• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Föreläggande idag

Vivi08

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 Mars 2023
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Finns ju aldrig garantier men jag fick påminnelse efter 10 dagar och fick påminelse den 6 feb väntade till den 1 mars med att skriva på och det hände inget på den tiden.

Då fick jag till den 14 marsatt agera sen den 21 blev det utslag.
Vad händer efter utslag? Skickas det då till jobbet om utmätning på lönen direkt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 359
Mottagna reaktioner
797
Poäng
677
Vad händer efter utslag? Skickas det då till jobbet om utmätning på lönen direkt?
Nej, det skall göras en utredning om inkomster och utgifter först. Samt att jag TROR att först måste fordringsägare kräva så kallad verkställighet. Alltså med andra ord ge KFM uppdraget att se till att pengarna kommer in. (Utmätning)

Så man skall fylla i sina inkomster och utgifter och skicka dem till KFM när KFM ställt frågan om denna information har man 14 dagar på sig som jag förstått det. Skickar man in så tar de beslut rätt fort om utmätning. Skickar man inte in gör de en schablonberäkning.och utnätningen kan komma igång.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp