• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Roger123

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
31 Maj 2021
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
75
Poäng
207
Har haft Farlio i drygt 1 månad. Fick beviljat 30000, tog ut 30 också, men du bestämmer själv hur mycket du vill ta ut. Fungerar nästan som ett bankkonto där man kan göra överföring till egna kontot smidigt. Man kan göra extrabetalning om man vill, jag betalade in hela summan så jag har Farlio som en sorts "reserv" om det skulle knipa. Jag använde pengarna till våra hundars vetrinärsräkning som inte försäkringsbolaget täckte (tandsten och dra ut tänder på två hundar). Såna oförutsatta kostnader tycker jag att det kan vara värt att anlita Farlio till. Nu vet man att kommer man i sån situation igen, då har man Farlio som en backup!
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
398
Poäng
487
Upptäckt ett problem dock med Fairlo, säg att du tar ut 100.000 kr, då ska du betala tillbaka ca 1700kr/månad vilket är fine, väldigt lågt för så högt lånebelopp!
Om du sen däremot gör en extra amortering och skickar tillbaka säg 50k av de 100k, då ska du FORTFARANDE betala 1700kr, vilket rimmar illa då du bara har använt 50k ju!
Eller uppdateras det nästa gång man loggar in, någon som vet ?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 791
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Upptäckt ett problem dock med Fairlo, säg att du tar ut 100.000 kr, då ska du betala tillbaka ca 1700kr/månad vilket är fine, väldigt lågt för så högt lånebelopp!
Om du sen däremot gör en extra amortering och skickar tillbaka säg 50k av de 100k, då ska du FORTFARANDE betala 1700kr, vilket rimmar illa då du bara har använt 50k ju!
Eller uppdateras det nästa gång man loggar in, någon som vet ?
Man kan justera själv till den belopp man vill betala. Jag kunde iallafall ändra till den minsta beloppet jag ska betala om jag ville.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 306
Mottagna reaktioner
13 407
Poäng
8 917
Ni som har den här nya Fairlotjänsten får gärna hojta till när dom erbjuder sig att lösa BN.
 

lulle7

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
16 September 2021
Meddelanden
204
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Något nytt ifrån er som har fått prova Fairlos nya produkt Lösa? Har dom fortfarande bara Klarna som man kan välja?
Står det vilka andra banker som är på gång? :)
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 791
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Något nytt ifrån er som har fått prova Fairlos nya produkt Lösa? Har dom fortfarande bara Klarna som man kan välja?
Står det vilka andra banker som är på gång? :)
Fick bara sms igår att de har lanserat lösa för utvalda personer och att jag är en av de. Går dock fortfarande att lösa Klarna bara, men de jobbar på att andra skulder kan lösas också.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp