Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

Mycket tråkigt som sagt. Dom var typ mina favoriter nu är dom skit tycker jag.
10.000 bara. Bisnode. Usch.

Fairlo har en "undersökning" på sin hemsida.
Vad vill du Fairlo lanserar härnäst?

Högre lånebelopp
En kredit så jag kan göra uttag inom min kreditgräns

Jag fattar inte skillnaden?
Spontant är väl alltid alternativ 1 bättre, eller?
Skillnaden att Fairlo är ett lån att det inte går att ta ut mer (måste betala av allt för att ansöka igen)
Kredit med uttag är det andra alternativet

Inget nytt här inte....

... och de kör Bisnode nu, så kört med denna

Ny GetDivide. Dom skulle höja för ett halvårsen för fan. Blev inget med det men det blev Bisnode..

Fairlo står upp för rojalismen!
När vi bytte kreditupplysningsföretag från Creditsafe till Bisnode så har det visat sig att några av våra återkommande kunder inte kunnat passera den nya scoringmodellen trots att de är lojala Fairlo.

Därför har vi idag gjort en uppdatering i vår ansökan som gör att alla våra trogna kunder får en specialbehandling där vi accepterar lägre Bisnode scoring.

För det är väl ändå fair att du som är Lojal också ska få en Rojal behandling ;)

Denna uppdatering börjar gälla från idag och gör att vi i ansökan i realtid kollar om du varit kund hos Fairlo tidigare och visat god förmåga att följa din återbetalningsplan och i så fall slussar din ansökan via de lägre scoringkraven.

När vi bytte kreditupplysningsföretag från Creditsafe till Bisnode så har det visat sig att några av våra återkommande kunder inte kunnat passera den nya scoringmodellen trots att de är lojala Fairlo.

Därför har vi idag gjort en uppdatering i vår ansökan som gör att alla våra trogna kunder får en specialbehandling där vi accepterar lägre Bisnode scoring.

För det är väl ändå fair att du som är Lojal också ska få en Rojal behandling ;)

Denna uppdatering börjar gälla från idag och gör att vi i ansökan i realtid kollar om du varit kund hos Fairlo tidigare och visat god förmåga att följa din återbetalningsplan och i så fall slussar din ansökan via de lägre scoringkraven.

bra något positivt, jag undrar vilken score tror du man kan ha som lägst?4-5 biosnode? synd att de inte fortsatte med creditsafe :)

Najs! Undrar dock om de godkänner en 1:a haha

För kunder som haft lån hos dom tidigare och skött deras lån så krävs scoring på 520 och uppåt.
530 hos Bisnode för övriga.

Score: 555 har jag på Bisnode så jag bör väl rimligtvis vara körd då.

Jag kollade bara en upplysningskopia.
Bisnodes jävla formel och betyg är både missvisande och otydliga. Känns som ett jävla lotteri.

Jag kollade mina 5 senaste upplysningar. Har haft 1 i kreditbetyg.
Till en annan typ av scoring.
Allt mellan 509-536.
Allt beroende på vilket bolag som tar upplysningen.
Verkligen ett lotteri.

Men har dom tre olika scoringmodeller Bisnode?

Dom har 1 till 10
500 till 600
0-100%

Har sett alla tre på mina upplysningskopior. Jävla skänt.

Jag har 571 i score. 7,9 % i kreditrisk men ”bara” 2 i betyg. Fattar inte deras modell...:/

Ja precis.
Tror vi får information om en höjning inom 2 veckor...

Jag har 506 och nekas, betyder ju att alla över 520 godkänns om man skött sig, skrev en i chatten. 530 för nya kunder.

Men vad motsvarar 506 är det 1 eller 9 liksom?

På näst senaste bisnode har jag 508 i score och betyg 4 på minupplysning.se

Senaste upplysningen står det kreditrisk 1- kredit avrådes (även fast det står 4 länge nu för mig) Med andra ord bör jag vänta... tror jag fick sämre betyg av det företaget för att jag hade sökt hos dem tidigare

Fattar inte Bisnodes skala för score. Är det alltså bättre att ligga närmare 500 än 600?

Någon som hört mer om deras höjning? Enligt kundtjänst skulle information mailas ut i början-mitten av denna vecka.

Fattar inte Bisnodes skala för score. Är det alltså bättre att ligga närmare 500 än 600?

Någon som hört mer om deras höjning? Enligt kundtjänst skulle information mailas ut i början-mitten av denna vecka.

Chattade med kundtjänst och som vanligt så säger dom att höjningen sker inom kort.denna veckan kommer det lanseras en ny sajt som är en del i arbetet för att kunna genomföra en högre kredit.

som en annan medlem skrev här häromdan så är 500 sämsta och 600 bästa. Så det är bättre att ligga närmare 600 :)

Hur ser ni dom siffrorna? Jag kan bara se 1-10 på min upplysning.

Det är samma för mig så jag förstår inte alls vad jag har för betyg. Jag har 3 eller 4 numera på Bisnode. Vad motsvarar det i deras 500 till 600 liksom?
Jävla Bisnode och deras 500 scoringmodeller.

- 11/7 gjordes en ff på mig. Hade då 29 tidigare ff, 520 i score och en kreditrisk på 31,8 %.
- 12/8 gjordes en ny ff. Hade då 9 ff, 571 i score och en kreditrisk på 7,9 %.

Mellan dessa två datum har mitt kreditbetyg varit fast vid 2. 20 (!!!) ff försvann alltså och inte skit hände med betyget...

Slutsatsen är att ändringar på score/kreditrisk inte konsekvent följer kreditbetyget. Dessa faktorer verkar vara oberoende av varandra vilket gör Bisnode så jävla lurt. Samtidigt verkar åtminstone score och kreditrisk, enskilt, påverkas av antalet ff. Så är det för mig iaf.

Intressant är vad låneaktörerna kollar på...? Är det score, kreditrisk, betyg eller alla tre...

Det är samma för mig så jag förstår inte alls vad jag har för betyg. Jag har 3 eller 4 numera på Bisnode. Vad motsvarar det i deras 500 till 600 liksom?
Jävla Bisnode och deras 500 scoringmodeller.

- 11/7 gjordes en ff på mig. Hade då 29 tidigare ff, 520 i score och en kreditrisk på 31,8 %.
- 12/8 gjordes en ny ff. Hade då 9 ff, 571 i score och en kreditrisk på 7,9 %.

Mellan dessa två datum har mitt kreditbetyg varit fast vid 2. 20 (!!!) ff försvann alltså och inte skit hände med betyget...

Slutsatsen är att ändringar på score/kreditrisk inte konsekvent följer kreditbetyget. Dessa faktorer verkar vara oberoende av varandra vilket gör Bisnode så jävla lurt. Samtidigt verkar åtminstone score och kreditrisk, enskilt, påverkas av antalet ff. Så är det för mig iaf.

Intressant är vad låneaktörerna kollar på...? Är det score, kreditrisk, betyg eller alla tre...

Vart kan ni vad detnör för score och kreditrisk? På min upplysnings kopia står det inte något om någon procent eller score.

Fairlo lanserar ny, uppdaterad sajt i slutet av/början av nästa vecka. De kommer då också informera om när höjningen av deras lån påbörjas...

Augusti blev september som blev oktober som blev denna veckan som nu är nästa....Alltid samma med dessa bolag.

Otroligt intresserad var dom kommer lägga sig dock. 20.000 tror jag kommer bli beloppet. Dom är fortfarande väldigt små. 30.000 vore överraskande och allt över det sensationellt. Tänk er 100.000 typ :D

Ska för övrigt bli intressant att se om dom beviljar mig som skött alla deras lån fläckfritt sedan första dagen dom lanserade men som har en sämre Bisnode...

Detsamma gäller mig men jag tror på det först när jag ser det. Alltför många som lovar runt och håller tunt...

Ska för övrigt bli intressant att se om dom beviljar mig som skött alla deras lån fläckfritt sedan första dagen dom lanserade men som har en sämre Bisnode...

Och nästa vecka får vi veta NÄR de kommer börja med sina höjningar. Det kan dröja ytterligare haha!

Augusti blev september som blev oktober som blev denna veckan som nu är nästa....Alltid samma med dessa bolag.

Otroligt intresserad var dom kommer lägga sig dock. 20.000 tror jag kommer bli beloppet. Dom är fortfarande väldigt små. 30.000 vore överraskande och allt över det sensationellt. Tänk er 100.000 typ :D

Dom sa till mig att höjningen kommer vara upp till 50.000kr.
Vi får se.

Jaha så det är bara informationen som kommer nästa vecka? Höjningen kan ju då i princip vara från 1 januari eller 1 juni 2030....Löjligt!

Precis, det var så de beskrev det för mig. Mm, förväntar mig inget inom de närmsta tiden men erbjuder de 50K som någon skrev är det intressant.

Jaha så det är bara informationen som kommer nästa vecka? Höjningen kan ju då i princip vara från 1 januari eller 1 juni 2030....Löjligt!

50.000 Erbjuder ju även Creditstar exemplevis...Allt handlar om hur "lätt" lånet kommer bli och vilken ränta.
50.000 med Bisnode där "alla" beviljas hade varit en räddningsplanka som heter duga för undertecknad...

Ca en månad efter att nya sajten lanserats kommer de börja erbjuda höjningar enligt kundtjänst.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp