• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Fråga om Exekutiv Auktion

Ester

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
28 Oktober 2017
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
154
Poäng
337
Hej Lill Stina. Tråkigt att höra om försäljningen. Då jag kan vara i samma sits undrar jag några saker:

När fick ni besked om försäljning av er bostad?
Vad stod på brevet ni fick om detta?
Har ni fått delgivning om att huset skall utmätas?
När man skrivit under delgivningskvittot så har man 3 veckor har jag för mig att överklaga till tingsrätten.
Jag var i samma sits som ni men överklagade till TR och vann målet så att vi fick behålla huset.
Vi har en son som har autism samt min man som hade svår depression. Det gav jag som skäl.
Vet inte hur er familjesituation ser ut men om ni fortfarande har möjlighet att överklaga så är det värt ett försök.
Lider med er över att ni ska behöva gå igenom detta.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 524
Mottagna reaktioner
12 902
Poäng
9 787
Har ni fått delgivning om att huset skall utmätas?
När man skrivit under delgivningskvittot så har man 3 veckor har jag för mig att överklaga till tingsrätten.
Jag var i samma sits som ni men överklagade till TR och vann målet så att vi fick behålla huset.
Vi har en son som har autism samt min man som hade svår depression. Det gav jag som skäl.
Vet inte hur er familjesituation ser ut men om ni fortfarande har möjlighet att överklaga så är det värt ett försök.
Lider med er över att ni ska behöva gå igenom detta.

Det behöver inte delges för att säljas om hela egendomen utmätts. Är det andel som utmätts måste det delges ett föreläggande om försäljning av hela fastigheten
 

Ester

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
28 Oktober 2017
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
154
Poäng
337
Det behöver inte delges för att säljas om hela egendomen utmätts. Är det andel som utmätts måste det delges ett föreläggande om försäljning av hela fastigheten
Tack @Lasseman . Så sant. Det var min del dom skulle utmäta, inte min mans men ändå om bådas ska utmätas så måste man väl kunna överklaga?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 524
Mottagna reaktioner
12 902
Poäng
9 787
Hur vanligt är det att man överklagar vinnande bud och blir det en lika långdragen process som överklagan av beslutet?

Det kan inte vara vanligt. Vet inte om jag hört om det ens
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp