• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Får sänkt ränta på mitt nuvarande lån från 1 november efter att jag gjorde som de skrev i mailet, så det gäller även gamla lån.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Får sänkt ränta på mitt nuvarande lån från 1 november efter att jag gjorde som de skrev i mailet, så det gäller även gamla lån.

Jag gjorde likadant. Inte för att det här särskilt mycket, vad kan det röra sig om 30-40 kr i månaden?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Härmed markerar vi starten för en händelserik höst

Idag lanserar vi:

Ny webbsida och plattform.

?? Ny ansökan med utbetalning i realtid alla dagar, alla tider.

Ny effektiv ränta på 19%. Inga decimaler, inga avgifter. Det tycker vi är fair.

Lansering av nya sajten lägger grunden för en händelserik höst med flera uppdateringar som successivt kommer utannonseras. Vi kommer bl.a att få se högre belopp till ännu lägre ränta, kontokredit för löpande in- och uttag samt nya Mina Sidor med finesser som gör livet lite mer fair för våra kunder.

Att göra stora livsval kan kännas befriande och euforiskt men också lite pirrigt. Den positiva känslan av att ta makten och kontrollen över sitt eget liv skall gå ihop med vardagsekonomi och oväntade utgifter. Det kan handla om att jobba som frilans för att samtidigt förverkliga en dröm som kräver studier eller välja ett liv där inkomsten varierar över tid. I en sådan situation kan vi lätt hamna i underläge hos långivare som utnyttjar ett plötsligt pengabehov eller krav från banken på regelbunden fast inkomst. Följden blir dyra eller stela lån där kunden känner sig inlåst.?

Vår idé bygger på en lånetjänst som skapar maktbalans mellan oss som långivare och våra kunder. När vi grundade Fairlo 2016 så var det utifrån insikten att alltfler människor väljer att ta makten och kontrollen över sitt eget liv och sin egen tid. När vi analyserade villkoren så visade det sig marknaden inte var rättvis och det var där idén till Fairlo föddes.

Idag är Fairlo en finansiell tjänst med syfte att skapa rättvisa i samhällets nya ekonomiska struktur. Vi vill vara en finansiell partner på vägen genom livets olika faser, livets olika utgifter och livets olika finansiella behov.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
De glömde lägga till den lilla detaljen att de numera använder Bisnode :D
 

ollelop

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
378
Mottagna reaktioner
169
Poäng
347
Enligt vår bedömning kan vi i dagsläget inte erbjuda dig en kredit. Här nedan ser du anledningen till det:

Bisnode score under mininivå.


Har du frågor eller funderingar kring detta är du mer än välkommen att höra av dig till vår kundservice. Du är också välkommen att försöka igen längre fram när du tror att ovan anledning har ändrats för dig.

/Team Fairlo
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Vad har du för betyg hos Bisnode?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp