• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Försöka samla lånen eller vänta?

Jomenså

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
23 Juni 2022
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Hej!

Har hängt här ett tag utan användare och detta forum har hjälpt mig oerhört mycket!

Nu är det min tur att fråga om råd.
Jag har spelat bort på tok för mycket pengar och har fått hjälp med beroende och inte spelat på 6 månader nu.

Tror ni att det finns någon chans att jag kan få ett samlingslån med dessa förutsättningar? Övriga tips råd?

Årsinkomst: 467 000
Underskott 78 000
Uc riskprognos: 10.9
Uc Score: 505
Förfrågningar 7 st (4st försvinner om en månad)

Lån/krediter:
Blanco:

Swedbank: 191 657 kr
Swedbank: 48 385 kr
Northmill: 186 876 kr
Northmill(kredit): 46 292 kr
Bigbank: 50 683kr
Bigbank: 48 159kr
Ferratum(kredit): 31 500kr

Tot: 555 393kr

Utanför uc:

Merax: 6500kr
Brixo: 14 000kr
Fairlo: 29 500kr

Tot 50 000kr

Så allt som allt 605 393kr


Idag så är månadskostnaden såpass att jag knappt och precis går runt varje månad om jag äter linser och nudlar varje dag. Försöker att betala av så mycket jag kan såfort möjlighet finns.

Drömmen hade varit ett samlingslån på så mycket som möjligt för att få ner månadskostnaden.


Hur tycker ni hade vart det bästa för mig att göra idag? Har i princip sålt allt jag har kunnat och lever så snålt jag bara kan! Jag vill bara få ordning på detta igen och aldrig mer ta ett lån igen efter dethär.


Mvh Lätt uppgiven
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Mitt tips är att du avvaktar en månad bara. Enligt min erfarenhet går riskprognosen ner från 20 till 9% om bara en ff försvinner. Du har det bättre: 4 som försvinner om en månad. Scoring kan gå ännu högre
Det blir svårt att få låna mer än 600tkr som samlingslån, men du kanske kan lämna Swedbanks kvar som har möjligtvis låg ränta och betala av resten. Du en stor chans hos Nytrat Finans iaf men de kommer kräva att du stänga av dig dig från spel på spelpaus.se .. Du får bättre erbjudande kanske med bättre ränta. Så kämpa en månad bara.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Du måste vänta lite till tills din UC betyg blir lite bättre och det kanske blir när dessa 4 ff försvinner. Då kanske du kommer ha chans att samla 350 000 kr i alla fall.
 

Jomenså

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
23 Juni 2022
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Tack för snabba svar! Japp jag har stängt av mig på maxtid på spelpaus och går på möten för det.

Ja, hade jag fått bort allt "smått" så hade jag kunnat få det att gå ihop på ett bättre sätt än idag.

Det försvann en ff igår och den tog betyget från 13.1 till 10.9.
 

Jomenså

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
23 Juni 2022
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Det smartaste bör då vara att ansöka 600k via Lendo eller är det bättre att söka 350k direkt och anta att 600 inte kommer gå?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Det smartaste bör då vara att ansöka 600k via Lendo eller är det bättre att söka 350k direkt och anta att 600 inte kommer gå?
Vänta en månad till när dina ff försvinner. Det är inte många banker som erbjuder så mycket och för att kunna söka en så stor summa måste man oftast ha en medsökande. Tycker du ska söka 350k först och avvakta sedan igen när din UC betyg bli bättre och söka resten. Sen kolar många banker kontoutdrag och om du har speltransaktioner senaste 6 månader brukar de neka.

Jag själv har för 2 månader sökt 350k hos Lendo. Mina förutsättningar var 360k inkomst, 5ff, 6% UC, 35k u-skott och 85k synlig hos UC.
Då fick ja en ända erbjudande på 300k som jag senare blev nekad för pga speltransaktion som var ca 4-5 månader gammal. Så fick välja erbjudande på 225k med dålig ränta.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Det är inte många som erbjuder 600k och därmed faller du bort hos de andra. Vissa dyra nisch banker kan erbjuda lägre belopp men skulle absolut rekommendera att bara söka för att lösa de dyraste annuitetslånen. De 2 swedbank lånen du har, har förmodlingen rak amortering? vad har du för ränta på dessa?
Jag tror, för att ens kunna få nåt erbjudande behöver du komma ner till under 10% i UC; med råge pga bankerna har sina egna kalkyler där du kan hamna mycket högre eller något lägre. Men det blir inte till bra ränta. Vill man få en hyfsat ränta och inte flytta lånet stup i kvarten (det kostar mer!) så behöver du komma under 4% (oxå med råge pga samma som ovan).
Så vänta tills betyget är betydligt bättre. Under tiden kan du förlänga återbetalningstiden och förhandla ner ränta hos befintliga lånegivare för att komma ner i månadskostnad.
 

Egget

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 Maj 2022
Meddelanden
120
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Idag försvann en av Förfrågningarna och riskprognosen gick ner till 6.9% och UC scoren gick upp till 530.
Har du sökt något?
Om det är kris så kan du söka för att samla ihop en del, räntan kanske inte blir den bästa men det kan ju hjälpa med att sänka månadskostnaden och göra livet lättare för att sedan när alla krediter nollats, ff gått ut etc söka på nytt.

Med det sagt så är det bästa förstås att vänta ut alla FF, försöka släcka krediter och få ner risk så lågt som möjligt innan ansökan.

(snarlika förutsättningar som jag hade, fick rätt OK från Remember, mer info här:
Thread 'Stort samlingslån (700k), hjälp och strategi.' https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/stort-samlingslån-700k-hjälp-och-strategi.19780/
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp