- Meddelanden
- 375
- Mottagna reaktioner
- 120
- Poäng
- 307
Innan sommaren kommer dom att lansera en kontokredit, ska bli spännande.
biosnode?
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Innan sommaren kommer dom att lansera en kontokredit, ska bli spännande.
Upp till 50?
- Meddelanden
- 123
- Mottagna reaktioner
- 26
- Poäng
- 112
Bisnode, jag fick där trots svagt betyg för ett tag sedan. Smidiga och enkla att ha och göra med och väldigt trevliga.biosnode?
K
Kulglass
Gäst
Poäng: 0
Intressant med kontokredit. Ointressant dock så länge de använder Bisnode. Fick låna ynka 5000 med en sjua i betyg hos Bisnode.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Fick aldrig någon summa bekräftad. Men kommer va bisnode.
Är det inte typ samma sak som idag? Om man skulle välja att ta ut hela krediten på en gång menar jag.
K
Kulglass
Gäst
Nu kanske jag missförstod din fråga men från en kontokredit kan du ju göra uttag om du har kredit ”kvar” Fairlo idag har ju bara blancolån.
Är det inte typ samma sak som idag? Om man skulle välja att ta ut hela krediten på en gång menar jag.
T
Testar55
Gäst
Bisnode, jag fick där trots svagt betyg för ett tag sedan. Smidiga och enkla att ha och göra med och väldigt trevliga.
Vilket bisnode betyg hade du och vilken summa sökte du på??
- Meddelanden
- 555
- Mottagna reaktioner
- 425
- Poäng
- 527
Vilket bisnode betyg hade du och vilken summa sökte du på??
Jag hade en 2a och fick 10.000kr
T
Test323
Gäst
Jag hade en 2a och fick 10.000kr
tack!
Sökte du på 10000kr eller högre och blev erbjuden lägre?
skulle behöva 25-30000kr...men har bara 3 i score hos Bisnode.
T
Test323
Gäst
Hade du 7...sågar jag inte ngn chans med 3:a..
7 är ju ändå rätt bra på Bisnode
7 är ju ändå rätt bra på Bisnode

- Meddelanden
- 555
- Mottagna reaktioner
- 425
- Poäng
- 527
Hade du 7...sågar jag inte ngn chans med 3:a..
7 är ju ändå rätt bra på Bisnode![]()
Om jag loggar in på min upplysning och kollar så har jag en 7a. Men på förfrågningen som fairlo tog så stod det att jag hade en 2a. Det är väldigt missvisande med min upplysning tyvärr.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Helt jävla sjukt att betyget på minupplysning aldrig stämmer med upplysningskopian man får - ännu sjukare att den på kopian, alltså som bolaget ser alltid är lägre.
- Meddelanden
- 123
- Mottagna reaktioner
- 26
- Poäng
- 112
Jag hade en 2a och fick 20kVilket bisnode betyg hade du och vilken summa sökte du på??
- Meddelanden
- 23
- Mottagna reaktioner
- 7
- Poäng
- 27
Helt jävla sjukt att betyget på minupplysning aldrig stämmer med upplysningskopian man får - ännu sjukare att den på kopian, alltså som bolaget ser alltid är lägre.
7 på min upplysning och sen 4 på kopia. Helt sjukt. UC ligger på 0.1.
- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
7 på min upplysning och sen 4 på kopia. Helt sjukt. UC ligger på 0.1.
Varför vill du låna hos Fairlo om du har en UC på 0,1?
- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Ser ut som om Fairlo numera har en kredit med fria uttag om jag inte fattat det fel. Tar dock fortfarande Bisnode...
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Ser ut som om Fairlo numera har en kredit med fria uttag om jag inte fattat det fel. Tar dock fortfarande Bisnode...
Intressant. Men två frågor.
Ditt Vardagslån 10000
Nyttjat belopp är 1802.9 kr och 921.24 kr i månaden i 2 månader. Kvar att nyttja är 0 kr.
Hur tar man ut pengarna? Följdfråga : Tar dom en Bisnode vid varje uttag?
- Meddelanden
- 1 201
- Mottagna reaktioner
- 116
- Poäng
- 347
Samma här. Fattar noll.Intressant. Men två frågor.
Ditt Vardagslån 10000
Nyttjat belopp är 1802.9 kr och 921.24 kr i månaden i 2 månader. Kvar att nyttja är 0 kr.
Hur tar man ut pengarna? Följdfråga : Tar dom en Bisnode vid varje uttag?
- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Kollade med Fairlo...har man lån sen tidigare måste det återbetalas innan man kan ansöka om den nya krediten. Inom en snar framtid kommer man kunna göra om sitt nuvarande lån till en kredit. Detta under förutsättning att man är en skötsam kund.
- Meddelanden
- 1 404
- Mottagna reaktioner
- 1 004
- Poäng
- 837
Det hade varit en bra och dålig uppdatering, få snabblångivare sätter gränsen de har gjort vilket faktiskt är bra så att folk inte överlånar sig. Förhoppningsvis leder inte det till att folk missköter deras kommande kontokredit bara. Jag antar dock att en till Bisnode kommer tas om man kommer kunna göra om lånet till en kredit.
M
mouseu
Gäst
Någon som vet om fairlo kör på instantor eller dylikt?
- Meddelanden
- 1 404
- Mottagna reaktioner
- 1 004
- Poäng
- 837
Någon som vet om fairlo kör på instantor eller dylikt?
Nu var det tidigare i våras men jag vill inte minnas att de gjorde det, isåfall hade jag nog inte blivit godkänd 2 gånger med spelhistoriken.
M
mouseu
Gäst
Nu var det tidigare i våras men jag vill inte minnas att de gjorde det, isåfall hade jag nog inte blivit godkänd 2 gånger med spelhistoriken.
Tack, Dukemo!
Någon annan som ansökt nyligen som vet?
M
mouseu
Gäst
Hej,
Det gjorde de inte på mig.
Sökte i förrgår med Bisnode 4, blev nekad och kreditupplysningen visade Bisnode 1.
Tack för ditt svar!
Då återstår det alltså om de eventuellt gör det i nästa steg (om man inte får avslag direkt). Har för mig Terry skrev någonstans att de använde sig av det, men kan inte hitta något på deras sida.
- Meddelanden
- 1 404
- Mottagna reaktioner
- 1 004
- Poäng
- 837
Min man sökte och fick i början på augusti, han hade inget minne av instator. Däremot trustly för utbetalning. Vet inte om det funkar på samma sätt...
Det har jag också tänkt på, t.ex Monetti och Frogtail använder också Thrustly men de borde inte fungera som Instantor tror jag. Isåfall bör de skämmas eftersom de har sett 5% gå till vardagligt och 95% till spel vid mina första lån hos dom.

- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Jag gjorde om mitt fairlo lån till vardagskredit idag. Hade 5000 från början och nu kan jag ta ut det igen. Jag hade frågat Fairlo på Facebook Messenger först - dem ska inte ta kreditupplysning på det belopp man redan har fått. Står också innan man signerar med bank id att ingen kreditupplysning tas.
Men vid en höjning görs en kreditupplysning.
Men vid en höjning görs en kreditupplysning.
- Meddelanden
- 1 404
- Mottagna reaktioner
- 1 004
- Poäng
- 837
Har också gjort om till vardagskredit, ligger dock precis under gränsen för vad man kan ta ut (1000 minsta uttag). Jag kontaktade dom för en eventuell höjning men är ytterst tveksam, trots att jag tidigare betalat av och avslutat ett tidigare lån och nu betalat i 4 månader på mitt nuvarande.
D
Denzo
Gäst
Hur gör man om till krediten istället? På mina sidor?
- Meddelanden
- 1 404
- Mottagna reaktioner
- 1 004
- Poäng
- 837
Hur gör man om till krediten istället? På mina sidor?
Yes, det såg först ut som att jag hade blivit beviljad ett nytt lån men det enda man gör är att "förnya" lånet. Man får nytt kreditavtal på mail.
Jag kan nu också bekräfta att Fairlo inte beviljar utökning för deras kredit, man måste betala av hela sitt lån och sen ansöka på nytt.
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Jag uppfattade det som om man kan höja sin kredit om man ansöker. Men jag ska fråga dem...Yes, det såg först ut som att jag hade blivit beviljad ett nytt lån men det enda man gör är att "förnya" lånet. Man får nytt kreditavtal på mail.
Jag kan nu också bekräfta att Fairlo inte beviljar utökning för deras kredit, man måste betala av hela sitt lån och sen ansöka på nytt.
- Meddelanden
- 1 404
- Mottagna reaktioner
- 1 004
- Poäng
- 837
Jag uppfattade det som om man kan höja sin kredit om man ansöker. Men jag ska fråga dem...
Det var så jag förstod det också, bara att man måste betala klart och avsluta sin nuvarande. För att eventuellt få höja.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.