Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

Intervjuad av Fairlo och sedan kommer detta användas på Fairlos hemsida och sociala medier. Verkar handla om en intervju via telefon och tydligen avgör deras VD, vilka som går vidare och blir ambassadörer :D Förutom det där presentkortet erbjuds man också att bli först ut med att testa deras nya produkt som lanseras i höst. Högre kredit och fria uttag inom kreditgränsen. Återkommer när jag vet mer om när i tid detta sätts igång samt om det fortsatt kommer vara Creditsafe :)

Vad innebär det att vara ambassadör :D?

Utifrån deras svar så tror jag tyvärr vi kan glömma Augusti :( Först ska det testas och sedan är vi säkert framme i slutet av året...Känns som nya Divide :D

Creditsafe fortsättningsvis och senast sista augusti.
Kommer att komma ut på deras FB.

Den nya produkten beräknas vara igång i Oktober och det kommer inte bli tal om UC. Kan ju däremot innebära Bisnode och det är ju nästintill lika illa...

Att bli ambassadör handlar om att ställa upp med namn och bild på sociala medier samt på Fairlos hemsida. Inget för mig trots det där presentkortet och löften om att vara först ut att prova deras produkt :D

Den nya produkten beräknas vara igång i Oktober och det kommer inte bli tal om UC. Kan ju däremot innebära Bisnode och det är ju nästintill lika illa...

Att bli ambassadör handlar om att ställa upp med namn och bild på sociala medier samt på Fairlos hemsida. Inget för mig trots det där presentkortet och löften om att vara först ut att prova deras produkt :D
Nej det vill man inte. Inte vara så offentlig

Aha så man måste betala in hela summan sen kanske man får låna en högre summa, dvs inte låna upp?

Jag siyyer och undrar om just detta med.. Är det någon som vet åt vilket håll vi kommer falla ;) Skämt å sido.. Men skulle verkligen uppskatta om det finns någon hjälpsam som kan göra klart om man måste betala sitt lån till fullo eller får man höja ett ev pågående lån?

Så som det är nu måste hela betalas.

Hej! Bara så att alla vet så har ni Fairlo börjat att använda Bisnode! Gjorde en ansökan igår och har idag fått uppgifter om att dom gjort en förfrågan via Bisnode.

Kan intyga att detta stämmer. De har dessutom uppdaterat sin FAQ:

1. Tar ni en kreditupplysning?
    Vi gör en kreditupplysning däremot använder vi inte eller rapporterar in till UC utan vi använder Bisnode Sverige AB.

Hej! Bara så att alla vet så har ni Fairlo börjat att använda Bisnode! Gjorde en ansökan igår och har idag fått uppgifter om att dom gjort en förfrågan via Bisnode.

Trist :(

Fick du lånet? Vad har du för betyg hos Bisnode?

Yes jag fick lånet. På förfrågan stod det 4. Vilken ska vara typ medelbra? Har massa onödiga förfrågningar på Bisnode från förra året som drar ner betyget en del.

Yes jag fick lånet. På förfrågan stod det 4. Vilken ska vara typ medelbra? Har massa onödiga förfrågningar på Bisnode från förra året som drar ner betyget en del.

4 är helt ok. Bra att veta vart deras ”gräns” går för att bevilja lån. Själv har jag 1 :(

Ännu en aktör som börjar med Credisafe för att sedan övergå till Bisnode. Tråkig utveckling.

Har dom ändrat till Bisnode för att dom skall släppa den högre gränsen på lånen eller? Om man har ett stående lån hos som och man vill höja sin kredit kommer som även då köra Bisnode?

Har dom ändrat till Bisnode för att dom skall släppa den högre gränsen på lånen eller? Om man har ett stående lån hos som och man vill höja sin kredit kommer som även då köra Bisnode?
Jag funderade också på det. Med creditsafe så blir man beviljad ganska enkelt fast man egentligen inte har så hög kreditvärdighet. Så för att få låna ut högre belopp så kanske dom blir tvungna att köra bisnode? Bara en tanke.

Alltså nu finns det typ inte längre någon aktör som kör Creditsafe längre?

Kan det vara så att bisnode har anlitat någon super säljare som lyckas övertala fler och fler xD

Fairlo var en av mina favoriter men snart är dom på en bottenplacering dom också.
Dyra.
Bisnode.
Lågt belopp.
Bluffar om sin utannonserade höjning.

Snart ska dom sättas på Terrys_ Svarta lista om dom inte skärper sig.

Håller med dig Terry...

20-50k är vad de kommer erbjuda. Bisnode kommer tas vid ansökan om höjd kredit. Sedan fria uttag utan ytterligare Bisnode som idioterna hos Tryggkredit. För personer med sämre förutsättningar kommer de erbjuda mellan 2-5k, en kredit som man sedan kan ”jobba” upp genom att sköta inbetalningar osv. Grymt besviken på Fairlo. Nu är de som vilken annan ockrare som helst på lånemarknaden.

Det har dom sagt till mig sedan februari.

Håller med dig Terry...

20-50k är vad de kommer erbjuda. Bisnode kommer tas vid ansökan om höjd kredit. Sedan fria uttag utan ytterligare Bisnode som idioterna hos Tryggkredit. För personer med sämre förutsättningar kommer de erbjuda mellan 2-5k, en kredit som man sedan kan ”jobba” upp genom att sköta inbetalningar osv. Grymt besviken på Fairlo. Nu är de som vilken annan ockrare som helst på lånemarknaden.

Exakt så. Nu har dom INGEN som helst fördel gentemot varesej Tryggkredit,Snabbfinans,Creditstar,Lånbutiken. Absolut ingen fördel alls och man bör således undvika Fairlo.

Håller med dig Terry...

Så om han har skött sin betalning på grund lånet i 6 mån kommer dom ändå neka mig en kredithöjning tack vare bisnode pissar på mig?

ännu ett pajas företag som man undviker tur man är snart borta från dessa helt. detta byte från creditsafe till biosnode :S hoppas dom förlorar många kunder och inser vilken dum ide dom gjorde nu.

Skit, vill inte ta nå mer bisnode på ett tag nu. För några veckor sen vet jag att dem tog Creditsafe men det står nu under deras frågor och svar: ”tar bisnode”
Skit :mad::(

ännu ett pajas företag som man undviker tur man är snart borta från dessa helt. detta byte från creditsafe till biosnode :S hoppas dom förlorar många kunder och inser vilken dum ide dom gjorde nu.

Exakt så. Tacka vet jag för Lumify. Min nya favoritprodukt!

Såhär svarade kundtjänst när jag frågade om varför dom inte hade kvar creditsafe som dom tidigare sagt dom ska behålla. Och när dom nya tjänsterna lanseras.

Bilagor

• 84CE2FAF-BD3E-4ADC-A7BF-4BF3F286A6D0.webp
    84CE2FAF-BD3E-4ADC-A7BF-4BF3F286A6D0.webp
    82.4 KB · Visningar: 340
Fairlo har en "undersökning" på sin hemsida.
Vad vill du Fairlo lanserar härnäst?

Högre lånebelopp
En kredit så jag kan göra uttag inom min kreditgräns

Jag fattar inte skillnaden?
Spontant är väl alltid alternativ 1 bättre, eller?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp