• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Förskottslön, inget svar

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
895
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Låter ju skumt att det ska ta en månad ;)...det finns ju en anledning till man söker ”förskottslön”! Får man fråga hur det gick till att få det beviljat?

Jag gjorde en ansökan. Hade nästan glömt av den då jag fick ett mail om beviljat lån och att det var utbetalt. Kollade kontot och då fanns pengarna redan där. Ingen telefonkontakt eller något. Så om man bortser från att första gången tar sjukt lång tid är dom klockrena.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Har aldrig haft problem med mina ansökningar utan utbetalt dagen efter eller till och med samma dag
men de svarar aldrig på mail har skickat en del genom åren,
 

Böna

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 Februari 2018
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Har aldrig haft problem med mina ansökningar utan utbetalt dagen efter eller till och med samma dag
men de svarar aldrig på mail har skickat en del genom åren,
Härligt att höra att det funkar för någon ;) jag har mailat in dokument som efterfrågats i 9 dagar så först när jag sökte på nytt i går fick jag ”svar” och den första ansökan från 31/1 blev makulerad så nu står det samma sk*t igen, ”väntar på dokument” men de har de ju fått en ca 12 ggr! Borde de inte ge avslag om jag inte är intressant istället för nonchalera tycker man ju.
 
K

Kim71

Gäst
Poäng: 0
Böna!
Känns som en ENORMT oseriös långivare... Man behandlar inte sina kunder så... Finns det verkligen ingen annanstans som Du kan låna från istället?! Har själv bara superbra erfarenheter från t.ex Credigo och Easycredit...
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Böna!
Känns som en ENORMT oseriös långivare... Man behandlar inte sina kunder så... Finns det verkligen ingen annanstans som Du kan låna från istället?! Har själv bara superbra erfarenheter från t.ex Credigo och Easycredit...
Min uppfattning är att det är ett "enmansbolag" som fixar det hen hinner. Märks vid extra vid högtider och semestertider. Bolaget har som mest omsatt 2,5 Mkr (2014), nu omsätter det 1,5 Mkr (2017). Har väl blivit mer noggrann med vilka de lånar ut till efter diverse kreditförluster.
 

Böna

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 Februari 2018
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Min uppfattning är att det är ett "enmansbolag" som fixar det hen hinner. Märks vid extra vid högtider och semestertider. Bolaget har som mest omsatt 2,5 Mkr (2014), nu omsätter det 1,5 Mkr (2017). Har väl blivit mer noggrann med vilka de lånar ut till efter diverse kreditförluster.
Så kan det absolut vara, men lite småsurt när man kan ha ”slösat” en bisnode förfrågan på detta för de räknas ju också nuförtiden och för många där är aldrig bra så därför väntar jag ”tålmodigt” på svar från forskottslon läste faktiskt runt lite om dem innan och de har fått väldigt fin kritik och har mestadels nöjda kunder. Oavsett kritiken från många att de är ”långsamma” så känns de seriösa men riktigt trist att de är usla på svara på mail bara :( #leverpåhoppet
 

Böna

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 Februari 2018
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Väcker liv i den här tråden igen då jag var oerhört naiv som verkligen trodde att de skulle återkoppla gång två....men sammanlagt har jag väntat på svar ifrån forskottslon i 14 dagar....verkar det inte småskumt?? Är det någon som prövat skicka in dokument per post?
 
Senast ändrad:

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Kan jag se om jag godkänt autogirot?
Vet inte om jag gjorde rätt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
2 frågor om förskottslön.

Är anmärkning OK?
Dom nekade mig kan det vara för att jag har aktuellt betalningsföreläggande hos KFM?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp