• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Få lån trots hög uc

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 625
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 217
Hej har fast jobb får ut ca 32000kr
Har dock en ut på 18,2 pga avslutat konto krediter gissar jag på endast 7 ff senast tagen november 2023
Lån totalt 420,000kr
Tror ni det finns möjlighet till någon typ av lån isf hur mycket tycker ni jag ska söka
Inga anm är något sådant
18 är högt. Jag hade väntat tills betyget sjunker under 5 möjligen. Bör det göra relativt snabbt när det där avslutade kontot inte ligger närtid. Maxade konton är inte heller bra... Kanske flytta till ett lån utan UC om det nu inte blir extremt mycket högre ränta.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
62
Poäng
207
18 är högt. Jag hade väntat tills betyget sjunker under 5 möjligen. Bör det göra relativt snabbt när det där avslutade kontot inte ligger närtid. Maxade konton är inte heller bra... Kanske flytta till ett lån utan UC om det nu inte blir extremt mycket högre ränta.
Bra tips då väntar jag
Trodde att det skulle gå ner när jag avslutat både lån och kontokrediter men det kändes mer som det gick upp kan det stämma
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
När du avslutade kontokrediten, var den nollad då eller har du fortfarande kvar att betala på den? För då skulle den kunna vara en stor bidragande faktor.
Högt utnyttjade krediter kan vara en riktigt betygskrossare.
 

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
62
Poäng
207
När du avslutade kontokrediten, var den nollad då eller har du fortfarande kvar att betala på den? För då skulle den kunna vara en stor bidragande faktor.
Högt utnyttjade krediter kan vara en riktigt betygskrossare.
Jag hade några lån
Sen betala jag in allt så dom försvann
Så har totalt 420,000kr i lån kvar
Men vissa krediter ligger kanske på 90% utnyttjade
Tänkte att om jag avslutat några lån så dom försvann skulle förbättra betyget ihop med att några FF försvann
Har inte tagit lån på över 1,5 år men gjort några chanser till samlingslån dum som var
Nästa FF försvinner i maj
Och dom flesta FF är över 6 månader om det spelar roll
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Jag hade några lån
Sen betala jag in allt så dom försvann
Så har totalt 420,000kr i lån kvar
Men vissa krediter ligger kanske på 90% utnyttjade
Tänkte att om jag avslutat några lån så dom försvann skulle förbättra betyget ihop med att några FF försvann
Har inte tagit lån på över 1,5 år men gjort några chanser till samlingslån dum som var
Nästa FF försvinner i maj
Och dom flesta FF är över 6 månader om det spelar roll
Krediter är det som förstör betyget.. sänker du krediterna ännu mer lär du kunna få lån.
 

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
62
Poäng
207
Krediter är det som förstör betyget.. sänker du krediterna ännu mer lär du kunna få lån.
Okej då ska jag satsa på det
Blir lite tokigt när man vill ha ett lån för att få bort krediter men inte kan få det för krediterna måste ner
 

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
62
Poäng
207
Finns det någon magisk gräns för hur mycket man ska minska krediterna
 

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
100
Poäng
297
Okej då ska jag satsa på det
Blir lite tokigt när man vill ha ett lån för att få bort krediter men inte kan få det för krediterna måste ner
fast banken vet ju inte om du kommer fortsätta spendera på kortet efter de löst bort skulden. Därav att betyget drabbas mer negativt.
 

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
62
Poäng
207
Det är sant men vissa lån har jag betalt av och avslutat så dom finns ju inte tänker jag
Då borde betyget blivit bättre då jag minskat mina lån
Eller tänker jag helt fel
 

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
100
Poäng
297
Det är sant men vissa lån har jag betalt av och avslutat så dom finns ju inte tänker jag
Då borde betyget blivit bättre då jag minskat mina lån
Eller tänker jag helt fel
absolut, hade du inte haft kontokrediter hade det spelat större roll är min gissning.

Har du säg 1 eller 2 kontokrediter med låga saldon varje månad dvs inte är en kreditkortstorsk så kan det ha en positiv inverkan på betyget.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp