• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Få bort ränta skulder kronofogden!

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Det tycker jag du ska göra innan löneutmätning och utmätningar drar igång..
Försökte återigen få tag på min handläggare men hem hade gått för dagen.
Fick dock mejlsvar från kundtjänst om en fråga jag ställt om utredningsrapporteSvaret jag fick;
”När din tillgångsundersökning är klar så kommer vi att skicka ut information till dig om hur din situation ser ut hos oss.
Vi har idag skickat ut förfrågningar bla. till dig, vi har skickat ut en inkomstredogörelse till dig som du ska besvara antingen via mina sidor på www.kronofogden.se el att du skickar in via post till oss om du har fått inkomstredogörelsen via post.”

Vad menas med ”vi har idag skickat ut förfrågningar bla till dig?”
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 727
Mottagna reaktioner
981
Poäng
787
Försökte återigen få tag på min handläggare men hem hade gått för dagen.
Fick dock mejlsvar från kundtjänst om en fråga jag ställt om utredningsrapporteSvaret jag fick;
”När din tillgångsundersökning är klar så kommer vi att skicka ut information till dig om hur din situation ser ut hos oss.
Vi har idag skickat ut förfrågningar bla. till dig, vi har skickat ut en inkomstredogörelse till dig som du ska besvara antingen via mina sidor på www.kronofogden.se el att du skickar in via post till oss om du har fått inkomstredogörelsen via post.”

Vad menas med ”vi har idag skickat ut förfrågningar bla till mig?”
Skulle tro att det är den inkomstredogörelsen de menar, frågor om dina tillgångar och din lön som har skickats ut till dej. Sen även banken lär har fått förfrågan hur det ser ut m tillgångar. Och de kollar fastighetsinnehav. Om du äger fordon osv.
 

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Skulle tro att det är den inkomstredogörelsen de menar, frågor om dina tillgångar och din lön som har skickats ut till dej. Sen även banken lär har fått förfrågan hur det ser ut m tillgångar. Och de kollar fastighetsinnehav. Om du äger fordon osv.
Har t.o.m. den 28/2 att redogöra för mina inkomster.
 

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Försökte återigen få tag på min handläggare men hem hade gått för dagen.
Fick dock mejlsvar från kundtjänst om en fråga jag ställt om utredningsrapporteSvaret jag fick;
”När din tillgångsundersökning är klar så kommer vi att skicka ut information till dig om hur din situation ser ut hos oss.
Vi har idag skickat ut förfrågningar bla. till dig, vi har skickat ut en inkomstredogörelse till dig som du ska besvara antingen via mina sidor på www.kronofogden.se el att du skickar in via post till oss om du har fått inkomstredogörelsen via post.”

Vad menas med ”vi har idag skickat ut förfrågningar bla till mig?”
@Lasseman vet du vad de menar?
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Om man redan har utmätning antar jag det inte finns något att göra då man inte har marginaler att betala något extra? Alltså varför skulle den strypa ränta när dem bara får nån hundring genom löneutmätning? Antar att detta bara fungerar när man har marginal att ta en avbetalningsplan
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp