Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Förskottslön, inget svar

Diskussion i 'Smslån' startad av Mona77, 27 november 2017.

1. Norreborre

Norreborre V.I.P

Mottagna gillanden:
    33
    Trofépoäng:
    147
    Jag gjorde en ansökan. Hade nästan glömt av den då jag fick ett mail om beviljat lån och att det var utbetalt. Kollade kontot och då fanns pengarna redan där. Ingen telefonkontakt eller något. Så om man bortser från att första gången tar sjukt lång tid är dom klockrena.

Böna gillar detta.
  2. tröttmössa

tröttmössa V.I.P

Mottagna gillanden:
    247
    Trofépoäng:
    397
    Har aldrig haft problem med mina ansökningar utan utbetalt dagen efter eller till och med samma dag
    men de svarar aldrig på mail har skickat en del genom åren,

3. Böna

Böna Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    6
    Härligt att höra att det funkar för någon ;) jag har mailat in dokument som efterfrågats i 9 dagar så först när jag sökte på nytt i går fick jag ”svar” och den första ansökan från 31/1 blev makulerad så nu står det samma sk*t igen, ”väntar på dokument” men de har de ju fått en ca 12 ggr! Borde de inte ge avslag om jag inte är intressant istället för nonchalera tycker man ju.

4. Kim71

Kim71 Gäst

Böna!
    Känns som en ENORMT oseriös långivare... Man behandlar inte sina kunder så... Finns det verkligen ingen annanstans som Du kan låna från istället?! Har själv bara superbra erfarenheter från t.ex Credigo och Easycredit...

Böna gillar detta.
  5. Lize

Lize V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    644
    Trofépoäng:
    617
    Min uppfattning är att det är ett "enmansbolag" som fixar det hen hinner. Märks vid extra vid högtider och semestertider. Bolaget har som mest omsatt 2,5 Mkr (2014), nu omsätter det 1,5 Mkr (2017). Har väl blivit mer noggrann med vilka de lånar ut till efter diverse kreditförluster.

6. Böna

Böna Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    6
    Så kan det absolut vara, men lite småsurt när man kan ha ”slösat” en bisnode förfrågan på detta för de räknas ju också nuförtiden och för många där är aldrig bra så därför väntar jag ”tålmodigt” på svar från forskottslon läste faktiskt runt lite om dem innan och de har fått väldigt fin kritik och har mestadels nöjda kunder. Oavsett kritiken från många att de är ”långsamma” så känns de seriösa men riktigt trist att de är usla på svara på mail bara :( #leverpåhoppet

Lize gillar detta.
  7. Böna

Böna Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    6
    Väcker liv i den här tråden igen då jag var oerhört naiv som verkligen trodde att de skulle återkoppla gång två....men sammanlagt har jag väntat på svar ifrån forskottslon i 14 dagar....verkar det inte småskumt?? Är det någon som prövat skicka in dokument per post?

Last edited: 13 februari 2018
  8. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 033
    Trofépoäng:
    877
    Kan jag se om jag godkänt autogirot?
    Vet inte om jag gjorde rätt.

9. Böna

Böna Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    6
    Godkände du autogirot hos banken eller via länken på förskottslön? Jag har gjort både och men det står fortfarande preliminärt...

10. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 033
    Trofépoäng:
    877
    2 frågor om förskottslön.

Är anmärkning OK?
    Dom nekade mig kan det vara för att jag har aktuellt betalningsföreläggande hos KFM?

Dela sidan