Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

flexlimit... inte bara dyrt...

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 497
En av våra mest hjälpsamma
Meddelanden
12 089
Mottagna reaktioner
8 508
Poäng
5 497
utan också uselt!
Har krediter hos Flexlimit och Everyday+, höga räntor hos båda men hos Everyday+ kan man ta ut igen varje gång, hos Flexlimit däremot är det inte givet att du kan ta ut efter en insättning.

Betalade in 5200 kr kring jul. Ville ta ut lite nu men när jag loggad in så stod det tillgängligt belopp 87 kr! Ringde och frågade (oftast svarar de inte i telefon utan vill att man ska mejla) men efter några försök och lite olika tider på dagen så svarade dem och mkt riktigt, det fanns bara 87 kr.

De förklarade det med att varje inbetalning bokförs på olika sätt, den här betalningen på 5200 kr hade gått enbart till ränta. Så ibland fördelas det inbetalda beloppet mellan kapitalbelopp och ränta och ibland inte och inte kunde de svara på varför de gör så.
Surt i alla fall!

Hos Everyday+ (även om man inte begriper hur de räknar räntan så kan man alltid ta ut lite efter inbetalning)

Samma sak hos Credway och jag fick ett liknande svar. Har satt in två månadsbelopp på 1500kr styck men har ändå bara 800 i tillgängligt belopp. De säger att de dragit räntan i förskott för nästa månad och att min nästa insättning kommer gå rakt till amortering då räntan redan är dragen. Jag begriper inget men tänkte ändå inte göra något uttag så jag bryr mig egentligen inte men tyckte det var konstigt så drog iväg en fråga ändå.

Samma sak hos Credway och jag fick ett liknande svar. Har satt in två månadsbelopp på 1500kr styck men har ändå bara 800 i tillgängligt belopp. De säger att de dragit räntan i förskott för nästa månad och att min nästa insättning kommer gå rakt till amortering då räntan redan är dragen. Jag begriper inget men tänkte ändå inte göra något uttag så jag bryr mig egentligen inte men tyckte det var konstigt så drog iväg en fråga ändå.
Ja, det är lite märkligt kan jag tycka, antagligen ngt liknande i mitt fall.

Det bästa är att strunta i dessa skitlån!
Då går dom omkull!
Tjänar massor med pengar på oss redan!
Och det är inga dåliga summor skulden minska knappt allt man betalar är bara räntor går ej att bli av med lånen om man inte betalar av hela beloppet på en gång!
Via conto är också hemska lånade 20000 och skulden minskar inte det dom drar varje månad är bara ränta måste verkligen kolla detta noga hur det är!
Högsta önskan är att bli av med skiten så fort som möjligt jobbiga lån vid en redan ansträngd ekonomi!

Ja, det är lite märkligt kan jag tycka, antagligen ngt liknande i mitt fall.
Samma för mig skulden minskar knappt alls går inte att bli av med dom heller!
Så mycket pengar varje månad till dessa företag på redan utsatta människor!
Skulle inte vi låna av dom eller hålla oss till bra lån med låga räntor går dom omkull!
Men så länge dessa spelbolag finns överlever dom på andras olycka för jövligt’
Nu är det inte bara spel för alla men vi som har svårt att hålla i pengar eller har beroende av något slag shopping spel mm det är oss dom livnär sig på och vi går till slut under av skiten
Hemskt!

utan också uselt!
Har krediter hos Flexlimit och Everyday+, höga räntor hos båda men hos Everyday+ kan man ta ut igen varje gång, hos Flexlimit däremot är det inte givet att du kan ta ut efter en insättning.

Betalade in 5200 kr kring jul. Ville ta ut lite nu men när jag loggad in så stod det tillgängligt belopp 87 kr! Ringde och frågade (oftast svarar de inte i telefon utan vill att man ska mejla) men efter några försök och lite olika tider på dagen så svarade dem och mkt riktigt, det fanns bara 87 kr.

De förklarade det med att varje inbetalning bokförs på olika sätt, den här betalningen på 5200 kr hade gått enbart till ränta. Så ibland fördelas det inbetalda beloppet mellan kapitalbelopp och ränta och ibland inte och inte kunde de svara på varför de gör så.
Surt i alla fall!

Hos Everyday+ (även om man inte begriper hur de räknar räntan så kan man alltid ta ut lite efter inbetalning)
Vilka seriösa långivare gör så kan man tycka bedrövligt att dom får existera!
Dom har oss i sina klor!
Finns mycket man ångrar och behöver nog släppa allt orkar inte ha dom längre stora månadskostnader och knappt minskning på skulden funkar inte hur länge som helst

Oj, vad märkligt förfarande 😱

Gör dom så när man kommer upp i "skuld" som de kan göra så. Jag har bara tagit ut 1500:- (Flexlimit) .Betalade in först 1000:- . Det registrerades, var inte så mycket kvar på kapitalskulden. Nu betalade jag in allt med råge så jag slapp som första gången att det blev ränta kvar. nu har jag några kronor tillgodo :). Så nu är jag skuldfri igen hos dom.

Så skönt fortsätt så och ta aldrig nått mer lån hos dom igen!!

Jag har högsta krediten man kan ha hos dem, 20 000 kr.
Funderar på att släppa den till Inkasso men är osäker vilket bolag de använder sig utav och hur lätt det är att få till en avbetalningsplan. Har flera olika avbetalningsplaner som jag är klar med innan sommaren.

När mitt gick till inkasso var det Svea inkasso.

Nej usch har jättedålig erfarenhet av Svea Inkasso och har pågående avbetalningsplan där med 3000 kr/månad som de vägrar att sänka, inte ens med 500 kr. Skickade till Kfm när jag var 16 dagar sedan men hade ringt och pratat med deras kundtjänst om en sänkning och de skulle ta det med handläggaren och återkomma. Istället för att återkomma skickade de till Kfm...

Nej usch har jättedålig erfarenhet av Svea Inkasso och har pågående avbetalningsplan där med 3000 kr/månad som de vägrar att sänka, inte ens med 500 kr. Skickade till Kfm när jag var 16 dagar sedan men hade ringt och pratat med deras kundtjänst om en sänkning och de skulle ta det med handläggaren och återkomma. Istället för att återkomma skickade de till Kfm...
Kan bara hålla med, riktigt otrevliga ibland.

Ok, då får jag fortsätta att betala av och hoppas att jag inte behöver ta ut allt igen men det har inte gått hittills.

Fick nyss mejl fr Everyday+.... lägsta att betala 8100 kr. Har en kredit där på 25 000 kr, står skuld: 43 000 kr på fakturan, dåligt att de tillåter att det drar iväg på det viset.
Hoppas på Fairlo efter sommaren så jag kan betala bort en del.

Ok, då får jag fortsätta att betala av och hoppas att jag inte behöver ta ut allt igen men det har inte gått hittills.

Fick nyss mejl fr Everyday+.... lägsta att betala 8100 kr. Har en kredit där på 25 000 kr, står skuld: 43 000 kr på fakturan, dåligt att de tillåter att det drar iväg på det viset.
Hoppas på Fairlo efter sommaren så jag kan betala bort en del.
Ja så bedrövligt! Har inte märkt nån skillnad alls med räntesänkningen 1/9 snarare tvärtom uttags avgifter dom lägger på extra istället så i slutändan blir det ingen skillnad alls

Hm, uttagsavgift var inget jag fick sist, bara ränta. Tyckte det var konstigt. Var på Flexlimit. Tog ut 1500 över julen. I slutet av december betalade jag in 1000 sen i i januari betalade jag in resten så jag blev av med det, då betalade jag in lite för mycket bara för vara säker på att det inte skulle vara ränta kvar så jag betalade in 612 kronor och det räckte.

M
Hm, uttagsavgift var inget jag fick sist, bara ränta. Tyckte det var konstigt. Var på Flexlimit. Tog ut 1500 över julen. I slutet av december betalade jag in 1000 sen i i januari betalade jag in resten så jag blev av med det, då betalade jag in lite för mycket bara för vara säker på att det inte skulle vara ränta kvar så jag betalade in 612 kronor och det räckte.
menade generellt att många börjat med det istället för den högre räntan!
Ej använt flexlimit på länge är på väg till inkasso tyvärr

M

menade generellt att många börjat med det istället för den högre räntan!
Ej använt flexlimit på länge är på väg till inkasso tyvärr

du får jättegärna berätta om du får avbetalningsplan hos Svea, vilket belopp, lätt/svårt att få etc.
Än så länge ska jag kämpa på med den krediten, men helt sjukt med enbart ränteutgifter på över 10 000 kr/månad för mina lån och krediter... pengar man kunde lägga på ngt vettigt istället... usch!!!!

du får jättegärna berätta om du får avbetalningsplan hos Svea, vilket belopp, lätt/svårt att få etc.
Än så länge ska jag kämpa på med den krediten, men helt sjukt med enbart ränteutgifter på över 10 000 kr/månad för mina lån och krediter... pengar man kunde lägga på ngt vettigt istället... usch!!!!
Ja absolut gör jag det! Dom är hemska men har även problem med viaconto där jag tyvärr har gamla räntan kvar! Dom kräver 7600kr för att jag missat en betalning! Önskar verkligen att man aldrig tagit dessa lån från början men gjort är gjort ångrar det bittert!

Ja absolut gör jag det! Dom är hemska men har även problem med viaconto där jag tyvärr har gamla räntan kvar! Dom kräver 7600kr för att jag missat en betalning! Önskar verkligen att man aldrig tagit dessa lån från början men gjort är gjort ångrar det bittert!
Man tar ju dessa lån när man verkligen har kniven mot strupen, har aldrig lånat till spel eller konsumtion.

Det bästa är att strunta i dessa skitlån!
Då går dom omkull!
Tjänar massor med pengar på oss redan!
Och det är inga dåliga summor skulden minska knappt allt man betalar är bara räntor går ej att bli av med lånen om man inte betalar av hela beloppet på en gång!
Via conto är också hemska lånade 20000 och skulden minskar inte det dom drar varje månad är bara ränta måste verkligen kolla detta noga hur det är!
Högsta önskan är att bli av med skiten så fort som möjligt jobbiga lån vid en redan ansträngd ekonomi!
Har du möjlighet att ta ett lite större privatlån och betala av alla sms-lån? Det gjorde jag nyligen, fick ner månadskostnaden från 9000 för lån och det mesta man betalar är ränta som du nämner. Nya månadskostnaden för mig är ca 1500-1900 på nya lånet.

Man tar ju dessa lån när man verkligen har kniven mot strupen, har aldrig lånat till spel eller konsumtion.
Okej vad är det då som gått snett?
Dyra tandläkar avgifter bilreparation? finns mycket oförutsett som kan hända
För dessa lån är riktigt skit

Bara för att förtydliga. Flexlimit går inte att ansöka hos vid lån hos Medellandelån. Är detta korrekt?

Har du möjlighet att ta ett lite större privatlån och betala av alla sms-lån? Det gjorde jag nyligen, fick ner månadskostnaden från 9000 för lån och det mesta man betalar är ränta som du nämner. Nya månadskostnaden för mig är ca 1500-1900 på nya lånet.
Nej tyvärr dålig UC! Har försökt att i alla fall bli av med några funkar inte alls!
Men skönt för dig o grattis!!

Okej vad är det då som gått snett?
Dyra tandläkar avgifter bilreparation? finns mycket oförutsett som kan hända
För dessa lån är riktigt skit
Lång historia men det började med att jag anlitade en advokat mot min f d hyresvärd (privat) som både var hyresvärd och förvaltare och som förhalade en lokalöverlåtelse i ca 1 års tid pga att han ville sälja hyreskontraktet svart. Han var också inblandad i skumma affärer med en spelklubb. Så jag var tvungen att anlita advokat som sa att det hyresvärden gör är olagligt och att om han inte kom på andra tankar skulle ärendet vidare till hyresnämnden. Hyresvärden trodde väl inte att jag skulle orka kämpa men till slut när jag sa att jag kontaktat hyresnämnden så godkände han överlåtelsen och jag kunde lämna lokalen för en bättre och billigare men tyvärr förlorade vi ca 500 000 kr på det hela. Började med små sms lån för att täppa till hål här och där... så var man inne i lånekarusellen.

Men det ljusnar sakta men säkert!

Lång historia men det började med att jag anlitade en advokat mot min f d hyresvärd (privat) som både var hyresvärd och förvaltare och som förhalade en lokalöverlåtelse i ca 1 års tid pga att han ville sälja hyreskontraktet svart. Han var också inblandad i skumma affärer med en spelklubb. Så jag var tvungen att anlita advokat som sa att det hyresvärden gör är olagligt och att om han inte kom på andra tankar skulle ärendet vidare till hyresnämnden. Hyresvärden trodde väl inte att jag skulle orka kämpa men till slut när jag sa att jag kontaktat hyresnämnden så godkände han överlåtelsen och jag kunde lämna lokalen för en bättre och billigare men tyvärr förlorade vi ca 500 000 kr på det hela. Började med små sms lån för att täppa till hål här och där... så var man inne i lånekarusellen.

Men det ljusnar sakta men säkert!
Låter inte kul skönt att det börjar ljusna för dig! Det är ju inte bara spel o överkonsumtion som gör att man hamnar i lånefällan! Själv ångrar jag så mycket men nu är det försent klarat alla lån tidigare men nu är det stopp! Ett riktigt mörker och nu börjar kravbreven komma! Har jobbat mycket övertid för att täcka upp skiten! Men sen åkte jag på influensa med karensdagar o allt vad det innebär att bli sjuk!
Så denna månad kommer inte på långa vägar att gå ihop sig! Mår pyton just nu!

Alltså neeeejjjj!!!! Precis innan jul betalade jag in ca 5 200 kr och av de kunde jag inte ta ut nånting alls eftersom de sa att de räknat av det på räntan. Betalade in 2200 kr till i början på veckan och av de räknade jag med att kunna ta ut ca 1500 och betala in till Klarna.

Logga in idag och kan i alla fall inte ta ut ngt! Hur kan det ens vara lagligt att räkna så på räntan?

Alltså har jag betalat in totalt ca 7 400 kr dec och jan men kan inte ta ut en enda krona.

Ni som hade högsta krediten på 20 000 kr och släppte till Svea... vad fick ni för avbetalningsplan?

Om man slutar betala till Flexlimit hur långt tid tar det innan de skickar till Svea?
På måndag kommer jag ringa till Flexlimit det första jag gör och fråga vad de håller på med!

Det här var verkligen droppen!

Senast ändrad:
Usch, tråkigt. Men hur mycket är hela räntan då? Något måste väl ha tagit på kapitalet? Eller är räntan så mycket högre än vad du betalat in? Märkligt är det. Har aldrig varit med eller hört talats om detta förfarande. Otroligt ....

Usch, tråkigt. Men hur mycket är hela räntan då? Något måste väl ha tagit på kapitalet? Eller är räntan så mycket högre än vad du betalat in? Märkligt är det. Har aldrig varit med eller hört talats om detta förfarande. Otroligt ....

så här såg senaste fakturan ut
Flexlimit.webp

När jag logga in nu står det så här:
Skuldbörda
20957,24
Kapital:
19912,63
Ränta:
1044,61
Avgift:
0
Kvar att utnyttja:
87,37

Har du legat efter några månader? Isåfall är det väl den delen över kreditgränsen du avbetalat och inte kunde ta ut förrän du kom under 20k.

Har du legat efter några månader? Isåfall är det väl den delen över kreditgränsen du avbetalat och inte kunde ta ut förrän du kom under 20k.
Har bara legat efter en gång och det var i nov. Betalade dubbelt i dec alltså ca 5200 kr.

På Everyday+ har jag en kreditgräns på 25 000 kr men själva den totala skulden är på ca 43 000 kr!!! Betalar varje månad men tar ut igen.

Ok, så du har legat efter. Inte så konstigt att räntan tickar på då. Verkar som du har "närmat" dig ikapp så att säga med skulden . Den senaste du redovisar verkar det iallafall inte var en sån stor ränta nu. Så om du nu skulle betala in mer än vad räntan ligger på så ska ju ändå skulden minska. En regel är ju att försöka betala in mer än vad minimum inbetalning står på. Då kommer man fortare ikapp. Plus att räntan minskar snabbare.

Fast alltså, din skuld är på 22,800kr och din kreditgräns är 20,000kr, du betalar in 2280kr då kommer du ju inte under 20,000kr kreditgränsen för uttag

Har bara legat efter en gång och det var i nov. Betalade dubbelt i dec alltså ca 5200 kr.

På Everyday+ har jag en kreditgräns på 25 000 kr men själva den totala skulden är på ca 43 000 kr!!! Betalar varje månad men tar ut igen.

Jag förstår inte vad som är fel med Everyday+, den stiger ju bara känns det som fast jag betalar in varje månad. Förutom november då jag hade 25 000 och missade en betalning på 3000, då höjdes skulden med 6550 kr.. till 31650. Skitsur blev jag och fick betala över 6000 i december för att komma ner på 25 igen, sen i januari låg summan på 26 något och jag fick betala nästan 3000 och nu är summan över 24000.
Känner bara att det var det värsta lånet jag råkat ut för men det är också det största sms lånet jag haft. Alla andra har varit 5000-10k. Nu när jag skriver det här blir jag ganska arg och känner att jag vill betala ner Everyday+ så fort som möjligt och hellre spara mindre lån.
Ja och Ferratum har jag betalat 13 000 i ränta på under förra året, under tiden jag tagit ut 0 kronor i princip och lånet är fortfarande högt, minst 12 000 av 15 000 totalt lånat. Betalat 2000 per månad eller nåt.

Men everyday+... jag hade alltså 25 000 i skuld i november och har nästan 25 000 idag två månader senare fast jag betalat 9200 kr och inte tagit ut något. SKITlån. Håll er borta från alla smålån. o_o

Jag förstår inte vad som är fel med Everyday+, den stiger ju bara känns det som fast jag betalar in varje månad. Förutom november då jag hade 25 000 och missade en betalning på 3000, då höjdes skulden med 6550 kr.. till 31650. Skitsur blev jag och fick betala över 6000 i december för att komma ner på 25 igen, sen i januari låg summan på 26 något och jag fick betala nästan 3000 och nu är summan över 24000.
Känner bara att det var det värsta lånet jag råkat ut för men det är också det största sms lånet jag haft. Alla andra har varit 5000-10k. Nu när jag skriver det här blir jag ganska arg och känner att jag vill betala ner Everyday+ så fort som möjligt och hellre spara mindre lån.
Ja och Ferratum har jag betalat 13 000 i ränta på under förra året, under tiden jag tagit ut 0 kronor i princip och lånet är fortfarande högt, minst 12 000 av 15 000 totalt lånat. Betalat 2000 per månad eller nåt.

Men everyday+... jag hade alltså 25 000 i skuld i november och har nästan 25 000 idag två månader senare fast jag betalat 9200 kr och inte tagit ut något. SKITlån. Håll er borta från alla smålån. o_o
Viaconto är dock värst, har du haft/har dessa kan du nog hålla med mig

Viaconto är dock värst, har du haft/har dessa kan du nog hålla med mig

Hmm tack för tipset på farligt lån. Jag fick bara låna 3000 hos viaconto och fick inte höja kreditgränsen men betalade av allt. Har för mig att skulden steg snabbt. NU helt plötsligt när jag är på 0 från 3400 ca sammanlagt i skuld får jag höja kreditgränsen till 20 000. 😱 Om jag tar ut det är jag väl körd forever.
Går mycket av det inbetalade beloppet per månad till ränta och avgifter?
Jag gillar inte Vivus heller som tar 395 kronor per månad i "bokföringsavgift" .. 4740 kronor per år.. inte konstigt man dyker rakt ner.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp