• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ett rejält tillbakasteg. Allt kommer rasa - HJÄLP!!!

Gnetaren

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
9 Augusti 2018
Meddelanden
140
Mottagna reaktioner
177
Poäng
347
Om jag skrev på betalningsföreläggandet 2012 men inte hört något ifrån varesej KFM eller Canoxa sedan dess, kan jag fortfarande hävda preskriptionstid?
2012 var ju 6 år sedan. Jag skulle ringa anonymt till kronofogden och bara ställa frågan: Vad är preskriptionstiden på Preskriptionsavbrott?
Kanske för jag var skriven på en adress men bodde på en annan under tiden...
Kan ligga dig i fatet. Men i alla fall kronofogden verkar inte ha försökt kontakta dig i just det här ärendet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Terry var precis det här som hände mig. Med ghotia som jag skrev pm åt dig om. Blev tyvärr så att jag var tvungen betala in beloppet. Efter att ha tjorvat i över 2 månader..

Hävdade du också preskriptionstid?
Gick det till tingsrätten?
Vad föll du på?, Dom menade på att dom hade skickat brev hem eller vadå?

Jag hade också ett ärende med Gothia men där hävdade jag att jag hade betalat, här hävdar jag att jag inte har fått ett brev på 5 år.
 

zzzaf

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 September 2012
Meddelanden
208
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Jepp körde på att jag inte fått brev. Men det kunde skicka kopior på fakturor som var för varje år. Vilket man hade kunnat skapa själv i efterhand. Men det är inget jag påstår att dem har gjort. Men har min adress till mina föräldrar och dem sparar allt men den fakturan finns inte någonstans. Känns verkligen som man inte kan göra något mot det. Kan kanske vara så att jag har fått den och den har kommit bort. Men känns konstigt att senaste fakturan dem har sparat från dem är från 2013-03.

Förstår din känsla hade också tomt hos kronofogden då. Sen mitt i allt var 22000 där. Blev så knäckt så jag var nära att bara ge upp allt. Inte för att summan är stor men för att man inte vet vad som dyker upp från 2013-2014 kommande månader.
 

zzzaf

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 September 2012
Meddelanden
208
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Att ta fram kvitto på en eventuell betalning var omöjligt för oss. Då hela min släkt hjälpt mig flera gånger om och att min mamma och papp har bytt bank 2015 gör det inte lättare. Har säkert betalt över 200 snabblån totalt från 10 olika konton.
 

Peter4567

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Jepp körde på att jag inte fått brev. Men det kunde skicka kopior på fakturor som var för varje år. Vilket man hade kunnat skapa själv i efterhand. Men det är inget jag påstår att dem har gjort. Men har min adress till mina föräldrar och dem sparar allt men den fakturan finns inte någonstans. Känns verkligen som man inte kan göra något mot det. Kan kanske vara så att jag har fått den och den har kommit bort. Men känns konstigt att senaste fakturan dem har sparat från dem är från 2013-03.

Förstår din känsla hade också tomt hos kronofogden då. Sen mitt i allt var 22000 där. Blev så knäckt så jag var nära att bara ge upp allt. Inte för att summan är stor men för att man inte vet vad som dyker upp från 2013-2014 kommande månader.

De kan konstruera egna historiklistor. Har varit med om det. Hade flera år där jag omöjligen kunde ha fått brev och pajasbolaget påstod det ändå,lät det gå till KFM där jag bestred och visa upp bevis så de hade ingen chans. Synd bara att de inte straffas för manipulerande av PUL26 som det hette då.
 

zzzaf

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 September 2012
Meddelanden
208
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Hatar verkligen att bolag kan ta tillbaka fakturor dem har lämnat till kronofogden. Det gör ett helvete för alla som hamnar dit. Har utmätning till 15/12 sen är jag skuldfri ber till gudarna att det inte kommer något mer då.

Är helt omöjligt och hålla reda på vad man lånat och vad man har betalt för folk som har sms-lån av 90% av alla bolag. Helst när du ska hitta information om betalningsr från 2012-2014..


Hoppas verkligen det löser sig för dig terry. Efter allt du har gjort för att få ett normalt liv så förtjänar du verkligen ett slut nu.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
De kan konstruera egna historiklistor. Har varit med om det. Hade flera år där jag omöjligen kunde ha fått brev och pajasbolaget påstod det ändå,lät det gå till KFM där jag bestred och visa upp bevis så de hade ingen chans. Synd bara att de inte straffas för manipulerande av PUL26 som det hette då.

Så det kan vara till min fördel, detta är ju ett oseriöst bolag i princip där du inte ens kan logga in. Det enda dom kan göra är bevisa att jag faktiskt har mottagit brev vilket jag inte har gjort.
Du har alltså erfarenhet utav detta, vad kan du berätta?

3 är för övrigt preskriptionstiden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp