Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

Det är ca 9 st som försvinner i oktober men vet inte om mitt bisnode kreditvärdighet blir bättre för det, men jag får försöka vänta tills oktober

Tyvärr fick jag inte höjning efter 3 prickfria inbetalningar då jag har för många ff sa dem och inget skuldsaldo, betalat i tid och inget saldo hos KFM, så jag får väl vänta tills nästa månad då jag betalat fyra månader i rad. Är dock ny hos Fairlo sen i juni och gjorde min tredje betalning nu i augusti, men fick avslag att höja från 30 000 kr till 50 000 kr, de bedömer helheten sa de, och tar också hänsyn till ff, har dålig bisnode. Så jag håller inte helt med.
Kan tycka det är lite konstigt när de skriver att de inte tittar på Bisnode betyget utan om det tillkommit nya betalningsanmärkningar, kronofogdskulder mm?

Kan tycka det är lite konstigt när de skriver att de inte tittar på Bisnode betyget utan om det tillkommit nya betalningsanmärkningar, kronofogdskulder mm?
Ja skogsmulle kan tyckas och jag har inte några betalningsanmärkningar och har aldrig haft och inte några skulder hos KFM. Utan de sa att jag hade för många ff på Bisnode

Jo jag vet att det står på deras hemsida att de endast kollar bisnode för nya betalningsanmärkningar och anmärkningar hos KFM men tydligen kollar det annat via bisnode också, i alla fall för mig. Nu har jag istället skickat in om skattejämkning och hoppas på så sätt kunna få lite mer pengar över varje månad och betala av mina skulder på.

Jo jag vet att det står på deras hemsida att de endast kollar bisnode för nya betalningsanmärkningar och anmärkningar hos KFM men tydligen kollar det annat via bisnode också, i alla fall för mig. Nu har jag istället skickat in om skattejämkning och hoppas på så sätt kunna få lite mer pengar över varje månad och betala av mina skulder på.
Hoppas det löser sig.. har de sagt från Fairlo att du ska återkomma i oktober?
Jag har skattejämkning och hjälper mig enormt

Hoppas det löser sig.. har de sagt från Fairlo att du ska återkomma i oktober?
Jag har skattejämkning och hjälper mig enormt
Nej jag ser bara att mina förfrågningar på bisnode många av dem försvinner i oktober så tänkte pröva då. Fairlo sa att jag skulle återkomma i september efter fyra inbetalningar. Jag har precis skickat in om jämkning, hoppas det blir beviljat för september till december och att det hinns med att få på lönen i september, det vore toppen.

Man måste ha minst 1000 kvar men, så så fort de reggat din betalning borde du ha typ 98800 använt och borde kunna ta ut runt 1200kr

Som någon nämnde i en annan tråd testar Fairlo en ny tjänst som heter Fairlo lösa. Pratade med kundtjänst igår och fick veta att det är ett fåtal som fått erbjudande om att prova och att de kommer låsa upp funktionen för fler successivt. Enligt kundtjänst kommer man kunna lösa andra lån för upp till 100K. Det är dock enbart Klarna som går att lösa nu. Kostnaden och upplägget kommer vara samma lika som för deras låneprodukt. De som redan är beviljade en kredit på 50K eller 100K kommer dock få vänta någon ytterligare månad innan det kommer ett erbjudande till några utvalda.

Som någon nämnde i en annan tråd testar Fairlo en ny tjänst som heter Fairlo lösa. Pratade med kundtjänst igår och fick veta att det är ett fåtal som fått erbjudande om att prova och att de kommer låsa upp funktionen för fler successivt. Enligt kundtjänst kommer man kunna lösa andra lån för upp till 100K. Det är dock enbart Klarna som går att lösa nu. Kostnaden och upplägget kommer vara samma lika som för deras låneprodukt. De som redan är beviljade en kredit på 50K eller 100K kommer dock få vänta någon ytterligare månad innan det kommer ett erbjudande till några utvalda.
Låter fantastiskt isåfall . Är uppgiften seriös ?

Det stämmer, det var jag som fick erbjudandet. Just nu har de endast klarna men när jag loggar in ser jag flera banker som är på väg som Norwegian, qliro mm

Låter fantastiskt isåfall . Är uppgiften seriös ?
Uppgiften kommer ifrån Fairlos kundtjänst så visst är den seriös. Vore grymt att kunna lösa skulder hos UC genom att överlåta dessa till Fairlo. Det är under förutsättning att Fairlo inte börjat använda UC förstås.

Vad blir skillnaden isåfall om man får 100k utbetalt eller om dom väljer att lösa lån åt en för 100k? Förstår inte riktigt. Skulle det bli lättare att få lösa 100k?

Vad blir skillnaden isåfall om man får 100k utbetalt eller om dom väljer att lösa lån åt en för 100k? Förstår inte riktigt. Skulle det bli lättare att få lösa 100k?
Det är två olika tjänster. Uppfyller du kraven kommer du både kunna ha en kredit på 100K samt lösa andra lån på 100K.

Uppgiften kommer ifrån Fairlos kundtjänst så visst är den seriös. Vore grymt att kunna lösa skulder hos UC genom att överlåta dessa till Fairlo. Det är under förutsättning att Fairlo inte börjat använda UC förstås.
Låter hoppfullt . Ja vore toppen

har någon annan fort mejl om dragning denna månaden från fairlo? dom har inte skickat till mig.

Nu vill jag absolut inte bidra med negativ energi eller så, men jag undrar över lite saker.
Ni är några (iallafall minst en) som berättar att ni hamnade hos inkasso för flera år sedan och nu är spärrade för uttag?
Det framkommer väl ingenstans att man är spärrad för uttag och/eller inte kan leva om man hamnat hos deras inkasso?
Det känns som någonting de tar till för att de inte vill betala ut. Isåfall lär vi ju vara flera som kommer åka på likande grej. Känns som att det dyker upp nya grejer hela tiden, då känns det ju ganska lönlöst för mig att sitta och vänta ut tills min ff går ut (eftersom jag hamnat hos deras inkasso 4-5 gånger)?

Nu vill jag absolut inte bidra med negativ energi eller så, men jag undrar över lite saker.
Ni är några (iallafall minst en) som berättar att ni hamnade hos inkasso för flera år sedan och nu är spärrade för uttag?
Det framkommer väl ingenstans att man är spärrad för uttag och/eller inte kan leva om man hamnat hos deras inkasso?
Det känns som någonting de tar till för att de inte vill betala ut. Isåfall lär vi ju vara flera som kommer åka på likande grej. Känns som att det dyker upp nya grejer hela tiden, då känns det ju ganska lönlöst för mig att sitta och vänta ut tills min ff går ut (eftersom jag hamnat hos deras inkasso 4-5 gånger)?
Till mig sa det lite andra anledningar dock, men för mig står de ingenstans att jag är spärrad för uttag förens jag försöker göra ett uttag. Så nej, de är inget man vet innan :axelryck:

Den stora frågan är dock: Varför kan man ens leva/bli beviljad en större kredit om man ändå inte kan utnyttja uttaget? Det är ju som att lägga en femhundring på marken framför en pensionär och sedan sparka undan käppen för denne när den försöker sträcka sig efter den...

Senast ändrad:
Vad är ditt problem egentligen och vad fan babblar du om?
Läste du ens vad jag skrev innan?
Så du tycker det är seriöst att bevilja kunder lån och sedan neka deras uttag för att inte ha någon förklaring till varför, alternativt att förklaringen är att man hamnade hos inkasso för 3-3,5 år sen. Om man nu har det som anledningen ska det väl framgå någonstans också när man ska levla/göra uttag och inte något man bara säger.
Men om du tycker det är seriöst så föreslår jag att du skickar iväg en ansökan att bli en av dem ;) pusselipuss.
Jag tycker att det är ganska skevt att komma med den ursäkten nu.. menar om man haft inkasso eller liknande för 3 år sedan så ska de kunderna inte ens få möjlighet att bli beviljade en ny kredit överhuvudtaget.. man kan inte bevilja krediter till kunder för och sen helt plötsligt komma på ”ja men just det. Den här har haft ett inkasso ärende för 3 år sedan. Vi spärrar den”. Någonstans borde de satt stopp tidigare isåfall…

Kan man betala in tidigare med extra inbetalning o kanske få levla tidigare?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp