• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Ferratum - Frågetråd

Ferratum

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
30 Maj 2012
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej,

Vi har märkt att det ibland uppstår frågetecken kring våra tjänster och erbjudanden. Vi vill därför inbjuda er att fråga vad ni vill kring Ferratums tjänster också här. Av förklarliga skäl kommer det inte att svaras på enskilda fall, utan vi hänvisar då till kundtjanst@ferratum.se eller vår konstnadsfria kundtjänsttelefon på 08-611 80 33.

Med vänliga hälsningar
Kundtjänst
Ferratum Sweden AB
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Vill bara berömma Ferratum för att de är ett seriöst och bra företag.

Efter att varit sen med en betalning i två veckor på ett plusloan ringde de upp ett flertal gånger(jag svarade inte först, pga av att jag inte kände igen numret) och kollade varför jag inte betalat. Jag förklarade att jag inte hade pengar just då och det var inga problem att flytta fram förfallodatumet en vecka. Vissa skickar påminnelseavg, Inkasso,KFM diiir men icke Ferratum.

Jag vet att många tänker att Ferratum själva skrivit detta eftersom jag är oregistrerad här men så är det icke.
 

Ferratum

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
30 Maj 2012
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Vi tackar för kommentarerna och det stämmer bra att vi mycket hellre kommer fram till en ömsesidig lösning och uppmuntrar att ni ringer oss och för en dialog vid problem.

Med vänliga hälsningar
Kundtjänst
Ferratum Sweden AB
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Jag har en fråga kring det här med när man blivit försenad med betalningen med lån (menar då inte plusloan) och hamnat hos inkasso. Hur lång tid efter det att det är återbetalt är man spärrad? Inte konstigt alls att man blir spärrad, men det har förekommit olika uppgifter, diskussioner och svar kring det här på forumet, därav frågan.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag undrar det samma. Att t.ex. bli spärrad i flera år, när lånen är till fullo betalda med råge tycker jag anses hårt. ATT de är betalda måste väl ändå vara viktigast? Visst nån form av spärr måste ju finnas men flera år är fel i mina ögon
 

Ferratum

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
30 Maj 2012
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Vi gör en bedömning i varje enskilt fall. Blir man begränsad att ta lån i flera år beror detta på att inbetalning varit avsevärt sen.

Med vänliga hälsningar
Kundtjänst
Ferratum Sweden AB
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Tack för svaret! Det förklarar ju varför det är olika uppgifter om hur länge en spärr sitter i.
 

Piraten

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
14 September 2011
Meddelanden
396
Mottagna reaktioner
8
Poäng
62
I Tid

Jag betalade in i tid för 2 år sedan , min sambos gick till kfm varför får jag inte låna. Bara för att min sambo inte skött sin så blir jag straffat hade haft flera 10000 lån som jag återbetalt. Är bra om dessa vilkor står i avtalet
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp