Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

Det är sant: man har en 1:a vilket innebär att krediten avrådes. Men samtidigt, lyckades det vilket är mycket besynnerligt: 30+ förfrågningar. Ett underskott som motsvarar 30% av tot inkomst 2019 deklaration 2020 Inget hos kronofogden men ja en del betalplaner hos inkasso..nu för tiden ..men inget missbruk eller synligt ännu. haft fairlo i några år, från när de lanserades. Först 10, nedamorterat till 6. Augusti 2020 gjorde de om sitt upplägg utrymmet blev tillgängligt som kontokredit och sen... höjning till 50 i november och nu i slutet av juli höjde jag till 100. ( orkade inte vänta in uppdateringen som borde?! Ske nu i augusti. Var också mer eller mindre desperat. Ps har tagit ut varje månad av insatt belopp, så fort jag kunnat. Poäng absolut. Men kanske också : ränteko, långtidskund, och ökad, hög inkomst. Kan göra sitt? Ibland känns lånemarknader som rysk roulette....

Vill tillägga att ja jag har betalat men: dragningarna har ibland misslyckats deras Aoutogiro. Har då swishat in betalningen, nån dag sent?! Så betalat ja exemplariskt nej. Extra amorterat ja, men bara Upp till ett belopp som sedan direkt gått att ta ut. ( bor ensam, ingen ungdom längre men.., bra inkomst - ja. Storstad ja förort ja hyresrätt ja .Förstår ej själv att höjning var möjligt men det måste ju finnas faktorer ?

En fråga. Jag har lån hos fairlo. Jag hade extremt låg bisnodescore(1) när jag fick det. Men min kompis sökte igår med 4 i bisnode och fick svaret, för låg bisnoescore?. Jag har även betalningsanmärkning och han har ett prickfritt register. Hur är det möjligt?

En fråga. Jag har lån hos fairlo. Jag hade extremt låg bisnodescore(1) när jag fick det. Men min kompis sökte igår med 4 i bisnode och fick svaret, för låg bisnoescore?. Jag har även betalningsanmärkning och han har ett prickfritt register. Hur är det möjligt?

Hade någon av er lån där sedan innan?

Det är sant: man har en 1:a vilket innebär att krediten avrådes. Men samtidigt, lyckades det vilket är mycket besynnerligt: 30+ förfrågningar. Ett underskott som motsvarar 30% av tot inkomst 2019 deklaration 2020 Inget hos kronofogden men ja en del betalplaner hos inkasso..nu för tiden ..men inget missbruk eller synligt ännu. haft fairlo i några år, från när de lanserades. Först 10, nedamorterat till 6. Augusti 2020 gjorde de om sitt upplägg utrymmet blev tillgängligt som kontokredit och sen... höjning till 50 i november och nu i slutet av juli höjde jag till 100. ( orkade inte vänta in uppdateringen som borde?! Ske nu i augusti. Var också mer eller mindre desperat. Ps har tagit ut varje månad av insatt belopp, så fort jag kunnat. Poäng absolut. Men kanske också : ränteko, långtidskund, och ökad, hög inkomst. Kan göra sitt? Ibland känns lånemarknader som rysk roulette....
Vilket datum höjde du till 100?

Vill tillägga att ja jag har betalat men: dragningarna har ibland misslyckats deras Aoutogiro. Har då swishat in betalningen, nån dag sent?! Så betalat ja exemplariskt nej. Extra amorterat ja, men bara Upp till ett belopp som sedan direkt gått att ta ut. ( bor ensam, ingen ungdom längre men.., bra inkomst - ja. Storstad ja förort ja hyresrätt ja .Förstår ej själv att höjning var möjligt men det måste ju finnas faktorer ?
Tror du helt klart har en poäng att det verkar som att Fairlo tar många parametrar i sin beräkning, inte som de traditionella långivarna som enbart går på upplysningen. Tror att dem främst utgår från sin egna score utifrån de kriterier du uppger men att de i vissa fall (om deras egna score ej räcker) även numera kollar bisnode för fler belopp än bara 100k..

Spelar det någon roll för Fairlo om man konstant nyttjat krediten till fullo när man ansöker om höjning efter 3 inbetalningar?
eller går dem enbart på sin interna score upp till 50.000?

Ingen erfarenhet tyvärr gått dryga halvåret mellan mina sökningar... men alltid varit Max utnyttjat när jag sökt om utökning (kanske typ 700 kr kvar....)Från 10-50 och från 50-100.

Tyvärr haft trygg som tar bisnode i tid och otid så .....måååånga förfrågningar. Varit dålig på att hålla bisnode ren från förfrågningar tyvärr.....

Tyvärr haft trygg som tar bisnode i tid och otid så .....måååånga förfrågningar. Varit dålig på att hålla bisnode ren från förfrågningar tyvärr.....
Samma här. Jag fattade inte hur illa bisnode var förens jag hittade hit. Helt idiotiskt. Tycker att creditsafe är mer rättvisa.

”Hög ”inkomst verkar .... påverka stort. Trotts underskott och betyg. Samt att hålla dig från anmärkningar och utnyttningsgrad, Min erfarenhet...

Ahhhh syfningsfel ! gör inget om fullt utnyttjad kredit de tittar inte så mycket på det inte i mitt fall... ursäkta otydligt!

Ahhhh syfningsfel ! gör inget om fullt utnyttjad kredit de tittar inte så mycket på det inte i mitt fall... ursäkta otydligt!
Jag hoppas verkligen jag får höjning där nu i augusti då jag gjort ytterligare tre betalningar. Har bara 10 i dagsläget. Var enbart beviljad 5000 från början, fick höja till 10000 i maj. Hoppas på minst 20 nu i augusti. Det skulle verkligen dra ner på mina utgifter.

Jag hoppas verkligen jag får höjning där nu i augusti då jag gjort ytterligare tre betalningar. Har bara 10 i dagsläget. Var enbart beviljad 5000 från början, fick höja till 10000 i maj. Hoppas på minst 20 nu i augusti. Det skulle verkligen dra ner på mina utgifter.
Fattar dock inte varför jag bara får höja så lite åt gången. Andra har ju klivit från 5-50 direkt osv med lika kass score

Tror majoriteten får höja med minsta belopp var tredje månad. För mig är det 20k nu med en 1a på bisnode. Jag räknar med att höja var tredje månad så får snällt vänta

Jag är super nöjd om jag får nöja med minimum var tredje månad. Det gynnar min i längden. Är bara orolig för att inte få höja men bisnode verkar inte vara ett problem så länge som man ej söker från 50-100.

Hur ser de ut för er som betalat som man ska och haft 50 000? Fått höjning till 100?

har betalat 3 gånger nu i augusti med halvtaskiga förutsättningar har ju alltid gått när man betalat som man ska men läser fler och fler får avslag.

Hur ser de ut för er som betalat som man ska och haft 50 000? Fått höjning till 100?

har betalat 3 gånger nu i augusti med halvtaskiga förutsättningar har ju alltid gått när man betalat som man ska men läser fler och fler får avslag.
Ja ibland undrar man verkligen hur de tänker.
Varför är nästa steg 100 000? Varför inte typ 75? :)

Har i princip läst hälften av tråden och verkar som att det är ett lotteri, vissa med usla förutsättningar har fått höja från 20 till 100 direkt och vissa med bättre förutsättningar har ej fått höja från 50 till 100. Bara att testa när du fått mejl om att dragningen är lyckad :)

Jag är super nöjd om jag får nöja med minimum var tredje månad. Det gynnar min i längden. Är bara orolig för att inte få höja men bisnode verkar inte vara ett problem så länge som man ej söker från 50-100.
Tror du kommer få höja till nästa steg :)

finns det någon som någonsin har fått igenom en höjning genom en manuell granskning? eller hänvisas det endast till att det bara är en dator som får ta deras beslut?
jag hade gärna kunnat skicka in en kopia på min UC (Mycket bra) än att dom går på den usla Bisnode upplysningen (som nu har blivit mycket sämre då 4st FF är just ifrån Fairlo)

finns det någon som någonsin har fått igenom en höjning genom en manuell granskning? eller hänvisas det endast till att det bara är en dator som får ta deras beslut?
jag hade gärna kunnat skicka in en kopia på min UC (Mycket bra) än att dom går på den usla Bisnode upplysningen (som nu har blivit mycket sämre då 4st FF är just ifrån Fairlo)
Jag har inte den erfarenheten, och inte hört någon annan som fått manuell granskning heller. Det känns som att Fairlo absolut inte jobbar så, och många gånger kan man väl tyvärr tycka att företag i allmänhet stirrar sig blinda på ett systems uträkning. Tänk hur många som egentligen borde bli beviljade och som skulle ha blivit det med en manuell granskning. Om du frågar kundtjänst ifall det är möjligt är jag 99 % säker på att du kommer få ett nej tyvärr. Men att testa skadar ju aldrig!

Hade först 20 k fick sen nekat 50 k 3
Gånger, testade 4 gången för två månader sen och fick 50 k och nu förra månaden 100 k. 4 på bisonode

Fick 300k hos wästgöta utan problem… hade en 7a på bisnode. Sökte 100k men fick bara 10k…Rimligt? 504k inkomst , 39k underskott, 1ff
Därmed faller deras resonemang om att vissa direkt få högre eftersom dom varit goda för ett högre belopp från början. Du har bra förutsättningar (allt är iof relativt), bättre än några som fått 100k direkt. Själv tror jag att deras interna score väger tungt, man ska helt enkelt varit kund länge och vara en ränteko för dom med uttag till Max varje månad..

Hade först 20 k fick sen nekat 50 k 3
Gånger, testade 4 gången för två månader sen och fick 50 k och nu förra månaden 100 k. 4 på bisonode
Fick du nekat var tredje månad på 50 eller testade du lite då och då? När du säger 4 på bisnode menar du att du har en fyra i upplysningskopian eller när du loggar in på min upplysning (krävs att man har tjänsten min bevakning). Får man fråga om du har över/underskott samt årsinkomst? Skriv PM om du ej vill skriva det här :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp