• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fråga en låneförmedlare

Låneförmedlaren

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
9 Februari 2018
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Vad är det för slags förfrågningar som du gjorde i höstas då?
Du verkar ju ha en väldigt bredd på vad för räntor du betalar för tillfället.
Det är ALLTID värt ett försök när den nya taxeringen kommit in.

När det gäller val av förmedlare står jag gärna till din tjänst men vill inte göra reklam här, det får vi ta privat isådanafall :)


Din ränta hos Sevenday är ju absolut inte dåligt och ligger precis under snittet i Sverige.

Jag skulle i ditt fall bara fokusera på lånet hos Lendify & Remember när nya taxeringen kommer in. Om du då lyckas att samla dessa lån till en ränta som är likvärdig med 7-8% så skulle jag då vänta i 6 månader för att samla 2 lån på 400 senare.

Problemet med att försöka samla alla 3 på samma gång är att den räntan du har hos Sevenday kan vara svår att matcha eftersom det då blir ett samlingslån . även om du då har spridda lån är det bara två - och det är VÄLDIGT vanligt att ha det.

Visst då har du två lån, din månadskostnad kommer att sänkas & din kreditvärdighet förbättras.


Bor du i en egen fastighet/bostadsrätt eller hyresrätt för tillfället.


En annan faktor är om du har haft en anställning under en längre period. Jag tar nästan alltid & lyckas sänka räntan eller samla om man haft en anställning i mer än 10 år. Detta är en av de viktigaste punkterna eftersom det säkerställer en fast inkomst varje månad.

Nu såg jag att du skulle betala av lendify & om så är fallet så skulle du utan tvekan kunna samla lånen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Bra tråd!

Min årsinkomst är ca 500 k. Underskott 11 k. Synliga lån ca 140 k. 6 förfrågningar. 5 går bort inom 1 månad. 1 anmärkning som går bort när som helst. 4,5 i betyg.

Hur ser mina chanser ut att bli beviljad 350 tusen kronor? Tänker lösa privata skulder.
 
J

Jommt

Gäst
Poäng: 0
Vill ha ny bil till våren. Tänkte en på mellan 130-160 tusen kr. Men behöver 200 tusen kr för att lösa lån nedan.
Har 65 tusen kr i lån på BankNorweigan.
Ett kreditkort gräns på 10 tusen kr. Men håller på att nu betala ner den.

Jag kommer nu att kunna betala ner BankNorweigan till 40 tusen innan maj. Tänkte därefter söka lån.

Årsinkomst 330 tusen kr 2017. Underskott 17 tusen kr.

Betyg på UC är 0.6% och 1 förfrågan.

Chans för mig och söka och få i maj?
 

Blanco

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
4 Februari 2018
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Vad är det för slags förfrågningar som du gjorde i höstas då?
Du verkar ju ha en väldigt bredd på vad för räntor du betalar för tillfället.
Det är ALLTID värt ett försök när den nya taxeringen kommit in.

När det gäller val av förmedlare står jag gärna till din tjänst men vill inte göra reklam här, det får vi ta privat isådanafall :)


Din ränta hos Sevenday är ju absolut inte dåligt och ligger precis under snittet i Sverige.

Jag skulle i ditt fall bara fokusera på lånet hos Lendify & Remember när nya taxeringen kommer in. Om du då lyckas att samla dessa lån till en ränta som är likvärdig med 7-8% så skulle jag då vänta i 6 månader för att samla 2 lån på 400 senare.

Problemet med att försöka samla alla 3 på samma gång är att den räntan du har hos Sevenday kan vara svår att matcha eftersom det då blir ett samlingslån . även om du då har spridda lån är det bara två - och det är VÄLDIGT vanligt att ha det.

Visst då har du två lån, din månadskostnad kommer att sänkas & din kreditvärdighet förbättras.


Bor du i en egen fastighet/bostadsrätt eller hyresrätt för tillfället.


En annan faktor är om du har haft en anställning under en längre period. Jag tar nästan alltid & lyckas sänka räntan eller samla om man haft en anställning i mer än 10 år. Detta är en av de viktigaste punkterna eftersom det säkerställer en fast inkomst varje månad.

Nu såg jag att du skulle betala av lendify & om så är fallet så skulle du utan tvekan kunna samla lånen.
Tack :)

Ja det beror ju såklart på iochmed att jag bara hade tänkt få en förfrågan registrerat nu i sommar. Blir ju till och välja rätt förmedlare eller bank.
Kan definitivt betala av lendify innan sommaren. Hade som mest 634k i blanco nu i slutet av december. Men har betalat av 60.000 på tre smålån/kreditkort på 20.000x3.
Tror t.o.m att jag kanske kan betala av såpass mkt på mina resterande blanco så att jag har under 445.000(dvs min inkomst 2017) innan den 18 juli när en förfrågan går ut.

Resterande tre förfrågningar från i höstas som finns registrerade är från aasa kredit, bank norwegian och ngt annat.
 

Blanco

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
4 Februari 2018
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Är nöjd när jag har ett lån på runt 400k med dräglig ränta. Får stå mitt kast. Men orkar inte arbeta som jag gör just nu särskilt mkt längre. Min årsinkomst kommer hamna kring 600-660k för 2018. Men egentligen borde den ligga kring 440-480k.
 

Låneförmedlaren

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
9 Februari 2018
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Bra tråd!

Min årsinkomst är ca 500 k. Underskott 11 k. Synliga lån ca 140 k. 6 förfrågningar. 5 går bort inom 1 månad. 1 anmärkning som går bort när som helst. 4,5 i betyg.

Hur ser mina chanser ut att bli beviljad 350 tusen kronor? Tänker lösa privata skulder.

Tjenare Trias & Tack så mycket! :D

om du har 5 som går ut - så ser det väldigt bra ut! Detta eftersom de synliga lån du har är 140k + 350k som nylån - då överstiger ju inte din årsinkomst lånebeloppet även med underskottet inräknat.

Om jag får fråga då, för att ge bättre svar ;

Boendeform?
Hur länge har du varit anställd?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Låneförmedlaren.
Du skrev att man ska ha varit anställd 10 år för att kunna deala till såg något bra (?)
Det är väldigt få som varit anställda på ett och samma ställe i 10 år, räcker det inte med 6-7 år?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Så summan krediter ska alltså understiga deklarerad inkomst minus underskottet? Ligger man över det så blir det svårt att bli beviljad?

Hur viktigt är deklarerad inkomst jämfört nuvarande?
 

Låneförmedlaren

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
9 Februari 2018
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
ja alltså 10+ år då är saken klar & det finns absoluta inga tvivel, 6-7 år är fortfarande väldigt bra så jag menade inte att det var kört - jag menar bara att då krävs flera parametrar för att få till en väldigt bra deal. Ber om ursäkt om jag vart otydlig

MvH

Carl
 

Låneförmedlaren

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
9 Februari 2018
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Tyvärr är den svenska modellen när det kommer till kreditprövningar lite "efter"

jag har lagt in kunder som haft en svinbra inkomst på sin nuvarande arbetsplats men eftersom detta ej registrerats har dem fått riktiga skambud.

Som låneförmedlare står vi utanför kreditbeslutet så tyvärr kan vi ju ej hjälpa kunden i detta avseende - även om uppgifterna stämmer till 100%. Riktigt trist, men så är det tyvärr.

Den nuvarande inkomsten anses vara den inkomst som är registrerad hos UC, dock kan jag inte svara att detta stämmer till 100% - det kanske finns en väg men jag har då ej hittat den för de kunder som befunnit sig i denna situation.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp