• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Ferratum samlingslån

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Du har 900 000kr i lån. Med en inkomst på? uppskattningsvis 324000kr/år. (brutto, dvs innan skatten är dragen)
Realistisk lägsta månadsbelopp för att betala av 900k är 9000kr. (låg ränta och många år återbetalning)
Med din hyra på 9000kr funkar det inte.

Jag anser att det bästa vore att söka skuldsanering för du kommer att hamna på obestånd när du inte klarar av att leva utan nya lån.
Hur kom det sig att du har så mycket i lån? Spelskulder? Överkonsumtion? Du måste börja ta itu med det isf.
Om du har nya lån och spelskulder kan det även vara svårt att få beviljat skuldsanering. Då kanske det blir så att du istället får löneutmätning.
Men börja ta tag i detta genom att kontakta skuldrådgivare i din kommun, det är gratis och de har tystnadsplikt. De kan hjälpa med att göra en ekonomisk plan med skuldsanering etc.

Om din inkomst vore runt 450 000kr/år då skulle detta scenario kunna funka:
1. Jämka på skatten. Det går snabbt. Ansök via skatteverket och ge skattebeslutet till din huvudarbetsgivare. Det bör ge dig några tusenlappar i månaden.
2. Sälj bilen via viköperdinbil eller liknande. Och köp en gammal men nybesiktigat bil. Köpte själv en v70 som höll i 12 månader för 5000kr. Skattat och besiktigat när jag köpte den.
3. Sälj av allt annat som går att sälja. Använd betalningsfria månader och alla pengar du kan för att släcka Lumify and bestäm dig att ALDRIG använda de igen.
4. Jobba extra allt du kan!
5. Kan du få bostadbidrag? Hyran är väldig hög i relation till din inkomst. Är det är stor lägenhet? Isf kan du hyra ut ett rum till en student. Hel eller deltid eller enbart under vissa perioder. Det ger en stadig inkomst på några fina tusenlappar. Bättre ut hyra ut ett rum än att bo på gatan!
6. Ta INGA nya lån. Du gräver dig bara djupare i hålet. Istället skall du ringa till Nordax, Swedbank. Ikano, Qliro och Collector: du har svårigheter med betalningen och vill kolla om du kan få extra betalningsfria månader eller bara betala ränta/amortering eller fryst ränta eller dylikt. ELLER om det går att förlänga återbetalningstiden. Det funkar! Jag har gjort det och kommit ur min kris. Speciellt Ikano är supersnälla. Använd alla pengar till att lösa de dyraste lånen, de som kostar mest pengar i månaden.
Sedan när lånebeloppet är en bra bit under 2x din inkomst och du har en utmärkt UC, kan du söka ett stort samlingslån och komma ner i månadskostnad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Jag vet! Jag är sååååå nere i skiten. Det är inte spel. Jag vet inte vart pengarna går. Eller jo jag vet att det är konsumtion. Mest åt andra. Vet inte varför dock.. skäms så mycket.
Men mitt liv ska vända nu. Har tyvärr redan haft skuldsanering en gång tidigare så detta är ju verkligen ett STORT problem.
Hur fungerar det med vi köper din bil . Se? Det är en ganska ny bil. Från 2019. Tusen tusen tack för ditt otroligt fina stöd
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Jag vet! Jag är sååååå nere i skiten. Det är inte spel. Jag vet inte vart pengarna går. Eller jo jag vet att det är konsumtion. Mest åt andra. Vet inte varför dock.. skäms så mycket.
Men mitt liv ska vända nu. Har tyvärr redan haft skuldsanering en gång tidigare så detta är ju verkligen ett STORT problem.
Hur fungerar det med vi köper din bil . Se? Det är en ganska ny bil. Från 2019. Tusen tusen tack för ditt otroligt fina stöd
Googla så hittar du en uppsjö av möjligheter att sälja bilen snabbt och enkelt.
Tror det viktigaste är att du måste komma underfund med hur din ekonomi är. I verkligenheten. Samt;
Vad gjorde att du hamnade här igen? Som ofta löser man inte pengarproblem med pengar. Man måste ändra beteendet.
Visst mår man dåligt när man tagit dumma beslut men det var då det. Nu kan du ta nya beslut. Bättre beslut.

Lycka till!
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Tusen tack för ditt stöd. Fick mig att ta mod till mig stt ringa Ikano och Qliro. Jättetrevligt bemötande. Och hjälpt mig med lägre månadskostnad. Detta är en bra start även om jag har lååååååång väg kvar..
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 631
Mottagna reaktioner
1 660
Poäng
1 177
Får man fråga varför du efter en beviljad och genomförd skuldsanering börjat med samma beteende igen?
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Om jag hade svar på det så hade det i te hänt. Tro mig att jag vet hur dumt det är men ändå gör jag så. Helt sjukt. Vill bara få rätt på detta nu. Vet bara inte hur...
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 631
Mottagna reaktioner
1 660
Poäng
1 177
Om jag hade svar på det så hade det i te hänt. Tro mig att jag vet hur dumt det är men ändå gör jag så. Helt sjukt. Vill bara få rätt på detta nu. Vet bara inte hur...
Du hade fem år då du inte tog lån...? Vad skiljer dessa fem åren från åren som ledde fram till dagens situation?
Där har du nog svaret, och det är det jag är intresserad av.
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Blev bla av med jobbet större barn med lite större behov. Och så då att jag överkonsumerar till både mig men framförallt alla i min omgivning. Ja jag vet att jag är en idiot. Och jag vet att nu får jag stå mitt kast.
Om det blir utmätning på.lönen, vet ni då hur det fungerar med timanställning?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 631
Mottagna reaktioner
1 660
Poäng
1 177
Blev bla av med jobbet större barn med lite större behov. Och så då att jag överkonsumerar till både mig men framförallt alla i min omgivning. Ja jag vet att jag är en idiot. Och jag vet att nu får jag stå mitt kast.
Om det blir utmätning på.lönen, vet ni då hur det fungerar med timanställning?
Påstod aldrig något som kan likna värderande, endast genuint nyfiken.
Du får behålla en fast summa varje månad och en fast summa redovisas till dina skulder om du får ett normalbeslut, vilket 90% får.
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Men som timanställd tjänar jag väldigt olika månad till månad. Har också inkomst från 2 håll men dom löser det eller?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp