Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Extralånet - nu upp till 50.000 kr

Jahapp.. då blev inte detta så attraktivt längre.. tar de Bisnode som alla andra 20 liknande lån så söker jag hellre hos slantar eller primalcapital.. Bisnode börjar ju bli värre en UC.. försöker undvika förfrågningar där..

Johan på Catalunia har nu tagit en stor Bisnode såklart igår efter att jag spärrade mig i förrgår hos Canoxa och Catalunia. Fick inatt kopian.
"Nedanstående företag har tagit en upplysning"
Johan

Står det på upplysningskopian.

Mysig kille den där Johan.

Får man hem en kopia på posten om dem tagit Bisnode eller hur vet man det ?
Fick brev från creditsafe idag att dem tagit en upplysning så hoppas att dem inte tagit nån mer

Jag var i kontakt med extralån då j fick avslag för ja hade obetalda lån hos dom.
Jag frågade hur mina förutsättningar såg ut på ett lån om ja betalade in de obetalda och fick till svar ett lån på ca 25 000 skulle de kunna godkänna.

Det här var innan dom började ta bisnode och ja e nu orolig att betala in och ansöka nytt för att få avslag. Mitt bisnode ser inte fint ut.

Är de alla ni som sökt på senare tid fått bisnode upplysning? Eller creditsafe?

På mig tog de en Bisnode - den utökade varianten.

M
Jag var i kontakt med extralån då j fick avslag för ja hade obetalda lån hos dom.
Jag frågade hur mina förutsättningar såg ut på ett lån om ja betalade in de obetalda och fick till svar ett lån på ca 25 000 skulle de kunna godkänna.

Det här var innan dom började ta bisnode och ja e nu orolig att betala in och ansöka nytt för att få avslag. Mitt bisnode ser inte fint ut.

Är de alla ni som sökt på senare tid fått bisnode upplysning? Eller creditsafe?

tycker det är väldigt ful spel av dom. dom har bytt från creditsafe till biosnode nu.

Vad gör en ff hos bisnode sämre än creditsafe?

Jag fick kreditavtalet i brevlådan idag på ”stora” lånet (30.000kr). 19%.

Det här är helt klart det mest sympatiska bolaget när det kommer till sms-lånebranschen. Låg ränta (i jämförelse) aldrig problem när det kommer till uppgörelser om man har problem att betala och bra erbjudanden som en gratismånad när man tar nytt lån hos dom.

Tycker det har gnällts mer än motiverat senaste tiden på det här bolaget.

Kan ju tillägga att jag betalar 19% på 480.000-lånet hos Norwegian. Där kan vi prata ocker. Haft det i 2 1/2-år och betalat ungefär 7000 i månaden. Nu ör lånet nere på 450.000.

Kan ju tillägga att jag betalar 19% på 480.000-lånet hos Norwegian. Där kan vi prata ocker. Haft det i 2 1/2-år och betalat ungefär 7000 i månaden. Nu ör lånet nere på 450.000.

Försök bli av med de lånet nu när skatten kommer. Du får ju tillbaka 25000 kr bara där!

Tog dom Credit safe?
QUOTE="Johan W, post: 121171, member: 4317"]Jag fick kreditavtalet i brevlådan idag på ”stora” lånet (30.000kr). 19%.

Det här är helt klart det mest sympatiska bolaget när det kommer till sms-lånebranschen. Låg ränta (i jämförelse) aldrig problem när det kommer till uppgörelser om man har problem att betala och bra erbjudanden som en gratismånad när man tar nytt lån hos dom.

Tycker det har gnällts mer än motiverat senaste tiden på det här bolaget.[/QUOTE]

Ansökte när det stod endast creditsafe på hemsidan. De har tagit en bisnode. Snopet!

Johan. Sökte du i mitten på förra veckan eller senare och fick enbart creditsafe? Tycker det är sjukt jobbigt att inte veta vilken kreditupplysning de tar. Jag har alltid varit skötsam hos dom innan men vill inte söka om de tar bisnode då jag inte vill få registrerade förfrågningar där. Det jobbiga ör att jag vet att jag kan chansa med kanske 50/50 att det enbart blir creditsafe. Får lånet oavsett eftersom jag ser bra ut på båda men det är inte värt att söka för mig då jag inte vill ha reggade förfrågningar på bisnode :( får väl bli credway eller något annat istället som jag helst inte vill låna hos :( som enbart tar creditsafe..

Blir väl samma på nätlån och lilla extralånet också... skulle inte förvåna mig om de mixar creditsafe och bisnode där oxå helt random.. trist att en av de bättre långivarna ansluter sig till övriga kreditträsket... nu finns det inget som skiljet mot de andra 50 000 bisnode aktörerna.

Senast ändrad:
Johan. Sökte du i mitten på förra veckan eller senare och fick enbart creditsafe? Tycker det är sjukt jobbigt att inte veta vilken kreditupplysning de tar. Jag har alltid varit skötsam hos dom innan men vill inte söka om de tar bisnode då jag inte vill få registrerade förfrågningar där. Det jobbiga ör att jag vet att jag kan chansa med kanske 50/50 att det enbart blir creditsafe. Får lånet oavsett eftersom jag ser bra ut på båda men det är inte värt att söka för mig då jag inte vill ha reggade förfrågningar på bisnode :( får väl bli credway eller något annat istället som jag helst inte vill låna hos :( som enbart tar creditsafe..

Blir väl samma på nätlån och lilla extralånet också... skulle inte förvåna mig om de mixar creditsafe och bisnode där oxå helt random.. trist att en av de bättre långivarna ansluter sig till övriga kreditträsket... nu finns det inget som skiljet mot de andra 50 000 bisnode aktörerna.
Har man inte rätt att få veta vilken upplysning som
Ska tas? Är stor skillnad på bisnode o creditsafe det är precis vi tar en UC med! Då bisnode Visar förfrågningar men ej creditsafe!

Kan man "Önska" att få högre kredit eller summa under perioden eller mailar dom ut erbjudande?

Har man inte rätt att få veta vilken upplysning som
Ska tas? Är stor skillnad på bisnode o creditsafe det är precis vi tar en UC med! Då bisnode Visar förfrågningar men ej creditsafe!

Nu har jag inte lusläst avtalet men ganska säker på att de inte specificerar någon speciell upplysnings aktör där utan mer som ”sedvanlig kreditupplysning tas” de har nog rätt att ta vilken upplysning de vill när de vill under tiden du man är kund. Inget konstigt med det egentligen. Detta gäller generellt alla kreditaktörer. Det är därför t.ex klarna, get divide kan ta lite olika upplysningar mitt under låneperioden.

Kan man "Önska" att få högre kredit eller summa under perioden eller mailar dom ut erbjudande?
Saxat från deras FAQ:

”Kan jag utöka mitt lån?
När du redan har lån hos oss kan du ansöka om att utöka det upp till maximalt 50 000 kronor. För att ansöka om utökning av ditt befintliga lån ska det ha gått fyra månader och du ska ha betalat fyra månadsbetalningar i följd från det att låneavtalet ingicks. Ansökan om höjning av ditt lån gör du genom en ny ansökan.

Ange det totala lånebeloppet du vill ansöka om, inte det belopp du vill utöka lånet med. Låneutrymmet måste uppgå till minst 1 000 kronor. Om du till exempel redan lånat 10 000 kronor men vill utöka ditt lån med 5 000 kronor så anger du 15 000 kronor i ansökan”

Alla ni som fått mail om preliminärt besked. Fick ni de skapligt direkt efter ansökningen då eller dröjde det?

Ja. Catalunia (nätlån och 38:an) har tagit creditsafe X 2. Har betyg medel på creditsafe . Godkänt hos båda 10 dagar efter ”nya extralånet” (fick 10 K beviljat)

Känns jävligt Oseriöst när man får hem någon annans Kreditavtal med sin egna faktura.
-Personnummer
-Kontonummer
-Adress
-Låneuppgifter m.m

Finns det en Jonas här ifrån Linköping så kan du kontakta mig via Pm så löser vi detta.

Finns han inte här så kommer jag kunna kontakta honom endå vartefter...
Hade det andra bladet legat överst så hade han fått min faktura istället med mina uppgifter.

Senast ändrad:
Känns jävligt Oseriöst när man får hem någon annans Kreditavtal med sin egna faktura.
-Personnummer
-Kontonummer
-Adress
-Låneuppgifter m.m

Finns det en Jonas här ifrån Linköping så kan du kontakta mig via Pm så löser vi detta.

Hade det andra bladet legat överst så hade han fått min faktura istället med mina uppgifter.
Jag fick också någon annans kreditavtal tillsammans med min faktura idag.
Kändes sjukt oseriöst.

-Personnummer
-Kontonummer
-Adress
-Låneuppgifter m.m

Inte bara oseriöst. Det är olagligt, brott mot banksekretessen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp