• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 450
Poäng
8 917
Men vad motsvarar 506 är det 1 eller 9 liksom?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
På näst senaste bisnode har jag 508 i score och betyg 4 på minupplysning.se

Senaste upplysningen står det kreditrisk 1- kredit avrådes (även fast det står 4 länge nu för mig) Med andra ord bör jag vänta... tror jag fick sämre betyg av det företaget för att jag hade sökt hos dem tidigare
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Fattar inte Bisnodes skala för score. Är det alltså bättre att ligga närmare 500 än 600?

Någon som hört mer om deras höjning? Enligt kundtjänst skulle information mailas ut i början-mitten av denna vecka.
 
?

...

Gäst
Poäng: 0
Fattar inte Bisnodes skala för score. Är det alltså bättre att ligga närmare 500 än 600?

Någon som hört mer om deras höjning? Enligt kundtjänst skulle information mailas ut i början-mitten av denna vecka.


Chattade med kundtjänst och som vanligt så säger dom att höjningen sker inom kort.denna veckan kommer det lanseras en ny sajt som är en del i arbetet för att kunna genomföra en högre kredit.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Fattar inte Bisnodes skala för score. Är det alltså bättre att ligga närmare 500 än 600?
som en annan medlem skrev här häromdan så är 500 sämsta och 600 bästa. Så det är bättre att ligga närmare 600 :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 450
Poäng
8 917
Hur ser ni dom siffrorna? Jag kan bara se 1-10 på min upplysning.

Det är samma för mig så jag förstår inte alls vad jag har för betyg. Jag har 3 eller 4 numera på Bisnode. Vad motsvarar det i deras 500 till 600 liksom?
Jävla Bisnode och deras 500 scoringmodeller.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
- 11/7 gjordes en ff på mig. Hade då 29 tidigare ff, 520 i score och en kreditrisk på 31,8 %.
- 12/8 gjordes en ny ff. Hade då 9 ff, 571 i score och en kreditrisk på 7,9 %.

Mellan dessa två datum har mitt kreditbetyg varit fast vid 2. 20 (!!!) ff försvann alltså och inte skit hände med betyget...

Slutsatsen är att ändringar på score/kreditrisk inte konsekvent följer kreditbetyget. Dessa faktorer verkar vara oberoende av varandra vilket gör Bisnode så jävla lurt. Samtidigt verkar åtminstone score och kreditrisk, enskilt, påverkas av antalet ff. Så är det för mig iaf.

Intressant är vad låneaktörerna kollar på...? Är det score, kreditrisk, betyg eller alla tre...

Det är samma för mig så jag förstår inte alls vad jag har för betyg. Jag har 3 eller 4 numera på Bisnode. Vad motsvarar det i deras 500 till 600 liksom?
Jävla Bisnode och deras 500 scoringmodeller.
 
?

...

Gäst
Poäng: 0
- 11/7 gjordes en ff på mig. Hade då 29 tidigare ff, 520 i score och en kreditrisk på 31,8 %.
- 12/8 gjordes en ny ff. Hade då 9 ff, 571 i score och en kreditrisk på 7,9 %.

Mellan dessa två datum har mitt kreditbetyg varit fast vid 2. 20 (!!!) ff försvann alltså och inte skit hände med betyget...

Slutsatsen är att ändringar på score/kreditrisk inte konsekvent följer kreditbetyget. Dessa faktorer verkar vara oberoende av varandra vilket gör Bisnode så jävla lurt. Samtidigt verkar åtminstone score och kreditrisk, enskilt, påverkas av antalet ff. Så är det för mig iaf.

Intressant är vad låneaktörerna kollar på...? Är det score, kreditrisk, betyg eller alla tre...

Vart kan ni vad detnör för score och kreditrisk? På min upplysnings kopia står det inte något om någon procent eller score.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp