• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Få lån trots hög uc

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
62
Poäng
207
absolut, hade du inte haft kontokrediter hade det spelat större roll är min gissning.

Har du säg 1 eller 2 kontokrediter med låga saldon varje månad dvs inte är en kreditkortstorsk så kan det ha en positiv inverkan på betyget.
Okej då ska jag jobba på att få ner kontokrediterna så mycket som möjligt och avsluta så många jag kan nu när skatteåterbäringen kommer
Så hoppas jag det blir bättre betyg
För det måste väl ändå vara bättre att avsluta 1 kontokrediten än att betala ner på några
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
100
Poäng
297
absolut, om inte för att lättare få igenom en kvar att leva på kalkyl. De flesta bankerna måste ju räkna på att du "kan" maxa krediten som du har utställd fast du aldrig kanske gör det.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Finns nog ingen magisk gräns men jag tror att om du kommer ner under 20% i nyttjandet så gör det stor skillnad.
Jag har dessutom märkt att Kreddy uppdaterar krediter dagligen. Betalde in på mitt kreditkort och dagen efter var Kreddy uppdaterat med rätt siffror. Så har du Kreddy så kanske du kan följa hur det går med betyget efter varje betalning på krediter.
 

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
62
Poäng
207
Okej det har jag men det hände absolut inget när jag avslutade några krediter och lån men det kanske kommer nästa uppdatering
Vet inte hur det funkar riktigt
 

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
62
Poäng
207
Läste på forumet att man kanske inte ska avsluta kontokrediter utan ha dom nollad ist för avsluta dom
Är det bättre att avsluta eller nolla dom
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp