Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Förskottslön problem med autogiro

Jag har lånat av förskottslön flera ggr, varenda gång betalat in innan förfallodag manuellt. Denna gång skulle jag låta det tas på autogirot. När jag tittar efter ett par dagar efter ser jag att autogirot är borttaget, och det inte av mig!! Ringde till dom o de förstod inte varför. Jag lovade att betala in samma dag, men efter fel beräkningar av mig har jag inte kunnat göra det.
Idag fick jag ett 'krav' på mailen, för det stod att det skulle betalas inom 7 dagar annars inkasso. Är det lugnt om jag betalar inom 7 dagar eller är de snabbare med inkasso än vad som skrivs i kravet?
Skickas kravet även hem i brevlådan med 'förskottslön' tryckt på hela?
Vore så tacksam för ett svar...

Ska vara ok

Har inte alltid teckning på kontot då min lön kan komma några dagar senare ibland.

Har fått samma brev brukar lösa skulden då.

Inga problem att låna igen.

Hade problem för några år sedan, att det inte fanns teckning under semestern för andra autogiron hade hunnit före och de hade problem med girot .När jag upptäckte detta hade det gått till inkasso. då får man inte låna mer.

Men de förstod läget och jag fick låna igen

Tack piraten! Så det är lugnt inom dessa 7 dagar i alla fall? Måste försöka lösa det! Vet du om kravet även kommer i brevlådan eller endast mail?:(

Båda

Kommer på mail och i låda

betala

Jag har lånat av förskottslön flera ggr, varenda gång betalat in innan förfallodag manuellt. Denna gång skulle jag låta det tas på autogirot. När jag tittar efter ett par dagar efter ser jag att autogirot är borttaget, och det inte av mig!! Ringde till dom o de förstod inte varför. Jag lovade att betala in samma dag, men efter fel beräkningar av mig har jag inte kunnat göra det.
Idag fick jag ett 'krav' på mailen, för det stod att det skulle betalas inom 7 dagar annars inkasso. Är det lugnt om jag betalar inom 7 dagar eller är de snabbare med inkasso än vad som skrivs i kravet?
Skickas kravet även hem i brevlådan med 'förskottslön' tryckt på hela?
Vore så tacksam för ett svar...

Betala omdelbart

Kan inte just nu...men stod inom 7 dagar i kravet, annars inkasso...stämmer inte det? Vad händer innan dess menar du?

Vet någon vad som händer om man tar bort deras autogiro??

Fick först ett mejl att de försökt dragit och att de skulle försöka dra dagen efter igen. Sedan fick jag hem påminnelse och sedan brev om att de skulle/hade skickat till kfm. Tog en månad ca innan de hotade om kfm

Ok hände inget annat?? Jag vill nämligen plocka bort alla autogiro pga att jag ska släppa alla lån till kfm. Kan jag våga ta bort deras med??

bara ta bort händer inget mer än att du får fakturan hem istället

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp