Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Femtusen öppnar snart?

En annan sak som är konstig är att det står att min lånenansökan är godkänd trots att jag inte har en inkomst som är 150 000 eller över 150 000 kronor (mina uppgifter för inkomståret 2019 har inte registrerats ännu, tjänade över 150 000 där). Vilket betyder att de först godkänner en och i efterhand kommer man få avslag, varför har man inte automatiskt där systemet känner av om lånetagaren kan beviljas eller ej?
Förmodligen tar det ju 3 dagar för dem att kolla upp om du är godkänd eller ej därav varför swishen dröjer, eftersom att en kreditupplysning tar företagen ca 1-3 dagar innan de har informationen och då det ju stod att jag blev beviljad som inte ens matchar inkomstkravet. Där har ni nog svaret....

En upplysning tar knappast 3 dagar. Det går också på 1 sekund.

Oj herregud hörni! Jag frågade bara om min ansökan godkänts dvs om det verkligen stämde. Personen i fråga är ingen mindre än Inge Andersson. Han verkar skriva osammanhängande ungefär som någon som druckit för mycket eller som är påtänd. Känns ytterst oseriöst, och om man ens får pengarna så känns det som att det är något lurt med återbetalningen typ att de ändrar datum, hotar med kronofogden eller höjer belopp. Något är skumt här!

Bilagor

• CFC92D29-F222-43EA-93F5-B2A85E24DCC0.webp
    CFC92D29-F222-43EA-93F5-B2A85E24DCC0.webp
    33.4 KB · Visningar: 284
Senast ändrad:
Hm...

Bilagor

• D54F0711-D0D7-4E62-8052-D790C7BFA37B.webp
    D54F0711-D0D7-4E62-8052-D790C7BFA37B.webp
    20.1 KB · Visningar: 268
En rackare på att skriva är han iaf. Ähh, det är samma skit som senast. Vadå om swishen inte fungerar? Det är ju rent efterblivet uttryckt.

Får ni inget swish ge inte ut mer information!!!!

var försiktig och låna ut ditt personummer till dessa människor.

var försiktig och låna ut ditt personummer till dessa människor.
Sno personnummer av skuldsatta människor är väl kanske inte en grym affärsidé iofs.

Sen tror jag faktiskt att folk skulle få rätt bra uppbackning här på forumet om nåt skumt sker.

Sno personnummer av skuldsatta människor är väl kanske inte en grym affärsidé iofs.

Sen tror jag faktiskt att folk skulle få rätt bra uppbackning här på forumet om nåt skumt sker.
Det som är märkligt är att han pratat om swishproblem en vecka. Varför öppnar man om inte allt funkar? Och att de redan har en plan för kontoutbetalning annars. Till mig skrev de att de skickar swishorder till Swedbank som sköter utbetalningen och att pengarna ska komma under natten eller senast 11 imorn, annars ska man återkomma med kontonummer. Känns som väldigt märklig procedur med Swedbank. Svårt att tro att Swedbank sitter och skickar ut Swish?

Om man är skeptisk o tror det är bluff, varför inte bara skita i att söka då?

Kan så vara men. Studera väl inte att det är olagligt

Betyder väl inte att det är olagligt menade jag

Ja nån privatperson som har mycket pengar

Herregud människor. Det enda det här handlar om är att få tag i era personuppgifter å sälja dom vidare inget annat. Var exakt så här förra gången . Alla blev godkända men ingen fick pengar . När man mailade å frågade så hade dom tekniska problem med swish ( ja dom körde swish förra gången också ) ansök inte bluff !.

Herregud människor. Det enda det här handlar om är att få tag i era personuppgifter å sälja dom vidare inget annat. Var exakt så här förra gången . Alla blev godkända men ingen fick pengar . När man mailade å frågade så hade dom tekniska problem med swish ( ja dom körde swish förra gången också ) ansök inte bluff !.

men nu är det några som har sökt.. om det nu skulle vara så, vad är det som händer? Id kapning med tomma konton, och hemska fakturor?

Skulle nåt sånt ske vet jag exakt vilka dessa människor är. Det tog mig 3 minuter att kolla.

Precis har oxå kollar upp dom nu

Vilken affärsidé!

Förr agerade alkisar och pundare målvakter åt kriminella, idag tvättar man pengarna och får ränta på det.

Undra hur stor procent av de som ansöker har ett grovt spelmissbruk och är så desperata att vad som helst är värt att chansa på.

Jag har aldrig varit ett fan av Instantor och andra liknande metoder, men det är troligen väldigt bra i längden för samhället.
inget iom missbrukare

Okej, så vad tror vi? Vad har man för erfarenhet av denna människa sedan tidigare? Någon har blivit Id-kapad förut?

Samtidigt känns det som att denna man redan bestämt sig innan för att swish "inte ska fungera" det är därför han senare vill ha dina bankuppgifter så att han kan kan länsa konton? Börjar bli väldigt fundersam.

Samtidigt känns det som att denna man redan bestämt sig innan för att swish "inte ska fungera" det är därför han senare vill ha dina bankuppgifter så att han kan kan länsa konton? Börjar bli väldigt fundersam.
Jag kommer inte lämna ut mitt konto. Även om det är det man vanligtvis gör. Swish är ju snarare en ovanlig utbetalningsform. Men eftersom ingen nånsin fått ut en krona vad det verkar och att man skyller på swishproblem igen, likadant som gör tre år sedan, bör man nog vara försiktig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp