Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Extralånet - nu upp till 50.000 kr

Fick mejl om att skicka in lönespec trots att jag angett lägre lön än deklarerad. Märkligt

Här har pengarna med kommit in på kontot idag.
Gick snabbt då dem skickade Mail om kompletteringar idag vid klockan 10 fick svar 3 Tim senare att pengarna var utbetalade och nu är dem på mitt Swedbankkonto
Skickat in igår ej hört ett smack än

Nån som vet hur länge dom
Har öppet ser inga öppettider alls!

Sökte 50 igår. Blev erbjuden 10. Pengarna på kontot idag. Har Swedbank
Okej samma här sökte 50 fick 10. Undrar om de har ett redan begränsat kapital och försöker då fördela pengarna på så många kunder som möjligt, ingen har fått 50 vad jag sett här med höga inkomster dessutom

Är deras gamla produkt borta nu? Den med 8.000 som max lånebelopp.

Samma fiasko som GetDivide....slänger ut en krok om hög summa och sen är ingen i närheten få det. Istället erbjuds man ytterligare ett litet lån som knappt täcker lösa in nåt dyrare smålån. Kassa lånebolag vi har att göra med. Satt i system att få rusning

Samma fiasko som GetDivide....slänger ut en krok om hög summa och sen är ingen i närheten få det. Istället erbjuds man ytterligare ett litet lån som knappt täcker lösa in nåt dyrare smålån. Kassa lånebolag vi har att göra med. Satt i system att få rusning

Det är knappast samma sak någonstans. För det första har man väntat på Get Divide i över 6 månader utan att ens ha fått besked när dom lanserar, än mindre något annat.
För det andra har vissa fått låna högre belopp - jag fick 25.000 med säkert 10 gamla inkassoärenden hos dom och dessutom 2 obetalda ärenden hos 38:an och den andra. För det tredje har vissa i tråden fått 35-40.000...
Så jag tycker du är orättvis.

Chansen att någon ska få 50 nu är ju obefintlig. De begär ju lönespecar på alla och många får 10 tusen när de sökt 50. När ska det gå låna 50? När tillräckligt många betalt sina lån. Det vill säga 2-3 år minst

Chansen att någon ska få 50 nu är ju obefintlig. De begär ju lönespecar på alla och många får 10 tusen när de sökt 50. När ska det gå låna 50? När tillräckligt många betalt sina lån. Det vill säga 2-3 år minst

Fast jag fick ju 25.000 och inte 50.000 - Utan lönespec - Med 2 aktiva lån hos 38:an och Extrakredit. 5.000 vardera.
Dessutom har jag aldrig betalat en faktura i tid till dom.
Om jag då fick 25.000 och vissa andra fått 35-40.000 så ser jag inte varför du är så hård mot dom.

Det finns en länk på Extralånets förstasida. Står typ, ”behöver du ett mindre lån med kortare löptid, klicka här”. Man kommer då till gamla hemsidan där man tydligen kan ansöka om det gamla lånet, dvs upp till 8000 kr.

Hur då? Det är samma sida eller? Tänkte prova söka 8.000 också nu när jag har fått av dessa 25.000

Provade dra igång en förfrågan om 8000 nu fast dom igår betalade ut 25.000 :D Måttligt troligt men man vet fan aldrig.
håller er uppdaterade.

Fast jag fick ju 25.000 och inte 50.000 - Utan lönespec - Med 2 aktiva lån hos 38:an och Extrakredit. 5.000 vardera.
Dessutom har jag aldrig betalat en faktura i tid till dom.
Om jag då fick 25.000 och vissa andra fått 35-40.000 så ser jag inte varför du är så hård mot dom.
Extrakredit är inte Canoxa eller Catalunia.
Extrakredit är de som även hade Kreditkontot och Kortlån.

Antar att du menar Extralånet, 38an och Nätlån.

Korrekt. My bad. Förväxlar dom alltid. Det är för lika namn!

Ni som fått lånet, hur mycket har ni blivit beviljade och vad har ni för betyg på creditsafe?

Ni som fått lånet, hur mycket har ni blivit beviljade och vad har ni för betyg på creditsafe?

Blev beviljad 25.000. Har bästa betyget på Creditsafe tror jag (framgår inte på upplysningskopian).
Har två lån hos Canoxa/Catalunia redan och har misskött mina betalningar alltid.

Ansökte om 50K.

Blev beviljad 25.000. Har bästa betyget på Creditsafe tror jag (framgår inte på upplysningskopian).
Har två lån hos Canoxa/Catalunia redan och har misskött mina betalningar alltid.

Ansökte om 50K.
Okej tack :) jag har HÖG kreditvärdighet enligt creditsafe och ansökte om 50.000:- blev nekad med motivering att jag måste betala av mina lån hos 3&:an, nätlån och extrakredit för att kunna bli beviljad. MEN totalbeloppet skulle bli att betala av 22000:- och vet inte om jag vågar betala in det, för TÄNK om jag blir nekad lån överhuvudtaget av dem sen?? Vilket dilemma..

Jag var ju i exakt samma situation.
Jag hade 4500 kvar på 38:an och på nätlån 4900 kvar. På extrakredit typ 9.000
Jag betalade bara in det till extrekredit (9.000) och ansökte på nytt - då fick jag 25.000 plus slapp den långa återbetalningstiden.

Jag fick precis mail från Extralånet så tydligen jobbar dom söndag den hör helgen :)

”Vi har mottagit din ansökan om lån som vi nu har behandlat och genomfört en samlad kreditbedömning.

Tyvärr uppfylls inte våra kriterier för det belopp du sökt på.

Men, vi kan erbjuda dig ett lån på 30.000kr med en avbetalningstid på 36 månader.

Svara JA eller NEJ på detta mail om du vill ta det lånet.”

Vad svarade du :D

Jag var ju i exakt samma situation.
Jag hade 4500 kvar på 38:an och på nätlån 4900 kvar. På extrakredit typ 9.000
Jag betalade bara in det till extrekredit (9.000) och ansökte på nytt - då fick jag 25.000 plus slapp den långa återbetalningstiden.
Hade du dina lån på 4500kr och 4900kr på deras inkasso som avbetalningsplan, när du fick beviljat 25.000kr?

Hade du dina lån på 4500kr och 4900kr på deras inkasso som avbetalningsplan, när du fick beviljat 25.000kr?

Ja det hade jag och det har jag fortfarande. Inkluderat den på Extrekredit på ca 9.000

Ja det hade jag och det har jag fortfarande. Inkluderat den på Extrekredit på ca 9.000
Jag betalade av alla mina tre i torsdags innan jag sökte nya extralånet. Det ska bli intressant att se vad som händer när man söker 38:n, Nätlån och gamla extralånet på nytt.

Därav fick du ju 30.000 av extrekredit, jag fick dock bara 25.000 haha.

Fick samma mejl idag som Johan W men på 20 tusen beviljat på 36 mån. Tackade JA, antar att pengarna kommer imorgon om man har Swedbank?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp