• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ett dussin anmärkningar men 500k+ i lön, var kan jag låna?

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Ja det är inte antalet som har påverkan, handläggare kommer göra allt dom kan för att få in bud för dig, det är så dom tjänar sin lön.
Utav dessa 5 banker tror jag 4 erbjuder bank id signatur samt efaktura.
Men om du inte har kivra eller liknande får du uc omfrågandekopior i brevlådan.

OK, tack! Det låter ju lovande. Jag trodde faktiskt att Lendos dörr skulle vara stängd för mig pga antalet anmärkningar, men kanske värt att testa då...

Jag har Kivra. Då kommer alltså UC-kopiorna dit och inte hem till brevlådan? Låter bra.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lån Expert

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
25 Juli 2017
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Om du har kivra kan dom kolla hur det ser ut inan du lägger in ansökan och ge tips för att förbättra den och budet du kommer få. Be att prata med en handläggare.
 

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Får du lån via lendo med betyg 24.x och 12 anmärkningar vill jag ha namnet på handläggaren :). Lycka till
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Ja det är inte antalet som har påverkan, handläggare kommer göra allt dom kan för att få in bud för dig, det är så dom tjänar sin lön.
Utav dessa 5 banker tror jag 4 erbjuder bank id signatur samt efaktura.
Men om du inte har kivra eller liknande får du uc omfrågandekopior i brevlådan.

Under min löneutmätning gjordes en registerforskning från kronofogdens sida. Denna registrerades som en anmärkning hos uc. När jag gjort en ansökan hos Lendo har det blivit stopp direkt. Beror det på att man ser mer allvarligt på en sådan anmärkning?
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Olika bud här på vad jag har för chanser märker jag...

Hur påverkas mitt kreditbetyg hos UC av att jag nollar kortkrediten? Min enda synliga kredit är en kortkredit på 25k, varav 20 utnyttjat - om jag skjuter till pengar där så att kortkrediten blir outnyttjad, hur mycket kan det göra? Handlar det om småsteg så att jag går från typ 24 till 23, eller har det stor påverkan?

Nackdelen med det är att då får jag vänta några veckor till nästa månadsavräkning, men det kan det kanske vara värt...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 097
Poäng
10 087
Ja det är inte antalet som har påverkan, handläggare kommer göra allt dom kan för att få in bud för dig, det är så dom tjänar sin lön.
Utav dessa 5 banker tror jag 4 erbjuder bank id signatur samt efaktura.
Men om du inte har kivra eller liknande får du uc omfrågandekopior i brevlådan.

Vad kan ni göra utom att visa bankerna kreditupplysningen?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 097
Poäng
10 087
Under min löneutmätning gjordes en registerforskning från kronofogdens sida. Denna registrerades som en anmärkning hos uc. När jag gjort en ansökan hos Lendo har det blivit stopp direkt. Beror det på att man ser mer allvarligt på en sådan anmärkning?

Registerforskning.. avslutat utredning är det som hänt då.. det innebär att kfm inte hittat något sv värde utöver eventuell löneutmätning.. det känns rimligt att en sådan notering tar extra hårt
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Olika bud här på vad jag har för chanser märker jag...

Hur påverkas mitt kreditbetyg hos UC av att jag nollar kortkrediten? Min enda synliga kredit är en kortkredit på 25k, varav 20 utnyttjat - om jag skjuter till pengar där så att kortkrediten blir outnyttjad, hur mycket kan det göra? Handlar det om småsteg så att jag går från typ 24 till 23, eller har det stor påverkan?

Nackdelen med det är att då får jag vänta några veckor till nästa månadsavräkning, men det kan det kanske vara värt...
Det är väldigt individuellt jag har nollat och därefter avslutat 2 kreditkort under detta år hade ingen inverkan alls på mitt kreditbetyg, betalat ner andra kreditkort inte heller någon inverkan har inte tagit något nytt blancolån sedan januari 2013 utan de jag har betalas med autogiro inte heller någon inverkan Sänkte mitt underskott av kapital med 135.000 ingen inverkan heller. Betyget ligger kvar på 1,0 månad efter månad.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Registerforskning.. avslutat utredning är det som hänt då.. det innebär att kfm inte hittat något sv värde utöver eventuell löneutmätning.. det känns rimligt att en sådan notering tar extra hårt

Jag vet, Lasseman. Jag och du har redan diskuterat det här tidigare. Jag satte bara fel ord på det...
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Det är väldigt individuellt jag har nollat och därefter avslutat 2 kreditkort under detta år hade ingen inverkan alls på mitt kreditbetyg

OK. Lite konstigt, jag trodde att det skulle ha större betydelse. Å andra sidan så är ju inte ditt betyg lika dåligt som mitt. Det kanske krävs mindre för att jag skall sänka mitt en aning?

F.ö lite lustigt att Creditsafe tycker att jag har kreditvärdighet: "hög", medan UC tycker att jag är något som katten har släpat in. Hur stor påverkan har det om man blir av med en betalningsanmärkning? Två av mina gallras under hösten, men då har jag ändå tio kvar...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp