• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

chew312

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
18 April 2021
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
har någon annan fort mejl om dragning denna månaden från fairlo? dom har inte skickat till mig.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Nu vill jag absolut inte bidra med negativ energi eller så, men jag undrar över lite saker.
Ni är några (iallafall minst en) som berättar att ni hamnade hos inkasso för flera år sedan och nu är spärrade för uttag?
Det framkommer väl ingenstans att man är spärrad för uttag och/eller inte kan leva om man hamnat hos deras inkasso?
Det känns som någonting de tar till för att de inte vill betala ut. Isåfall lär vi ju vara flera som kommer åka på likande grej. Känns som att det dyker upp nya grejer hela tiden, då känns det ju ganska lönlöst för mig att sitta och vänta ut tills min ff går ut (eftersom jag hamnat hos deras inkasso 4-5 gånger)?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 527
Nu vill jag absolut inte bidra med negativ energi eller så, men jag undrar över lite saker.
Ni är några (iallafall minst en) som berättar att ni hamnade hos inkasso för flera år sedan och nu är spärrade för uttag?
Det framkommer väl ingenstans att man är spärrad för uttag och/eller inte kan leva om man hamnat hos deras inkasso?
Det känns som någonting de tar till för att de inte vill betala ut. Isåfall lär vi ju vara flera som kommer åka på likande grej. Känns som att det dyker upp nya grejer hela tiden, då känns det ju ganska lönlöst för mig att sitta och vänta ut tills min ff går ut (eftersom jag hamnat hos deras inkasso 4-5 gånger)?
Till mig sa det lite andra anledningar dock, men för mig står de ingenstans att jag är spärrad för uttag förens jag försöker göra ett uttag. Så nej, de är inget man vet innan :axelryck:
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Den stora frågan är dock: Varför kan man ens leva/bli beviljad en större kredit om man ändå inte kan utnyttja uttaget? Det är ju som att lägga en femhundring på marken framför en pensionär och sedan sparka undan käppen för denne när den försöker sträcka sig efter den...
 
Senast ändrad:

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 527
Vad är ditt problem egentligen och vad fan babblar du om?
Läste du ens vad jag skrev innan?
Så du tycker det är seriöst att bevilja kunder lån och sedan neka deras uttag för att inte ha någon förklaring till varför, alternativt att förklaringen är att man hamnade hos inkasso för 3-3,5 år sen. Om man nu har det som anledningen ska det väl framgå någonstans också när man ska levla/göra uttag och inte något man bara säger.
Men om du tycker det är seriöst så föreslår jag att du skickar iväg en ansökan att bli en av dem ;) pusselipuss.
Jag tycker att det är ganska skevt att komma med den ursäkten nu.. menar om man haft inkasso eller liknande för 3 år sedan så ska de kunderna inte ens få möjlighet att bli beviljade en ny kredit överhuvudtaget.. man kan inte bevilja krediter till kunder för och sen helt plötsligt komma på ”ja men just det. Den här har haft ett inkasso ärende för 3 år sedan. Vi spärrar den”. Någonstans borde de satt stopp tidigare isåfall…
 

Adam.S

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
28 Juli 2020
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Kan man betala in tidigare med extra inbetalning o kanske få levla tidigare?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp