• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Everydayplus, någon som lånat?

T

tilly

Gäst
Poäng: 0
VARNING för Everydayplus

Se upp med personalen på kundtjänst, de vet inte riktigt vad dom gör, skickar efterkrav efter man har slutbetalat lånet på flera hundra. De säger att det är ränta men de sa inget om det när jag ringde och frågade om slutsumman ändå skickar de ut en faktura på räntor m.m.
Lurigt bolag
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Jag fick oxå nån skit från dom..
 

kassekonomi

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
15 Maj 2014
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
116
Poäng
307
VARNING för Everydayplus

Se upp med personalen på kundtjänst, de vet inte riktigt vad dom gör, skickar efterkrav efter man har slutbetalat lånet på flera hundra. De säger att det är ränta men de sa inget om det när jag ringde och frågade om slutsumman ändå skickar de ut en faktura på räntor m.m.
Lurigt bolag

samma här. blev as förbannad! men betalade snällt de sista 300 kr som tydligen var "ränta som läggs på månaden efter" trotts att jag bett om en SLUTBETALNING.... ringde de flera gånger och bad om att få skickat en specad faktura så jag viste vart den summan kom ifrån. men fick aldrig det. och de kunde inte riktigt ge mig ett svar heller. bara babbalde om sina 5% hit o dit men kom aldrig fram till den summan jag tydligen skulle betala....
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Det verkar vara en ny skrämmande tendens från smslångivarna att när det börjar gå dåligt för dem eller de inte uppfyller krav för att bedriva verksamhet så försöker de blåsa låntagarna på antingen helt falska fakturor år efter att lånet återbetalats eller kräva ränta på ränta när skulden har återbetalats till fullo.:mad::mad::mad::mad::mad:
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 359
Mottagna reaktioner
797
Poäng
677
Gör det en ny upplysning när man väljer att höja sin gräns (den som man kan höja "själv") på sidan?
 
S

Snuggles

Gäst
Poäng: 0
Ingen som har svar på Abbes fråga?

Om jag delbetalar nu och får chansen att höjja krediten till 15000.

och jag gör det och tar ut max kommer de göra en ny kreditkoll innan då eller har det den ursprungliga som "kontroll"?
 

Zantos

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
18 November 2015
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Är av samma åsikt, använd ej detta bolag! Riktigt fula (bland annat så har inte vissa inbetalningar "registrerats", trots att jag kan bevis genom bankutdrag med kontonummer, ocr osv.) och en "kundtjänst" som inte vet ett skvatt. Har haft en beviljad kredit hos dem tidigare men valde att avsluta detta på grund av alla problem.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 007
Poäng
4 807
Det har fungerat bra för mig, inga konstigheter.
 
L

Lån ej!

Gäst
Poäng: 0
Dom har lurat mig med , kommer polis anmäla företaget nu! Dom hittar på fakturor osv ska se vad jag kan göra! Uppmanar alla att anmäla ifall ni har lånat här! Finns stor chans att få tillbaka pengarna!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp