• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Domslut mot Betsson väntas vid 14.00

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Tänkte efter. Inget undantag
Hovrätten behöver fatta någon form av beslut på verkställighetsförbud, typ inhibition
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 685
Mottagna reaktioner
1 695
Poäng
1 177
Det är väl först i samband med hovrätten fastställer domen han behöver betala dessa 20%?
Eller räcker det att det blivit utslag i tingsrätten?
Verkställighet får ske omedelbart, utbetalning först efter laga kraft.
UB 3:4 (som sedan räknar upp vad som gäller för olika mål i paragraferna 5-9).
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 272
Mottagna reaktioner
13 382
Poäng
8 917
Helt sjukt, Betssons VD verkar ju inte ha svaret på en enda fråga. Måtte detta nå Hovrätten alltså.

Sen är det väldigt viktigt att veta - hade detta skett 2020 säger vi, då hade utfallet med största sannolikhet blivit en annan.

Detta var INNAN det med spellicens blev ett faktum.
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
227
Mottagna reaktioner
122
Poäng
297
Helt sjukt, Betssons VD verkar ju inte ha svaret på en enda fråga. Måtte detta nå Hovrätten alltså.

Sen är det väldigt viktigt att veta - hade detta skett 2020 säger vi, då hade utfallet med största sannolikhet blivit en annan.

Detta var INNAN det med spellicens blev ett faktum.
Absolut hade utfallet blivit ett annat. DOCK kan man fortfarande konstatera att det råder total brist på respekt för spellicensen och kraven hos de svenska spelbolagen...
 

Lagom82

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
11 Augusti 2023
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Inte begärt ut domen men mannen i fråga kommer att överklaga. Jag har fått till mig att det rör sig om någon förhållandevis välbärgad och att personen omsatte närmare 59 miljoner kronor. Jag tror att det handlar mer om att få upprättelse nu och att han kommer köra hela vägen. Vid negativt utfall i Hovrätten ska han prova ta det till HD.
Därmed så tror jag som sagt inte hans chanser direkt har ökat efter idag men jag önskar han lycka till ändå.
Mannen har enligt vad som är inlämnat till tingsrätten över 3,5msek i blancoskulder. Så är inte välbärgad. Han skall dock haft en bra lön innan skatt, men allt har spelats bort så totalt 5msek i förlust hos Betsson med en skuld idag på 3,5 och förstås all annan familjär skada ett spelberoende kan tänkas ge.
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 406
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
408
Mottagna reaktioner
218
Poäng
406
Inte läst allt får jag erkänna. Är detta *er *olknekt ? Eller var det bara Unibet han stämde?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp