• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Få bort ränta skulder kronofogden!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
301
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Har försökt just detta utan framgång. Ofta kräver dom ett engångsbelopp och sedan en avbetalningsplan ungefär som vid utmätning (eller högre).

Enda gången jag lyckades med nåt liknande var första gången jag blev skuldfri. Kunde då erbjuda en stor klumpsumma till alla och fick då bort både ränta och visst kapital. På detta sätt slutbetalade jag ju dock allt.

Försöka kan du göra men har märkt att det krävs för mycket helt enkelt.
Hur stor del av skulderna kunde du betala med en klumpsumma? Drog de tillbaka sina ärenden från KFM? Fryst ränta? Ringde du dem eller skrev brev? Jag har idag 6 skulder hos KFM som jag försöker få bort men kommer Max kunna betala 50-55% i en klumpsumma. Sedan vill jag försöka få fryst ränta el nedskrivning av skuld om möjligt. Prio är dock att få bort dem från KFM. När man läser om vissa som har skuldsanering så skrivs väldigt stor andel av skulderna bort. Så jag tänker att de kanske kan nappa på 50%.
 

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
301
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Lite uppdatering om ngn är intresserad..

har nu fått alla ärenden utom intrum (som jag inte kontakter ännu) återkallade från kronofogden !

axactor gick från 314.000 ner till 214.000kr frös räntan och gav en betalningsplan på 3500kr månaden

gothia på 250.000kr totalt drog visserligen bara bort 30.000kr på räntan men frös räntan gjorde en plan på 2500kr månaden och fick betala 600kr per ärende för att bli återkallat.
Svea inkasso drog av 20.000 från 47.000 betalar ca 1000 mån på den.
Partner inkasso (24.000) betalar av kapital beloppet på 8000kr sen e vi klara.
Och sen PT inkasso betalar jag in 15.000 25 mars så drar dem bort den. (46.000)

orkar man och visar att man vill samtidigt som man spelar offer så funkar de!
Har hört ett de e omöjligt att få planer får. Onea och vivus( som ligger hos gothia)

så jag är tacksam
Hur fick du igenom detta? Kunde du betala in en större klumpsumma till var och en?
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 904
Mottagna reaktioner
1 044
Poäng
867
Hur stor del av skulderna kunde du betala med en klumpsumma? Drog de tillbaka sina ärenden från KFM? Fryst ränta? Ringde du dem eller skrev brev? Jag har idag 6 skulder hos KFM som jag försöker få bort men kommer Max kunna betala 50-55% i en klumpsumma. Sedan vill jag försöka få fryst ränta el nedskrivning av skuld om möjligt. Prio är dock att få bort dem från KFM. När man läser om vissa som har skuldsanering så skrivs väldigt stor andel av skulderna bort. Så jag tänker att de kanske kan nappa på 50%.
Jag betalade i princip bara kapitalbeloppet. På en del var skulderna så gamla (flera år) så de köpte 70% av kapitalbeloppet. Men av erfarenhet nappar de inte riktigt om skulderna är nya och pengar kommer in genom utmätning.

Jag betalade ju alla så blev ju skuldfri. Och både ringde och mailade. På telefon kan man ju göra lite ”mer” med sin person så att säga. Man är inte bara ett papper.

Börja lågt. De kommer komma med ett motbud så lägg fram ditt första förslag och räkna med att kunna betala något mer. Meddela att du gett alla samma erbjudande .
 

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
301
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Jag betalade i princip bara kapitalbeloppet. På en del var skulderna så gamla (flera år) så de köpte 70% av kapitalbeloppet. Men av erfarenhet nappar de inte riktigt om skulderna är nya och pengar kommer in genom utmätning.

Jag betalade ju alla så blev ju skuldfri. Och både ringde och mailade. På telefon kan man ju göra lite ”mer” med sin person så att säga. Man är inte bara ett papper.

Börja lågt. De kommer komma med ett motbud så lägg fram ditt första förslag och räkna med att kunna betala något mer. Meddela att du gett alla samma erbjudande .
Tack för svar. Har en fastighet (äger 50%) som jag inte vill få utmätt. Vet ej ännu om det blir aktuellt men vill försöka förhandla med alla fordringsägare så skuldsaldot nollas och betala till dem direkt. Har inte fått besked om hur stor löneutmätningen blir ännu, kommer efter den 28/2.
 

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
301
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Jag betalade i princip bara kapitalbeloppet. På en del var skulderna så gamla (flera år) så de köpte 70% av kapitalbeloppet. Men av erfarenhet nappar de inte riktigt om skulderna är nya och pengar kommer in genom utmätning.

Jag betalade ju alla så blev ju skuldfri. Och både ringde och mailade. På telefon kan man ju göra lite ”mer” med sin person så att säga. Man är inte bara ett papper.

Börja lågt. De kommer komma med ett motbud så lägg fram ditt första förslag och räkna med att kunna betala något mer. Meddela att du gett alla samma erbjudande .
Hade du ingen inkomst att mäta ut?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Tack för svar. Har en fastighet (äger 50%) som jag inte vill få utmätt. Vet ej ännu om det blir aktuellt men vill försöka förhandla med alla fordringsägare så skuldsaldot nollas och betala till dem direkt. Har inte fått besked om hur stor löneutmätningen blir ännu, kommer efter den 28/2.
Det tycker jag du ska göra innan löneutmätning och utmätningar drar igång..
 

3r23r3r

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
20 Februari 2023
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Fick direkt den största skulden beviljad!
Totalt liggercden på 314.000
Kapital 125.000
Ränta: 189.000

fryst ränta, betala 3500kr/ i 6 år ( kommer bli klar snabbare) och dem tog bort 80.000kr

så 234.000 kvar och fryst ränta efter 1 Mail känns ganska bra då.
De låtsas vara nöjda. De är Glada OM de får 25% av ursprunglig skuld. Just dividerat detta med advo.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp