs komplettering med Kreditz, men som sagt ej sett detta
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 279
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Inga kompletteringar för mig.
Skönt att höra hade UC 3.6 när jag sökte nu och har signerat skuldebrevet och det står att de validerar det nu och att pengarna kommer inom 1 tilll 3 dagar men man vet ju aldrig nåt förrän det är klart och hoppas inte på kompletteringar.

Fyllde i att jag önskade autogiro också. Men verkar ju vara bra DNB så får vi leva på hoppet att de godkänner mig tack
Min ränta blev ca 9% bra med mina förutsättningar tycker jag
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp