• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Föreläggande idag

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Har skrivit massor med gånger hur man kan vinna tid så just nu klistrar jag bara in här fr en annan tråd:

"skriv INTE under föreläggandet utan avvakta påminnelsen som borde komma inom 7-14 dagar. Vi säger 10 dagar för enkelhetens skull, så runt 25 kommer en påminnelse. Skriv under det nån dag efter och skicka in. Betala den 27 och meddela långivaren att du betalat. När de fått pengarna så återkallar dem.
Blir det väldigt tajt med tiden (du har 10 dagar på dig att betala innan det blir utslag och anmärkning) så kan du bestrida till Kf och skriva att skulden redan är betald. Då lägger de ärendet på is i max 30 dagar."
Men jag ska ju inte betala något .
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Har skrivit massor med gånger hur man kan vinna tid så just nu klistrar jag bara in här fr en annan tråd:

"skriv INTE under föreläggandet utan avvakta påminnelsen som borde komma inom 7-14 dagar. Vi säger 10 dagar för enkelhetens skull, så runt 25 kommer en påminnelse. Skriv under det nån dag efter och skicka in. Betala den 27 och meddela långivaren att du betalat. När de fått pengarna så återkallar dem.
Blir det väldigt tajt med tiden (du har 10 dagar på dig att betala innan det blir utslag och anmärkning) så kan du bestrida till Kf och skriva att skulden redan är betald. Då lägger de ärendet på is i max 30 dagar."
Jag ska ju låta alla mina skulder hamna där. U ha löneutmätning tills allt är där och då ansöka om skuldsanering
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
887
Mottagna reaktioner
366
Poäng
497
Så här gör du.
1.skriv ej under första delgivningen.
2. vänta på påminnelse och vänta c.a 10-15 dagar till sen skriv på,
Vänta med att bestrida tills sista dagen(Betsridan) c.a 20 dagar minst innan tinget hör av sig med datum (Datum brukar vara c.a 1mån framåt) du ska godkänna.
Och då är det bäst att godkänna.
(OCH INTE SÄKERT DET ENS GÅR VIDARE TILL TINGSRÄTT)
Så visst kan du dra det långt i förhalan.
Så har jag gjort med väääääääldigt många.
 
Senast ändrad:

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 192
Mottagna reaktioner
906
Poäng
817
Så här gör du.
1.skriv ej under första delgivningen.
2. vänta på påminnelse och vänta c.a 10-15 dagar till sen skriv på,
Vänta med att bestrida tills sista dagen(Betsridan) c.a 20 dagar minst innan tinget hör av sig med datum (Datum brukar vara c.a 1mån framåt) du ska godkänna.
Och då är det bäst att godkänna.
(OCH INTE SÄKERT DET ENS GÅR VIDARE TILL TINGSRÄTT)
Så visst kan du dra det långt i förhalan.
Så har jag gjort med väääääääldigt många.
Väldigt dumt att bestrida om hon tänkt söka skuldsanering snart dock!
Ses som att man inte samarbetar om det är en korrekt skuld
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
887
Mottagna reaktioner
366
Poäng
497
Ne det var inga problem att bestrida och sen söka sanering. De Brydde sig inte med vad jag ansåg vara fel.
När alla papper kom hem om skulden kunde jag gå igenom. Blev det rätt så godkänner du. Så när skulden/Skulderna jag bestred är nu tillbaka. Pratade med dom innan min ansökan om dessa skulder som bestridigt och det var inga problem. De lämnade bara ärendet. Och inte deras bord efter där sa de. Så vad som hände där efter om rätt fel var inget de la in som ej "Samarbete"
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Så lång tid har jag inget behov av att dra ut på det ändå . Jag avvaktar påminnelsen nu då efter mitt första föreläggande . Och efter den nån vecka sen kan jag ju skrivs på . Har jag tur får jag då ut april lönen oxå . Men är det HELT säkert att de inte kan söka en i hemmet förrns efter påminnelsen ?
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Så här gör du.
1.skriv ej under första delgivningen.
2. vänta på påminnelse och vänta c.a 10-15 dagar till sen skriv på,
Vänta med att bestrida tills sista dagen(Betsridan) c.a 20 dagar minst innan tinget hör av sig med datum (Datum brukar vara c.a 1mån framåt) du ska godkänna.
Och då är det bäst att godkänna.
(OCH INTE SÄKERT DET ENS GÅR VIDARE TILL TINGSRÄTT)
Så visst kan du dra det långt i förhalan.
Så har jag gjort med väääääääldigt många.
När kommer påminnelsen efter första föreläggandet ?
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
887
Mottagna reaktioner
366
Poäng
497
Så lång tid har jag inget behov av att dra ut på det ändå . Jag avvaktar påminnelsen nu då efter mitt första föreläggande . Och efter den nån vecka sen kan jag ju skrivs på . Har jag tur får jag då ut april lönen oxå . Men är det HELT säkert att de inte kan söka en i hemmet förrns efter påminnelsen ?
Först påminnelse- sen hemmet efter minst 1 v. Har aldrig slagit fel.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp