• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Föreläggande idag

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Idag har jag fått mitt första föreläggande .. en av mina skulder har nu trillat dit och jag undrar för att förhala en löneutmätning åtminstone så jag hinner få ut lönen 24 mars HUR lång tid haf jag på mig att svara ? Står inget om 10 dagar …
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Det står när jag googlar att det ska stå
Ett senast svara datum i föreläggandet men jag hittar inget sådant datum ?
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Står inget datum, utan det kommer en påminnelse om du inte svarar
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Och inte tar de pengar från mitt konto i det här skedet väl ? När det kommer ett föreläggande ?
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Står inget datum, utan det kommer en påminnelse om du inte svarar
Ok tack efter hur många dagar kommer den ? Jag vill ju skriva under nu direkt men sa tidigt vill jag inte påskynda processen i onödan så
Jag inte får lönen 24
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Skriver du på idag får du ändå behålla lönen den 24 utan några problem alls
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Skriver du på idag får du ändå behålla lönen den 24 utan några problem alls
Är du säker , hur vet du det ? Jag vill inte hålla på med fulspel egentligen utan jag vill skriva under det datum som gäller så som man levt hela sitt övriga liv , gör rätt , betalar i tid osv . Bara för att jag blev tvungen och släppa skulderna dit 28 februari betyder det ju inte att jag inte kan sköta saker på rätt sätt . Känns obehagligt nu ändå .
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Skriver du på idag har du 10 dagar på dig att betala. Blir då den 23/3 då kommer det som skuldsaldo.
Sen får du papper där du ska redovisa din inkomst som du ska skriva på innan dem börjar dra ngt.
Dessutom har ditt löne kontor med störst sannolikhet ändå kört din lön innan 23 så du är safe på det sättet med
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Skriver du på idag har du 10 dagar på dig att betala. Blir då den 23/3 då kommer det som skuldsaldo.
Sen får du papper där du ska redovisa din inkomst som du ska skriva på innan dem börjar dra ngt.
Dessutom har ditt löne kontor med störst sannolikhet ändå kört din lön innan 23 så du är safe på det sättet med
Ok tack . Jag skriver på imorgon iallafall . Då är det 10 dagar till 24:e , :).
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Har skrivit massor med gånger hur man kan vinna tid så just nu klistrar jag bara in här fr en annan tråd:

"skriv INTE under föreläggandet utan avvakta påminnelsen som borde komma inom 7-14 dagar. Vi säger 10 dagar för enkelhetens skull, så runt 25 kommer en påminnelse. Skriv under det nån dag efter och skicka in. Betala den 27 och meddela långivaren att du betalat. När de fått pengarna så återkallar dem.
Blir det väldigt tajt med tiden (du har 10 dagar på dig att betala innan det blir utslag och anmärkning) så kan du bestrida till Kf och skriva att skulden redan är betald. Då lägger de ärendet på is i max 30 dagar."
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp