• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Förbehåll 2023

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

zweets003

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
20 Juni 2019
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
29
Poäng
102
Nej jag ville veta vad lyxkonsumtionen bestod i. Inte hört om så många sådana avslag
Kronofogdens bedömning
Du har tagit lån för att finansiera lyxkonsumtion av kapitalvaror. Att en stor del
av dina skulder har uppkommit på detta sätt och nära i tiden talar starkt emot en
skuldsanering för dig..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Kronofogdens bedömning
Du har tagit lån för att finansiera lyxkonsumtion av kapitalvaror. Att en stor del
av dina skulder har uppkommit på detta sätt och nära i tiden talar starkt emot en
skuldsanering för dig..
Vad hade du införskaffat för lyx/kapitalvaror då?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 450
Mottagna reaktioner
6 090
Poäng
4 117
Kronofogdens bedömning
Du har tagit lån för att finansiera lyxkonsumtion av kapitalvaror. Att en stor del
av dina skulder har uppkommit på detta sätt och nära i tiden talar starkt emot en
skuldsanering för dig..
Om du säljer de sk lyxvarorna och betalar av lån så kanske det går
Hat faktiskt inte hört ett avslag pga det innan då många som söker skuldsanering är av just överkonsumtion.
 

JohanA

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
198
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Hört att krf väntar på att göra nya betalplaner nu för att de väntar på nya siffrorna. Bör ju vara en indikation på att det kan skilja sig ganska mkt. Kollar man prisbasbeloppet och höjningen där så skulle jag gissa att en ökning med 350-400kr för en ensamstående - min gissning!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Hört att krf väntar på att göra nya betalplaner nu för att de väntar på nya siffrorna. Bör ju vara en indikation på att det kan skilja sig ganska mkt. Kollar man prisbasbeloppet och höjningen där så skulle jag gissa att en ökning med 350-400kr för en ensamstående - min gissning!

Så kanske dom gör, var har du hört det?
Tuff avvägning ändå, i andra vågskålen är alla som ringer stup i kvarten för att fråga om man snart är klar.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Hört att krf väntar på att göra nya betalplaner nu för att de väntar på nya siffrorna. Bör ju vara en indikation på att det kan skilja sig ganska mkt. Kollar man prisbasbeloppet och höjningen där så skulle jag gissa att en ökning med 350-400kr för en ensamstående - min gissning!
Det görs väl varje år? Förbehållsbeloppen justeras mer el mindre årligen och ny ”betalplan” skickas ut, så det är väl ingen skillnad mot föregående år… ?!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Skillnaden i år är misstänker jag att beloppen kan skilja sig mer annars är detta ingenting ovanligt.
 

JohanA

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
198
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Det görs väl varje år? Förbehållsbeloppen justeras mer el mindre årligen och ny ”betalplan” skickas ut, så det är väl ingen skillnad mot föregående år… ?!
Jaha trodde inte krf själv initierade en ändring på en betalplan pga ändring av normalbeloppet.

går man igenom alla aktiva sku-san då? Låter osannorlikt :/
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Jaha trodde inte krf själv initierade en ändring på en betalplan pga ändring av normalbeloppet.

går man igenom alla aktiva sku-san då? Låter osannorlikt :/
Nä inte Skuldsaneringen bara de med utmätning får nya förbehållsbelopp.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp