• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ferratum Inkasso

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Möjligt att de kan komma att göra det när de nu rapporterar till UC....
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

BeritBubbla

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
16 Oktober 2020
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
36
Poäng
146
Lånar tråden.

Ferratum sa att de skickat till alektum för 1 månad sedan. Ringde alektum och finns ingen skuld där. Skulden ligger heller inte kvar hos Ferratum och de menar fortfarande att de skickat den dit. Inget hos KFM heller.

Vad kan ha hänt? Och vad skulle ni gjort?
 

Nitro

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Lånar tråden.

Ferratum sa att de skickat till alektum för 1 månad sedan. Ringde alektum och finns ingen skuld där. Skulden ligger heller inte kvar hos Ferratum och de menar fortfarande att de skickat den dit. Inget hos KFM heller.

Vad kan ha hänt? Och vad skulle ni gjort?

samma här, vet inte om man bara ska avvakta?
 

Nitro

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Kan en skuld råka ”försvinna”? Har som sagt också från ferratum som ingen vet vart den är och väntar även på meddelandelån som gått till svea..finns inget där heller
 

BeritBubbla

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
16 Oktober 2020
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
36
Poäng
146
Kan en skuld råka ”försvinna”? Har som sagt också från ferratum som ingen vet vart den är och väntar även på meddelandelån som gått till svea..finns inget där heller

Märkligt! Jag har frågat dom flera gånger och dom säger att alektum har den. Kan ju hoppas på att den försvunnit. Haha nej skämt åsido. Men tänker inte tjata mer på dom nu. Den dyker väl upp hos alektum så småningom antar jag.
 

Nitro

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Märkligt! Jag har frågat dom flera gånger och dom säger att alektum har den. Kan ju hoppas på att den försvunnit. Haha nej skämt åsido. Men tänker inte tjata mer på dom nu. Den dyker väl upp hos alektum så småningom antar jag.

mm svår sits, man vill ju inte att skulden ska glömmas bort sen dyka upp igen i framtiden och att den har växt pga ränta osv..
 

EJP91

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
16 Mars 2015
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Det tar ett tag innan du får från alektum.
Min Ferratum sas upp i oktober om jag minns rätt, har nu betalat två gånger hos alektum. De är stenhårda på 6 månader avbetalning.
 

BeritBubbla

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
16 Oktober 2020
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
36
Poäng
146
Det tar ett tag innan du får från alektum.
Min Ferratum sas upp i oktober om jag minns rätt, har nu betalat två gånger hos alektum. De är stenhårda på 6 månader avbetalning.

Okej, hur kommer det sig? Enligt alektum har de inte ens fått in något ärende till dom.

Har hört att Alektum ska vara ganska okej att ha och göra med? 40.000 på 6 månader går ju inte.
 

Nz88

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
4 Januari 2021
Meddelanden
734
Mottagna reaktioner
105
Poäng
317
Vilket inkassobolag har dom? Skickas det påminnelser och sånt hem eller kommer inkasso hem eller i Kivra eller hur ser de ut?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp